اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردبیر سابق هفته‌نامه ندای شرق:

شورای شهر برای آرامش‌بخش کردن منظر شهری بکوشد

سردبیر سابق هفته‌نامه ندای شرق حق بهره‌مندی از آرامش و سلامت بصری در سیما و منظر شهری را یکی از حقوق شهروندان خواند و گفت: شورای چهارم باید در این زمینه برنامه جدی داشته باشد.

شورای شهر برای آرامش‌بخش کردن منظر شهری بکوشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احسان مداح جمعه‌ شب در سومین همایش حماسه خدمت در شورا اظهار داشت: معماری‌ شهرها روزبه‌روز از معماری اسلامی فاصله می‌گیرد که باید متولیان امر به ویژه شوراها این معضل را رفع کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری حفظ اصالت اسلامی و ملی در ساخت و سازها را همواره از شوراها خواستار شده‌اند که انتظار می‌رود شورای چهارم به این مهم توجه جدی داشته باشد.

حق اصناف و حرف و مشاغل/ انتقال صنوف آلاینده با جدیت انجام شود

سردبیر سابق هفته‌نامه ندای شرق حق اصناف و حرف و مشاغل را از حقوق شاخص شهروندان خواند تاکید کرد: جامعه بزرگ اصناف در بیرجند در کنار مسئولان آماده‌اند برای توسعه شهر در خدمت مردم باشند.

مداح با تاکید بر اینکه ارتباط شورای چهارم شهر بیرجند باید با اصناف بازتعریف شود، گفت: تا زمانی که تصمیم‌گیری برای اصناف بدون نظر خود آنان باشد قطعا اگر هزاران مصوبه هم داشته باشیم به جایی نمی‌رسد.

این مسئول پیگیری برای انتقال صنوف آلاینده را از برنامه‌های کاری شورای چهارم دانست و افزود: فعالیت برخی مشاغل در داخل شهر مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است.

حق ایمنی ساکنان شهر از بلایای طبیعی/بافت فرسوده با کمک مردم ساماندهی شود

سردبیر سابق هفته‌نامه ندای شرق حقوق ایمنی و محافظت ساکنان شهر از بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه را از حقوق اصلی شهروندان خواند و گفت: اغلب بلایای طبیعی در بیرجند وجود دارد که انتظار می‌رود شورای چهارم برای این بخش هم برنامه داشته باشد.

مداح بیمه شدن اغلب ساختمان‌ها را ضرورتی غیر قابل انکار برای شهر خواند و افزود: شورای شهر باید از دولت نیز در این بخش کمک بگیرد.

وی بافت فرسوده بیرجند را مرکز بحران حوادث خواند و یادآور شد: مردم باید با دستگاه‌های مرتبط همکاری کنند تا بافت فرسوده هر چه سریع‌تر بازسازی و ساماندهی شود.

شهروندان حق دارند زندگی گروهی را تجربه کنند/ تعاونی‌های توسعه شکل بگیرد

این فعال رسانه‌ای حق عضویت و مشارکت در انواع زندگی انجمنی را حق دیگر شهروندان برشمرد که با فرهنگ‌سازی باید دنبال شود.

مداح حرکت فردی و به عبارتی فردگرایی را مانع توسعه شهر خواند و متذکر شد: در صورتی که شهروندان را به زندگی انجمنی و گروهی ترغیب کنیم قطعا با کار تیمی بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

سردبیر سابق هفته‌نامه ندای شرق پیگیری طرح راه‌اندازی تعاونی‌های توسعه را از برنامه‌هایی دانست که شورای چهارم باید دنبال کند.

انتهای پیام/2248/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول