اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی:

‌اعتیاد‌ بی‌رحمانه ‌همه اقشار جامعه را طعمه خود قرار داده است

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد را از اساسی‌ترین مباحث تربیتی دانش آموزان و جوانان به منظور جلوگیری از ابتلا آنان به این بلای خانمان سوز برشمرد.

‌اعتیاد‌ بی‌رحمانه ‌همه اقشار جامعه را طعمه خود قرار داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد محمدرضا یزدان‌پناه ‌در نشست با متخصصان پیشگیری از اعتیاد متمرکز در دانشگاه بجنورد اظهار کرد: به طور حتم با حضور کارشناسان در مدارس، دانش آموزان و والدین با آسیب‌ها و خطرات اعتیاد به مواد مخدر آشنا می‌شوند.

وی از خانواده، مدرسه به عنوان تأثیرگذارترین اضلاع مثلث یاد کرد و گفت: آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد باید به گونه‌ای باشد که دانش آموزان و خانواده‌ها را نسبت به واکسینه و هوشیاری در مقابل اعتیاد حساس‌تر سازد.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی تصریح کرد: بی‌گمان کسب آگاهی‌های لازم درباره اثرات سو مصرف مواد مخدر می‌تواند در کاهش گرایش بسیاری از افراد به آن تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه سیل خروشان و بنیان کن اعتیاد، بی رحمانه در مسیر حرکت خود همه اقشار جامعه را طعمه خود قرار داده است اظهار کرد: این بلیه قرن علاوه بر متلاشی کردن کانون خانواده‌ها، سبب ناکامی در زندگی و تمایل فرد به رفتارهای انحرافی می‌شود.

یزدان‌پناه ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به مخاطرات و آثار سوء مواد مخدر را مهم‌ترین هدف برگزاری برنامه‌های آموزش پیشگیری از اعتیاد خواند و افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، آگاهی یابی افراد نسبت به عواقب استفاده از مواد مخدر در کاهش ابتلای افراد به اعتیاد بسیار موثر است.

وی همچنین آسیب‌های مواد مخدر را متوجه حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، روانی، اخلاقی و حقوقی نیز برشمرد و بیان داشت: بسیج عمومی برای مقابله با این معضل اجتماعی امری اجتناب ناپذیر است و باید همگان با تمام توان پای کار آمده و این ابزار دشمنان را ریشه‌کن سازند.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با بیان اینکه امروزه  پدیده شوم مواد مخدر به عنوان یکی از مهم‌ترین تهدیدات در جامعه بشری شناخته می‌شود گفت: به طور حتم کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پیامدهای وعوارض مخرب آثار این ماده خطرناک ضرورت دارد.

به گزارش فارس، در این نشست 50 نفر از متخصصان پیشگیری از اعتیاد مدارس شرکت داشتند.

انتهای پیام/63002/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول