اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

تنوع موسیقی نواحی کرمان به توانمندسازی موسیقی کمک می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تنوع موسیقیایی در نواحی مختلف کرمان زمینه را برای توانمندسازی گروه‌های موسیقی ایجاد کرده است.

تنوع موسیقی نواحی کرمان به توانمندسازی موسیقی کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی در آیین افتتاح هشتمین جشنواره موسیقی نواحی کشور به میزبانی استان کرمان در محل خانه شهر با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امیرمؤمنان علی (ع) اقدامات فرهنگی انجام شده در کرمان را تحسین برانگیز خواند و اظهار داشت: روز گذشته با حضور وزیر ارشاد مراسم نکوداشت طاهره صفارزاده چهره برگزیده جهانی صورت گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب در بم با حضور بیش از 150 ناشر و 19 هزار عنوان کتاب و 200 هزار جلد کتاب که از شنبه آغاز به کار کرده، اقدام فرهنگی بزرگی در کرمان است.

وی افزود: برپایی همایش هنرمندان با رویکرد نقش هنر و رسانه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و «اردیبهشت غزل» منطقه‌ای جنوب‌شرق کشور که به زودی برگزار می‌شود از دیگر کارهای فرهنگی در سطح استان کرمان در راستای نهادینه کردن فرهنگ و هنر کرمان است.

سعیدی با اشاره به جشنواره موسیقی خلیج‌فارس که چندی پیش در کرمان برگزار شد، ابراز داشت: اقدامات انجام شده در آن جشنواره بر اساس تلفیقی از موسیقی حماسی و نواحی صورت گرفت که نیازی به برگزاری هشتمین جشنواره موسیقی نواحی کشور در استان کرمان احساس نمی‌شد.

وی متذکر شد: با وجود تمام محدودیت‌هایی که در برگزاری هشتمین جشنواره موسیقی نواحی در استان کرمان بود به دلیل افتتاح دبیرخانه جشنواره موسیقی کرمان در سال 90 باز هم کرمان موفق به میزبانی این جشنواره شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اعلام اینکه کرمان از هشت دوره جشنواره موسیقی میزبان چهار جشنواره بوده است، بیان داشت: تنوع موسیقیایی استان کرمان موجب شد تا در راستای نهادینه کردن فرهنگ و هنر در این استان ضمن ایجاد فضایی مفرح برای شهروندان به توانمندسازی گروه‌های موسیقی کرمان بپردازیم.

وی خاطر نشان کرد: کرمان نسبت به سایر استان‌های کشور از شرایط مطلوب‌تری برای جشنواره‌های موسیقی برخوردار است که در این جشنواره میزبان 16 گروه از نواحی مختلف کرمان، خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان و تهران هستیم.

سعیدی با اشاره به اینکه اختتامیه این جشنواره در تهران برگزار می‌شود، عنوان کرد: کرمان همزمان با تهران میزبان هشتمین جشنواره موسیقی نواحی است که گروه‌های موسیقی از جنوب کرمان برای اجرا به تهران اعزام شدند و دو شب دیگر در محل خانه شهر میزبان هنرنمایی سایر گروه‌های دعوت شده هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اقدامات فرهنگی کرمان را بستر مناسبی برای خلق حماسه سیاسی خرداد دانست و تاکید کرد: حضور پرنشاط مردم موجبات یأس و سرافکندگی دشمنان را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/80028/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول