اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ متکی:

برخی گام‌های دولت دهم بی‌نظیر است / تولید داخلی جای خود را به اقتصاد زیرزمینی داده است

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با مثبت ارزیابی کردن اقدام‌های دولت نهم و دهم در امر خدمات عمرانی، گفت: برخی گام‌های عمرانی دولت دهم در دنیا بی‌نظیر است.

برخی گام‌های دولت دهم بی‌نظیر است / تولید داخلی جای خود را به اقتصاد زیرزمینی داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، منوچهر متکی در جمع مردم این شهرستان در مسجد ولی عصر (عج) صومعه‌سرا، تاکید مقام معظم رهبری در راستای ایجاد حماسه سیاسی و اقتصادی را دارای یک پیام و هشدار بزرگ و مهم به ملت ایران دانست.

وی با بیان اینکه در دوران انتخابات آینده کشور با توجه به شرایط و فشارهای سیاسی غرب نیازمند ایجاد یک حماسه سیاسی است، تصریح کرد: کشور برای برطرف شدن موانع و مشکلات سیاسی احتمالی نیازمند حضور پرشور ملت در پای صندوق‌های رأی است.

دشمن در فتنه 88 خواهان به چالش کشاندن کشور بود

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری به تبعات انتخابات 88 و فتنه آن دوران اشاره کرد و یادآور شد: دشمن در فتنه 88 خواهان به چالش کشاندن کشور و ملت در یک شرایط خاص تاکتیکی بود.

وی ادامه داد: در دوران فتنه 88 بسیاری از دولتمردان غربی می‌گفتند که «ایران به خط آخر رسیده است و اگر فشارها نزدیک‌تر شود ایران از هم می‌شکند».

سیاست تقابل غرب با ایران باید به سیاست تعامل تبدیل شود

متکی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با رصد تمام شرایط و اتفاقات گذشته و حال به نامگذاری امسال به «حماسه سیاسی» پرداخته‌اند، اذعان کرد: حماسه سیاسی ملت در انتخابات آینده دو پیامد برجسته و مهم را در بردارد.

وی، برهم زدن نقشه‌های شوم استکبار را یکی از این پیامدها عنوان کرد و گفت: ملت با حضور پرشور و باشکوه خود در انتخابات به دنیا ثابت می‌کند که ایران و ایرانی در سایه وحدت و رهبری شکست‌ناپذیر است.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری به پیامد دوم خلق حماسه سیاسی ملت در دوران انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: حماسه سیاسی به دولتمردان آمریکایی اثبات می‌کند که سیاست تقابل غرب با ایران باید به سیاست تعامل تبدیل شود.

وی با تصریح بر اینکه دشمن خواستار انحراف فکری ملت و در نتیجه سرکوبی انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: ایران با شکوه و حضور حداکثری و حماسی تمام نقشه‌ها و پلیدی‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

متکی درباره اهمیت خلق حماسه اقتصادی، افزود: چند سالی است که مقام معظم رهبری با نامگذاری سال‌ها نوعی روشنگری خاصی را در بین مردم و مسئولان ایجاد کرده‌اند.

وی اضافه کرد: بیشترین بخش نامگذاری‌های چند سال اخیر به تمرکز اقتصادی و اهمیت تولیدات داخلی مربوط می‌شود.

برخی گام‌های عمرانی دولت دهم در دنیا بی‌نظیر است

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری، اقتصاد را بخش مهمی از کشورداری در یک نظام نام برد و متذکر شد: حماسه اقتصادی نیز گویای این قضیه است که ایران در حوزه اقتصادی با وجود فشارها و تحریم‌ها دچار مشکلاتی بوده که هنوز برطرف نشده است.

وی اقدام‌های دولت نهم و دهم در امر خدمات عمرانی، تأسیس نیروگاه، تولید انرژی هسته‌ای، راههای روستایی و ... را بسیار خوب و اثربخش خواند و افزود: برخی گام‌های عمرانی دولت دهم در دنیا بی‌نظیر است.

متکی، با بیان اینکه بنده هرگز خدمات دولت‌های قبلی را منکر نمی‌شوم، ابراز کرد: کشورداری تنها منوط به برجسته‌سازی در یک حوزه خدماتی نیست.

وی بیکاری، تورم و گرانی را بزرگ‌ترین مشکل خانواده‌های ایرانی برشمرد و گفت: ایران در کشورداری دارای الگوی اقتصادی خاص خود است اما باید دانست که الگوهای اقتصادی دنیا تفاوتی باهم ندارند.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، خاطرنشان کرد: باید الگوهای اقتصادی کشورهای موفق را ارزیابی و الگوبرداری کرد تا اقشار آسیب‌پذیر کشور بیش از این دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به سخنان رهبری درباره دهه پیشرفت و عدالت، متذکر شد: تازمانی که تولید ثروت در کشور صورت نگیرد و ثروت یکسان توزیع نشود، عدالتی در آنجا حاکم نمی‌شود.

متکی بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز با بررسی تمام این مباحث نخست پیشرفت و سپس دهه عدالت را مورد تأکید قرار داده‌اند.

وی به نحوه سیستم‌های بانکی دنیا و درخدمت گرفتن آن در حوزه اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد: در دنیا سیستم بانکی در خدمت تولید است.

حمایت از تولیدات داخلی معطوف به نامه‌نگاری است

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با تصریح بر اینکه حمایت از تولید در ایران تنها معطوف به نامه نگاری‌ها شده است، اذعان کرد: این روش در حیطه مردم‌سالاری و مجامع قضایی جایی ندارد.

وی، تولید در کشور در شرایط کنونی را به صرفه ندانست و یادآور شد: تولید داخلی در کشور جای خود را به اقتصاد زیر زمینی داده است.

متکی عنوان کرد: اقتصاد نیازمند علم و تخصص است و هیچ رئیس جمهوری نمی‌تواند در تمام امور اقتصادی تخصص داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای تصمیم‌گیری در حوزه خاص باید تمام ابعاد اقتصاد را سنجید و به طور مثال یک شبه نباید نرخ بیکاری و تورم را به دلیل افزایش قیمت دلار دانست.

انتهای پیام/84003/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول