اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شیراز

مرکز 200 تخت‌خوابی نگه‌داری و درمان اعتیاد «احیا» افتتاح شد

در شیراز، مرکزی برای کسانی که به آخر خط رسیده‌اند، افتتاح شد.

مرکز 200 تخت‌خوابی نگه‌داری و درمان اعتیاد «احیا» افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، قائم مقام دبیر‌کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز 200 تخت‌خوابی نگه‌داری، درمان و کاهش آسیب احتیاط «احیا»، اظهار داشت: در این مرکز قرار نیست معتادان را به دارو وابسته کنیم و لازم است که درمان این افراد که از سازندگی جامعه جدا مانده‌اند، پیگیری شود.

طاها طاهری افزود: با درمان و باز‌گرداندن سلامتی به این افراد می‌توان آن‌ها را به خانواده بازگرداند که ایران با روش «پرهیز‌مدار» توانسته است 30 درصد از افراد معتاد تحت معالجه خود را، سالم به جامعه باز‌گرداند که این 10 درصد بیشتر از متوسط جهانی است.

وی تصریح کرد: با وجود مراکز متعدد ترک اعتیاد در سطح شهر، این مرکز متعلق به کسانی است که توانمندی لازم مالی برای انجام مراحل درمانی خود ندارند و در حقیقت برای افرادی است که به آخر خط رسیده‌اند.

قائم مقام دبیر‌کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد که در صورت گسترش این مرکز، می‌توان کل استان فارس را پوشش داد.

در ادامه افتتاح مرکز 200 تخت‌خوابی نگه‌داری، درمان و کاهش آسیب «احیا»، فرماندار شهرستان شیراز، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران بیان داشت: این مرکز 30 اسفند ماه سال 91 افتتاح شده‌ که درمان و ترک اعتیاد بیماران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده و تاکید می‌شود که گنجایش این مرکز حتی برای شیراز کافی نیست.

جواد زرین‌کلاه با اشاره به 87 فردی که در این مرکز در حال درمان هستند، ادامه داد: این افراد به طور معمول از محله‌ها و اماکن عمومی جمع‌آوری شده‌اند همچنین برای زنان کارتون‌خواب و معتاد نیز پیش‌بینی چنین مکانی را داشته‌ایم که در حال پیگیری و یافتن مکان مناسب هستیم.

به گزارش فارس، مرکز نگه‌داری، درمان و کاهش آسیب «احیا» با گنجایش 200 نفر در اسفند ماه سال گذشته در 2 هزار متر افتتاح شد و هم‌اکنون 87 بیمار در آن به سر می‌برند.

به گفته تعدادی از مسئولان حاضر در این مرکز، برخی مشکلات مانند کمبود آب و یا بیماری‌های پوستی نظیر شپش، افراد تحت درمان را آزار می‌دهد.

انتهای پیام/‌2448/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول