اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز:

برگزاری جشن‌ها به مجمع هیئت‌های مذهبی سپرده شده است

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز گفت: برگزاری جشن‌ها یکی از وظایفی بوده که به مجمع هیئت‌های مذهبی سپرده شده است.

برگزاری جشن‌ها به مجمع هیئت‌های مذهبی سپرده شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز،‌ محمد فرخ‌زاده با اشاره به اهمیت ارتقای امور معنوی در جامعه، بر ضرورت بزرگداشت مناسبت‌های اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های مذهبی از قبیل جشن‌ها و سوگواری‌ها در گذشته توسط بدنه مردم و به ویژه توسط اصناف و هیئت‌های مذهبی صورت می‌گرفت که در سال‌های اخیر انتظارات و باورها به سمت دستگاه‌های دولتی و نیمه‌دولتی رفته است.

وی برگزاری این‌گونه مراسم توسط بدنه مردم را یکی از سنت‌های حسنه دانست و گفت: تجربه نشان داده که مردم در اداره کردن این مناسبت‌ها بسیار موفق عمل کرده‌اند که این اتفاق در موضوع اعیاد باید جلوه‌ای به مراتب بیشتر از سایر فعالیت‌ها داشته باشد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز افزود: بر این باوریم که دستگاه‌های متولی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، صنعت، معدن و تجارت و... باید عرصه را برای سایرین فراهم کنند و کار نشاط معنوی به مردم واگذار شود.

فرخ‌زاده خاطرنشان کرد: وظیفه هیئت‌ها و اصناف، طراحی شیوه‌های نشاط معنوی و عمق دادن به معارف اسلامی به ویژه در برنامه‌های میدانی و مشارکت در تغییر منظر شهری و برگزاری مراسم خیابانی و... است.

وی تصریح کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که انگشت برخی اتهامات واهی مبنی بر توجه ویژه شیعیان به عزاداری‌ها، ترویج غم و اندوه، سنت‌های غیرمتعارف و... از بین برود و مسلمانان به ویژه شیعیان ملتی با نشاط، پرتلاش، توحیدمحور و محب واقعی اهل بیت (ع) معرفی شوند و این معارف به خوبی به نسل بعد منتقل شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز با تاکید بر لزوم نظم‌بخشی و انسجام به ویژه در پاسداشت شعائر اسلامی و دینی عنوان کرد: برگزاری جشن‌ها یکی از وظایفی بوده که به مجمع هیئت‌های مذهبی سپرده شده است.

فرخ‌زاده همچنین بر ضرورت مشارکت اصناف در این امر تاکید کرد و گفت: اصناف باید ضمن مشارکت گسترده در برگزاری جشن‌های مذهبی، چهره شهر را در این مناسبت‌ها تغییر دهند.

وی مشارکت اقشار مختلف مردم در اداره شهر به ویژه در برگزاری مراسم اعیاد مذهبی را باعث افزایش روحیه امیدواری دانست و اذعان داشت: در سالی که به عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نامگذاری شده است باید شاهد حضور حماسی اقشار مختلف مردم در اداره امور شهر به ویژه در جریان‌سازی اعتقادی و تقویت باورهای دینی و اخلاقی باشیم.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز با اشاره به اهمیت اعیاد بزرگ رجب و شعبان، گفت: هیئت‌های مذهبی و اصناف شیراز برای اعیاد رجب و شعبانیه سنگ تمام بگذارند.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول