اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چناران:

848 نفر در چناران کاندیدای شورای شهر و روستا شدند

فرماندار چناران گفت: 848 نفر در این شهرستان چناران کاندیدای شورای اسلامی شهر و روستا شده‌اند که 815 نفر مرد و 33 نفر آنان زن هستند.

848 نفر در چناران کاندیدای شورای شهر و روستا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، سیدعلی حسینی صبح امروز در نشستی خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 685 نفر در روستاها و 163 نفر در شهرهای چناران، گلبهار و گلمکان کاندیدای شورای اسلامی شده‌اند.

وی به سطح تحصیلات کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان چناران اشاره کرد و افزود: 17 نفر تحصیلات ابتدایی، 38 نفر راهنمایی، 11 نفر متوسطه، 99 نفر دارای دیپلم، 39 نفر فوق دیپلم، 140 نفر لیسانس، 29 نفر فوق لیسانس، یک نفر روحانی سطح سه و 472 نفر دارای سطح سواد خواندن و نوشتن هستند.

وی با اشاره به تجمیع دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی گفت: قطعا شعب اخذ رای در شهرستان با رشد قابل توجهی مواجهه است.

وی بیان کرد: تاکنون در جلسات هیئت اجرایی بالغ بر 160 شعبه اخذ رای پیشنهاد شده که قبل از انتشار آگهی انتخابات، تعداد دقیق آن مشخص می‎شود.

فرماندار چناران اظهار داشت: حدود 3 هزار نفر شامل عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و حفاظت، برگزاری این دو  انتخابات را بر عهده دارند.

فرماندار چناران با اشاره به روند انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری در شهرستان گفت: اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات شوراها و ریاست جمهوری به صورت مجزا انتخاب شده‌اند.

حسینی افزود: سابقه چناران در انتخابات بسیار روشن است که غالبا حضور حداکثری و نزدیک به 100 درصدی بوده؛ در این انتخابات هم با وجود هم‌زمانی دو انتخابات با ماهیت متفاوت سیاسی و اجتماعی، قطعا حضور مردم حداکثری و تداوم انتخابات گذشته است که پیش‌بینی‌های لازم اجرایی برای خلق این حماسه صورت گرفته است.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات در چناران استفاده از امکانات دولتی له یا علیه کاندیداها را جرم و تخلف عنوان کرد و گفت: در مسیر رصد فعالیت‌ها، کمیته پیش‌گیری از جرایم تشکیل شده و امیدواریم به گونه‌ای عمل کنیم که کمترین تخلفات را شاهد باشیم.

وی افزود: فرآیند اخذ رای همچون گذشته دستی است اما بیشترین فرآیندهای قبل و بعد از اخذ رای از ثبت نام کاندیداها گرفته تا تنظیم صورت جلسات مربوطه رایانه‎ای است، بنابراین با توجه به افزایش شعب اخذ رای، ادارات و نهادها، هیئت‌های اجرایی و نظارت را برای تامین رایانه و دیگر امکانات یاری دهند.

حسینی گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات مظهر حماسه سیاسی است و دشمن تمام سعی و تلاش خود را معطوف کرده که نشان دهد مردم از نظام فاصله گرفته‌اند اما این مردم همیشه اثبات کرده‌اند که هوشیار و در صحنه‌اند.

وی افزود: دشمن سعی کرده با القای بعضی شبهات و تکرار برخی کلید واژه‌ها مردم را دچار سستی و دلسردی کند و حکومت اسلامی را فاقد توانایی در اداره کشور معرفی کند، تا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگو برای سایر کشورها و مردم آزادیخواه جهان قرار نگیرد.

انتهای پیام/70005/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول