اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سنندج

نخستین نشست آموزشی پژوهشی «موسیقی معاصر ایران» برگزار می‌شود

نخستین نشست آموزشی، پژوهشی بررسی «موسیقی معاصر ایران» در ادامه سلسله نشست‌های کارگاهی حوزه هنری استان کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

نخستین نشست آموزشی پژوهشی «موسیقی معاصر ایران» برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: نخستین کارگاه آموزشی پژوهشی «موسیقی معاصر ایران» با حضور محمدرضا تفضلی از اساتید برجسته و عضو هیئت علمی دانشگاه هنر تهران و در راستای فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی حوزه هنری و آشنایی بیشتر هنرمندان موسیقی استان نسبت به موسیقی معاصر برگزار می‌کند.

امین مرادی خاطرنشان کرد: این کارگاه آموزشی پژوهشی روز پنج‌شنبه هفته جاری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود که ورود در این نشست برای عموم آزاد بوده و علاقه‌مندان می‌توانند در ساعات برگزاری کارگاه در محل یاد شده حضور پیدا کنند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان افزود: در این نشست آموزشی و پژوهشی ضمن بررسی آثار استاد تفضلی به بررسی موسیقی معاصر روسیه و ایران از 1950 تاکنون پرداخته می‌شود و سپس کارگاه ویژه آهنگ‌سازی معاصر نیز برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس؛ محمدرضا تفضلی آهنگساز ایرانی در سال 1353 در کارلسروهه (آلمان) به دنیا آمد. سال 1367 تحصیلات موسیقی خود را در هنرستان موسیقی تهران شروع کرد و در سال 1371 از هنرستان نامبرده فارغ التحصیل شد.

سال 1372 در دانشکده‌ی هنر و معماری دانشگاه آزاد مشغول تحصیل رشته موسیقی و در سال 1378 از آن دانشگاه فارغ التحصیل شد.

وی سپس به روسیه عزیمت نمود و در سال 1381 وارد کنسرواتوار دولتی سن پترزبورگ موسوم به «ریمسکی کورساکف» شد و نزد بوریس تیشنکو از شاگردان برجسته دمیتری شستاکویچ و از برجسته‌ترین نمایندگان مکتب سن پترزبورگ، به تحصیل آهنگسازی پرداخت.

از استادان دیگر او در دوران تحصیل می‌توان از آناتولی میلکا (پولیفونی) و ایگور راگالف (آنالیز) نام برد.

در سال 1386  تحصیلات وی در کنسرواتوار پایان یافت و موفق به دریافت «دیپلم عالی» شد و هم‌زمان به ایران بازگشت.

محمدرضا تفضلی هم اکنون در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر، دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد و دانشگاه تهران به تدریس مشغول است.

انتهای پیام/79001/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول