اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان سمنان خبر داد

شرکت 10 استان کشور در جشنواره منطقه‏ای عکس «آن»

رئیس حوزه هنری استان سمنان از شرکت 10 استان کشور در جشنواره منطقه‏ای عکس «آن» خبر داد.

شرکت 10 استان کشور در جشنواره منطقه‏ای عکس «آن»

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان سمنان، سیدعباس دانایی در مراسم اختتامیه سومین جشنواره منطقه‏ای عکس «آن» اظهار داشت: خوشحالیم که سومین دوره جشنواره عکس آن در خانه عکاسان حوزه هنری برگزار می‏شود و از رسول اولیازاده رئیس خانه عکاسان به خاطر برگزاری این جشنواره و به دلیل اینکه داوری بخشی از جشنواره را بر عهده داشت، تشکر می‏شود.

وی با اشاره به فراخوان سومین جشنواره منطقه‏ای عکس «آن» ادامه داد: از شهریور سال 1391 که فراخوان سومین جشنواره منطقه‏ای عکس آن با سه محور «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، «مفهومی و انتزاعی» و «نماز و نیایش» منتشر شد، خوشبختانه هنرمندان بسیاری از 10 استان کشور در این جشنواره شرکت کردند.

وی افزود: در بخش مفهومی انتزاعی 59 نفر با  406 اثر، در بخش «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» 35 نفر با 185 اثر و در بخش «نماز و نیایش» 43 نفر با 215 اثر در سومین جشنواره منطقه‏ای عکس «آن» شرکت کرده‏اند که در این میان، 61 درصد از آثار رسیده به هنرمندان استان سمنان و بقیه آثار به 10 استان دیگر کشور تعلق داشت.

وی با اشاره به اینکه از 806 اثر رسیده 66 اثر واجد شرایط نمایشگاه بودند، بیان کرد: از امروز این 66 اثر در نمایشگاه خانه عکاسان در معرض دید عموم قرار می‏گیرد. 

دانایی به برگزاری جشنواره آن در دو دوره قبلی اشاره کرد و افزود: اولین جشنواره آن را در 26 فروردین سال 1390 و دومین جشنواره را در 27 فروردین سال 1391 برگزار کردیم و خوشحالیم که امسال نیز سومین جشنواره منطقه‏ای عکس «آن» برگزار شد.

وی در پایان گفت: شاید در 170 سال پیش که صنعت عکاسی به ایران وارد شد، احساس نمی‏شد که روزی هر فرد ایرانی دوربینی به دست داشته باشد و «آن»‏های مختلف را شکار کند. 

مراسم اختتامیه سومین جشنواره منطقه‏ای عکس «آن» به همت دفتر هنرهای تجسمی و خانه عکاسان حوزه هنری استان سمنان در گالری شماره یک خانه عکاسان حوزه هنری کشور با حضور محسن مؤمنی‏شریف رئیس حوزه هنری کشور، رسول اولیازاده رئیس خانه عکاسان، سیدعباس دانایی رئیس حوزه هنری استان سمنان، مجید مصلحی مدیر امور استان‏ها و مجلس حوزه هنری، اسماعیل فلاح معاون اجرایی امور استان‏ها و وحید فرجی رئیس حوزه هنری استان قم برگزار شد.

در این مراسم، برگزیدگان جشنواره در سه بخش «نماز و نیایش»، «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» و «مفهومی و انتزاعی» معرفی شدند.

انتهای پیام/2249/ی/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول