اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه سلامت روان دانشگاه پزشکی کرمان‌:

شناخت علت مهم‌ترین نکته در پیشگیری از اعتیاد است

مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان‌ گفت: مهم‌ترین نکته در امر پیشگیری از اعتیاد، شناخت علل و عوامل است.

شناخت علت مهم‌ترین نکته در پیشگیری از اعتیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی بهرام‌نژاد ظهر امروز در همایش نقش هنر و رسانه در پیشگیری از اعتیاد اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم حوزه هنر در بحث آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد است.

وی سرعت، قدرت، دقت و عناد را ویژگی‌های بارز قرن 21 دانست و ابراز داشت: عدم توجه به این مسائل ارائه خدمات را دچار نقص کرده و اثربخشی در حوزه سلامت را دچار تاثیر می‌کند.

بهرام‌نژاد عنوان کرد: سرعت عامل استرس‌زا و آسیب‌زایی است، افرادی که توانمند نباشند در حوزه‌های مختلف با مشکل روبه‌رو می‌شوند، قدرت در دست کسانی است که مخاطب و آسیب‌های اجتماعی را بشناسند.

وی افزود: در هیچ برهه‌ای از زمان همانند اکنون بشر نیاز به دقت نداشته است، کوچکترین بی‌دقتی آسیب‌زا است و در حوزه هنر اگر پیامی تولید شود که مورد دقت نبوده باشد، آسیب‌زا است.

این کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت: مهم‌ترین نکته در پیشگیری، شناخت علل و عوامل است که در حال حاضر نگاه سطحی به این موضوع وجود دارد، هیچ کدام از عوامل نداشتن شغل، فقر، نبود فضای سبز عامل اصلی اعتیاد نیست.

بهرام‌نژاد تصریح کرد: خانواده مهم‌ترین نقش را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و روانی دارد، یاد دادن مهارت‌های حل مسئله در خانواده باید مدنظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر رعایت اخلاق حرفه‌ای در ارائه آثار و هنرها اذعان داشت: نخستین مسئله دانش است، هر قدم و کلامی می‌تواند کمک کننده باشد، حتی اگر منجر به نجات یک نفر از دام اعتیاد شود.

انتهای پیام/80017/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول