اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل خبر داد

ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تهیه بسته‌های جذب سرمایه‌گذاران برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با تسهیلات ویژه خبر داد.

ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یحیی نقی‌زاده ظهر امروز در در دومین روز توسعه سرمایه‌گذاری با محور گردشگری در مشگین‌شهر اظهار داشت:‌ ما در سطح استان با داشتن آب‌های گرم متنوع و منحصر به‌فرد که گرم‌ترین، پر‌آب‌ترین و اسیدی‌ترین چشمه آب‌گرم در اختیار ماست قادر هستیم خدمات گردشگری متنوعی را به مسافران و سرمایه‌گذاران ارائه کنیم.

وی با یادآوری اینکه گردشگری یکی از دو محور اصلی توسعه استان تبیین شده و جایگاه آن نیز روشنگری شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین همایشی در مشگین‌شهر فرصتی را فراهم کرده تا ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران تلاش کنیم تا فرهنگ همه زمانی، همه مکانی و همه فصلی کردن گردشگری را رونق ببخشیم تا شرایط مطلوب برای حضور و استقبال گردشگران و سرمایه‌گذاران بهتر از گذشته مهیا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل یادآور شد: در حوزه تاسیسات و زیر‌ساخت‌ها نیز سعی کردیم در حد وسع و توان در مناطق نمونه گردشگری، سایت‌های توسعه گردشگری و بسیاری از فضاها امکانات و زیر‌ساخت‌ها را تامین کنیم تا حرکت رو به جلو در این باب اتفاق بیفتد.

نقی‌زاده با یادآوری اینکه مشگین‌شهر در مسیر توسعه گردشگری یکی از قطب‌های اصلی به شمار رفته و به دلیل نزدیکی به مرکز استان از زیر‌ساخت راه و فرودگاه نیز بهتر و شایسته برخوردار است، گفت: وجود دو فرودگاه اردبیل و پارس‌آباد و همچنین تنوع زیر‌ساخت‌های گردشگری در این بخش قابلیت‌های ما را افزون‌تر کرده است به طوری که اردبیل از صنعت تک محصولی در حوزه توریسم که فقط منحصر به آب‌درمانی بوده خارج شده و امروز در حوزه اکوتوریسم، گردشگری تاریخی، یادمانی و المانی به سمت تامین زیر‌ساخت‌های مناسب حرکت می‌کند که جایگاه مشگین‌شهر به عنوان جایگاه ژئوپارک کشور بی‌نظیر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول احداث مجتمع‌های آب‌درمانی مدرن، کلینیک‌های تخصصی و درمانی را از ظرفیت‌های ارزشمند در حوزه گردشگری توصیف کرد و بیان داشت: ما سالانه شاهد حضور 700 هزار گردشگر خارجی در استان هستیم که به قصد زیارت، تجارت و درمان وارد این استان می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: علاوه بر آن گردشگری تاریخی ما نیز ظرفیتی عظیم است به طوری که بقعه شیخ صفی‌الدین ما که دارای معماری بی‌نظیر است در سال 89 به ثبت جهانی رسیده و مرمت بقعه شیخ جبرائیل، یادمان شیخ حیدر، زیارتگاه‌ها و امامزاده‌های متعدد، مجموعه بازار تاریخی، جمعه مسجد، قلعه قهقهه، اولتان و کهنه قلعه از اصلی‌ترین ظرفیت‌های گردشگری تاریخی در استان است.

نقی‌زاده وجود 2 هزار اثر تاریخی و ثبت 800 اثر در فهرست آثار ملی را خاطرنشان کرد و گفت: وجود 10 موزه اعم از موزه باستان‌شناسی، چینی‌خانه شیخ صفی، موزه مفاخر، صنایع دستی، مردم شناسی، حیات وحش و موزه شهرهای مشگین‌شهر، خلخال، نمین و نیر از جمله این جذابیت‌های منحصر به‌فرد است.

وی به جاذبه‌های طبیعی نظیر تفرجگاه فندقلو با گونه‌های نادر گیاهی، وجود کوه سبلان با دره‌های عمیق، ژئوپارک‌ها و چشمه‌های آبگرم و سرد معدنی اشاره کرد و ابراز داشت: همه این ظرفیت‌ها می‌طلبد تا با فراهم کردن بهترین زیر‌ساخت سرمایه‌گذاران را جذب کنیم.

دبیر کارگروه گردشگری استان از وجود 37 منطقه نمونه گردشگری در استان و پراکندگی مناسب آن خبر داد و تصریح کرد: بسته‌های پیشنهادی برای جذب سرمایه‌گذار در این مناطق فراهم شده به طوری که ما در این بسته با 20 درصد آورده سرمایه‌‌گذاران تسهیلات خوب و معافیت‌های درخور توجه برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفتیم تا بتوانند از توانمندی مورد نظر استفاده کنند.

نقی‌زاده در پایان سخنان خود دیگر برجستگی حضور سرمایه‌گذاران را راه‌اندازی تاسیسات صنایع دستی اعلام کرد و ادامه داد: در این باب 90 هزار نفر در صنایع دستی استان مشغول به کار داریم که در 52 رشته، تولید محصولات متنوع کرده و زمینه‌ اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی را فراهم می‌آورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در دومین روز همایش ملی سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در مشگین‌شهر در قالب پنج پانل تخصصی موضوعات و مقالات متعدد ارائه شد.

انتهای پیام/62001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول