اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری تاکید کرد

حمایت از هنرمندان موسیقی ایرانی به منظور خلق آثار بدیع

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور با اشاره به اینکه هنرمندان موسیقی خوبی از جمله تیموری، معتمدی و مافی در استان قزوین هستند، گفت: باید بیشتر از این هنرمندان در خلق آثار و پژوهش موسیقی حمایت کرد تا آنان آثار بدیعی را خلق کنند.

حمایت از هنرمندان موسیقی ایرانی به منظور خلق آثار بدیع

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیروز ارجمند در نشست و گفت‌وگو با هنرمندان موسیقی قزوین اظهار داشت: قزوین ظرفیت‌های مطلوبی برای تبدیل شدن به قطب علمی و پژوهشی موسیقی دارد که در این راستا مرکز موسیقی حوزه هنری کشور حمایت‌های ویژه‌ای می‌کند تا این هدف با همت مسئولان مربوطه و هنرمندان موسیقی در این استان محقق شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد بیان می‌کنند که هنر موسیقی در ایران دچار مشکل است و نباید این هنر در این کشور تولید شود، افزود: در مدیریت نظام به هیچ عنوان موضوع حذف موسیقی وجود ندارد، بلکه باید این هنر به صورت کاربردی به علاقمندان ارایه شود.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور با بیان اینکه مخاطب‌شناسی و کیفیت از مؤلفه‌های اصلی در تولید آثار موسیقی است، اذعان داشت: هنرمندان باید این مؤلفه‌ها را در تولید هنرشان رعایت کنند تا بتوانند در خلق اثرشان موفق باشند.

ارجمند با اشاره به اینکه در برخی مواقع برخی از هنرمندان در کنسرت موسیقی پاپ به دلیل ناآگاهی دچار اشتباهی می‌شوند، بیان کرد: متأسفانه اشتباه این هنرمندان موجب می‌شود که برخی از افراد عنوان کنند که برگزاری کنسرت‌ها در شهر کنسل شود که این روند خوبی نیست و باید این نوع دیدگاه به هنر اصلاح شود.

این مسئول با بیان اینکه میزان تلاش و علاقمندی هنرجویان موسیقی در دانشگاه‌های کشور به کلاسیک رسمی نسبت به 40 سال گذشته 100 برابر شده است، ابراز داشت: باید با برنامه‌ریزی و مدیریت درست از این علاقمندی‌ها برای خلق آثارهای جدید و بدیع این هنر زیبا استفاده کرد تا موسیقی کشور به نحو مطلوبی ارتقا یابد.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور با اشاره به اینکه در بیشتر کشورها از جمله اتریش که مهد موسیقی است به دلیل عدم علاقه جوانان به هنر موسیقی بحران دانشجویان موسیقی وجود دارد، اذعان داشت: این وضعیت در ایران وجود ندارد و دانشجویان علاقمند به موسیقی برای کسب آموزش این هنر تلاش می‌کنند تا بتوانند آثار مطلوبی را خلق کنند.

وی اضافه کرد: متأسفانه در ایران به دلیل عدم حمایت از جوانان، هنرمندان موسیقی خودشان برای خلق آثارشان هزینه می‌کنند تا بتوانند در این هنر موفق باشند که این بیانگر روند پویایی در موسیقی ایرانی است که با عدم حمایت‌ها و کمبود امکانات نمی‌توان مانع پیشرفت و رشد این هنر شد.

این مسئول با بیان اینکه استان قزوین از استان‌های شاخص در تولید و اجرای هنر موسیقی است، عنوان کرد: مدیریت و برنامه‌ریزی مدیران حوزه‌های هنری از جمله علت‌های اصلی این موفقیت است که توانسته‌اند با کمترین امکانات از هنرمندانشان برای خلق آثار هنری حمایت کنند تا آنان موفق شوند.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور با اشاره به اینکه هنرمندان موسیقی خوبی از جمله تیموری، معتمدی و مافی در استان قزوین وجود دارند، اذعان داشت: کتاب‌های منتشر شده این هنرمندان اکنون به عنوان کتاب‌های مرجع دانشگاهی‌ است که این موفقیت بیانگر آن است که باید بیشتر از این هنرمندان در خلق آثار و پژوهش موسیقی حمایت کرد تا آنان آثار بدیعی را خلق کنند.

وی با بیان اینکه مرکز موسیقی حوزه هنری کشور با آموزش و پرورش با هدف تولید سرودهای دانش‌آموزی در مدارس تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده است، ابراز داشت: این سروده‌ها در مدارس با همت معلمان مربوطه تولید می‌شود.

ارجمند تصریح کرد: مرکز موسیقی حوزه هنری کشور تلاش می‌کند تا به دانشجویان و معلمان پرورشی دانش هنر موسیقی را آموزش دهد تا آنان این هنر را به چهار میلیون دانش‌آموز یاد دهند تا دانش‌آموزان نسبت به موسیقی آشنایی بیشتری داشته باشند.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور اضافه کرد: همچنین با آموزش هنر موسیقی در مدارس، دانش‌آموزانی که استعدادهای خوبی در این رشته دارند شناسایی می‌شوند تا این رشته به صورت حرفه‌‌ای‌تر به آنان آموزش داده شود تا آثار هنری موسیقی جدیدی از سوی این دانش‌آموزان خلق شود.

انتهای پیام/77009/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول