اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

درمان اعتیاد با رویکرد فرهنگی مد نظر باشد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: برای اینکه معتادان را از بلای خانمان‌سوز اعتیاد رهایی بخشیم باید با رویکرد فرهنگی آنها را درمان کرد.

درمان اعتیاد با رویکرد فرهنگی مد نظر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز درمان و کاهش آسیب‌های مواد مخدر موضوع ماده 16 استان با بیان اینکه مبارزه با بلای خانمان‌سوز اعتیاد در سه زمینه به صورت همزمان انجام می‌شود اظهار داشت: نخستین فعالیت در زمینه مقابله با توزیع‌کنندگان و واردکنندگان مواد مخدر است به طوری که دستگاه‌های انتظامی و امنیتی برخورد جدی با آنها دارند.

وی ادامه داد: دومین فعالیت در زمینه مواد مخدر درمان افراد معتاد به مواد مخدر است که با کمک دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و مراکز درمانی دولتی و خصوصی در حال انجام است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به اینکه مهم‌ترین فعالیت ستاد مبارزه با مواد مخدر کار فرهنگی و پیشگیری از سوء مصرف مواد است افزود: در این زمینه دستگاه‌های آموزشی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی در سطح استان با رویکرد جدید فرهنگی فعالیت می‌کنند.  

وی اضافه کرد: در سال گذشته با راه‌اندازی مرکز درمانی ماده 16 بیشتر با رویکرد فرهنگی به تلاش می‌کنیم که از توسعه معتادین پیشگیری شود.  

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: برای اینکه کار فرهنگی در خصوص معتادان و پیشگیری از گسترش اعتیاد در جامعه شکل گیرد باید از افرادی که آموزش‌های لازم را دریافت کردند استفاده کرد.  

وی در ادامه با بیان اینکه تعداد 50 مربی را برای انجام امور فرهنگی تربیت کردیم ابراز داشت: این افراد آموزش‌دیده به مدارس، دانشگاه‌ها، مجموعه‌های اداری و کارگری اعزام می‌شوند تا آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در خصوص مواد مخدر را انجام خواهند داد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان خاطرنشان کرد: باید فرهنگ پیشگیری از این بلای خانمان‌سوز در جامعه نهادینه شود و راه‌های مقابله با آنها را تبیین کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به پیچیدگی موضوع مواد مخدر به خصوص مواد مخدر صنعتی باید آگاهی لازم به نوجوانان و جوانان را برای پیشگیری از ابتلا به آن ارائه کرد.

قاسمی‌فرزاد افزود: مربیانی که به مراکز مختلف آموزشی و اداری برای آگاهی‌بخشی جامعه اعزام می‌شوند آموزش‌های مقدماتی، میانی و تخصصی را دریافت کردند و کلاس‌های آموزشی را در مدارس برای دانش‌آموزان و والدین و در سطح ادارات و کارخانجات برای کارکنان برگزار می‌کنند.  

همچنین در ادامه این بازدید مدیر مرکز درمان و کاهش آسیب‌های مواد مخدر ماده 16 استان همدان با بیان اینکه مرکز درمان ماده 16 استان ظرفیت پذیرش 120 نفر را در هر دوره دارد گفت: در حال حاضر تعداد 100 نفر از معتادین در این مرکز در حال درمان هستند.

عادل چهاردولی افزود: دوره درمان معتادین در این مرکز سه ماهه است که نخستین دوره از اول اسفند سال گذشته آغاز شده و تا چند روز دیگر به اتمام می‌رسد و این افراد پاک شده می‌توانند از مرکز خارج شوند.

وی بیان داشت: میانگین سنی معتادین این مرکز 30 است که از 17 سال شروع و تا 65 سال سن ادامه دارد و بیشتر آنها معتاد به مواد مخدر صنعتی خصوصاً شیشه هستند.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول