اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب جشنواره‌ موسیقی‌ خلیج فارس‌

آواهای به یاد ماندنی در پایتخت موسیقی مقامی طنین‌انداز شد

جشنواره‌ موسیقی‌ خلیج فارس با حضور فعالان موسیقی مقامی خراسان شمالی در بجنورد آغاز شد.

آواهای به یاد ماندنی در پایتخت موسیقی مقامی طنین‌انداز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد در نخستین شب از برگزاری این جشنواره که در محل کمپ پتروشیمی خراسان برگزار شد، علاوه بر پیشکسوتان موسیقی استان، شماری از اهالی موسیقی استان‌های خراسان رضوی و آذربایجان غربی هم به عنوان مهمان حضور داشتند که به اجرا موسیقی پرداختند.

رحیم رضایی با ساز دوتار از بجنورد، علی اکبر علیرضایی با ساز دوتار از اسفراین، رضا علی‌اکبری با ساز دوتار از اسفراین، محمدمهدی گوهری با ساز دوتار از بجنورد، مرتضی محمدزاده با ساز دوتار از بجنورد، علیرضا امانی با ساز دوتار از قوچان از جمله هنرمندانی بودند که به هنر نمایی پرداختند.

همچنین رضا  راشددرتومی از بجنورد با ساز دوتار، سیاوش  سازنده، محمد حسن‌پور، داوود ولی‌نژاد، احمد سجادی جملگی از اسفراین با سازهای دوتار از دیگر افرادی بوده که با سازها هنر خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش فارس، قرار است تا امشب در دومین و آخرین شب از برگزاری جشنواره‌ موسیقی‌ خلیج فارس در بجنورد 16 نفر در بخش مهمان و مسابقه حضور داشته که آثار خود را به جشنواره ارائه کنند.

پیش از این دبیر جشنواره موسیقی‌ خلیج فارس در خراسان شمالی اعلام کرده بود: 40 هنرمند در این جشنواره شرکت داشته که پس از داوری اولیه از سوی هیئت داوران متشکل از هوشنگ جاوید، هادی منتظری و حسین حصاری 25 تک نواز به مرحله نهایی راه یافته که در روز نخست جشنواره 12 تک نواز به هنرنمایی و رقابت  می‌پردازند.

حسین ثابت قدم وحید با اشاره به اینکه دو تک نواز نیز  در قالب میهمان به هنرنمایی می‌پردازد، یادآور شده بود: هنرمندان از استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان غربی و خراسان شمالی در این جشنواره شرکت دارند.

انتهای پیام/63002/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول