اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‎ها در خرداد 1392

جمشیدی: دولت هاشمی تورم بادکنکی را استارت زد

دبیر جبهه متحد اصولگرایان گلستان گفت: در دولت هاشمی تورم بادکنکی اتفاق افتاد، آقایانی که دم می‎زنند راه نجات را فراهم می‎کنیم بدانند دست آنها رو شده و از شعار تا عمل فرسنگ‎ها فاصله است.

جمشیدی: دولت هاشمی تورم بادکنکی را استارت زد

به گزارش خبرنگار فارس از گرگان، زنگ انتقال دولت در آستانه زده شدن است و باید به زودی این سکان مدیریتی در اختیار شخص دیگری قرار بگیرد، در این راستا خبرگزاری فارس در تلاش است تا نظرخواهی افراد تحلیلگر سیاسی را در فرصتی که تا روز سرنوشت‎ساز 24 خرداد باقیمانده در اختیار مخاطبان خود قرار دهد بر همین اساس سوالات گوناگونی پیرامون انتخابات با حجت‎الاسلام قربانعلی جمشیدی دبیر جبهه متحد اصولگرایان و دبیر جامعه روحانیت مبارز گلستان مطرح شد که در ذیل آن را می‎خوانید.

فارس: همانطور که می‎دانید در دوران دوم خرداد و اصلاح‎طلبان بدترین حملات به آقای هاشمی شد، جالب اینکه اکنون ایشان مورد حمایت همان احزاب قرار گرفته، استدلال شما از این رویکرد چیست؟

جمشیدی: با عنایت به تجربه‎ای که داریم و بررسی‎هایی که در این زمینه از زمان گذشته تا حال به دست آمده به نظر می‎رسد اصلاح‎طلبان و دوم خرداد‎ی‎ها، با این دیدگاه که «هدف، وسیله را توجیه می‎کند» از آقای هاشمی حمایت و ایشان را به عنوان یک تابلو، حربه و عنوان قرار داده‎اند، تجربه نشان داده جریان اصلاح‎طلب در گفتار و عمل صداقت ندارند و این باعث ضرر خودشان و هم کسانی است که بالاخره با ایشان کار کردند.

فارس: آقای هاشمی وارد گودی شدند که نیاز به کار و تلاش زیادی دارد به نظر شما ایشان با این سن و سال می‎تواند امورات کشور را اداره کند؟

جمشیدی: همان طوری که امام راحل و مقام عظمای ولایت در بیان یکی از شاخصه‎ها اشاره داشتند کاربلد بودن و برخورداری از توانمندی است و آقای هاشمی نیز از کسانی هستند که با توجه به موقعیت سنی و حجم کار ریاست جمهوری خودشان باید این تشخیص را بدهند که سکان ریاست جمهوری آیا مناسب ایشان است یا خیر؟

با توجه به گفته‎های خودشان و مصاحبه‎هایی که در گذشته داشتند بهتر این است که این امر واگذار به کسانی شود که حداقل در سنین بینابین باشند تا با توانمندی بیشتری این کار را پیش ببرند که پیشرفت کشور انشاالله با جامع‎بینی که امام راحل و مقام معظم رهبری داشته و دارند پیش برود، یقیناً بهتر خواهد بود.

فارس: با اوصافی که اشاره کردید ایشان را مناسب اجرای امور کشور می‎دانید؟

جمشیدی: قاعدتاً هر شخصی دوران بازنشستگی دارد، اعتقادم این است بنده با این سنی که دارم احساس می‎کنم بازنشستگی‎ام بهتر از بودن در کار اجرایی، آن هم کار مداومی که خستگی نمی‎شناسد است چون از لحاظ جسمی و توانمندی دیگر کشش نیست لذا هر کس باید تکلیف خودش را بهتر بداند.

فارس: حتماً می‎دانید که دوم خردادیها در سال 76 با شعار جوانگرایی از خاتمی در عرصه کاندیداتوری حمایت کردند اما اکنون نظرشان 360 درجه برگشته و از آقای هاشمی 80 ساله حمایت می‎کنند نظرتان در این همه تناقض آشکار چیست؟

جمشیدی: بنده معتقدم در حمایت اصلاح‎طلبان از آقای هاشمی، رضای خدا احساس نمی‎شود چراکه آنها یکی از شعارهای‎شان این بود که جوان و جوانگرایی!! بنابراین اگر چنین بوده باید از آنها پرسید مگر چطور شده آیا زمانه برگشته یا پیشرفت کار تغییر کرده؟

با توجه به مسائل بین‎المللی و جهانی، پیشرفت اقتصادی، صنعتی و تکنیک‎هایی که در دنیا مشاهده می‎شود نظر بنده تکرار همان حرف قبلی است که هدف وسیله را توجیه می‎کند.

اصلاح‎طلبان برای رسیدن به مقصدشان به این ترفند و روش تن دادند هرچند اینها در طول دوران خدمت اصلاح‎طلبان تناقض‎گویی‎های زیادی چه در دولت و چه در مجلس داشتند.

فارس: مردم چه خاطره‎ای از دولت هاشمی به یاد دارند که مانع از رغبت آنها خواهد شد؟

جمشیدی: مردم بهتر از بنده دولت هاشمی را یادشان است لذا فقط به ارائه یک مثال بسنده می‎کنم و در نهایت تصمیم‎گیری با خود مردم خواهد بود، بنده یادم است که گوشت آن زمان کیلویی 200 و خرده‎ای تومان بود و آقایانی که الان دم می‎زنند ما بیاییم راه نجات را فراهم می‎کنیم و دولت را فلان خواهیم کرد باید بگویم که اینها همه حرف است.

در دولت هاشمی مصاحبه‎ای با معاون اول ایشان مرحوم حبیبی شد که گوشت با قیمت 200 و خرده‎ای یک دفعه به 500 تومان رسید، دوباره مصاحبه کردند و اعلام شد که نمی‎گذاریم گوشت از 500 تومان بالاتر برود سپس همچنان قیمت‎ها به 650 تومان، 850 تومان، 1000 تومان و 2 هزار تومان و بالاتر افزایش پیدا کرد بنابراین از شعار تا عمل فرسنگ‎ها فاصله وجود دارد.

آنهایی که خود را فرشته نجات می‎خوانند اصلاً این طور نیست، اینها یقیناً بدانند که خاطرات دوره هاشمی و دوره بعد از ایشان همان آش و همان کاسه خواهد بود و خیلی تفاوتی نکرده است.

فارس: آنچه اوضاع نشان می‎دهد ورود تمام عیار جریان فتنه و انحراف در عرصه انتخابات است، به نظر شما شانس پیروزی کاندیدای اصولگرا در عرصه رقابت چیست؟

جمشیدی: تنها راه رسیدن به مقصد نهایی در مقابل این فتنه که اول و آخرش هم نیست وحدت بین اصولگرایان است.

برای اینکه رئیس‎جمهور دولت یازدهم از سبد اصولگرایان انتخاب شود باید این جریان به وفاق و وحدت برسد و از بین خودشان شخصی را انتخاب کنند که مرضی‎الطرفین باشد و جامعتین و گروه حل و عقد هم بتوانند نظرات آنها را بگیرند.

فارس: شما به اجماع اصولگرایان خوشبین هستید؟

جمشیدی: به نظر می‎رسد انشاالله این قاعده رقم خواهد خورد، تا این لحظه که بررسی کردیم امیدواریم با نظر جامعتین و حل و عقدی که بین خودشان وجود دارد به وحدت و نظر واحدی برسند تا موفقیت خوبی در انتظارشان باشد.

فارس: تحلیل شما از حضور احمدی‎نژاد در زمان ثبت‎نام مشایی چیست؟

جمشیدی: این حرکت نشان می‎دهد که شعار با عمل‎شان دوتاست به علت اینکه هر شخص می‎تواند خودش ثبت‎نام کند.

احمدی‎نژاد به لحاظ حقوقی یک رئیس‌جمهور است شأنیت ایشان ایجاب نمی‎کرد که در وزارت کشور برای ثبت‎نام یک فرد حضور و از طرفی با ایشان مصاحبه کند.

نظام اسلامی یک نظام کاملاً آزاد است، هر کسی می‎تواند برای ثبت‎نام اقدام کند مشایی هم یکی از آن دسته افراد بود که می‎توانست مانند سایرین ثبت‎نام کند.

به نظر می‎رسد این اقدام، تاثیر معکوسی برای احمدی‎نژاد و نامزد موردنظرش باشد حداقل در استان گلستان در ارزیابی چند روزه‎ای که شده، حاکی از همین امر است.

فارس: نظرتان درباره تخریب غیرمنصفانه‎ای که کاندیداها بر علیه دولت، برای معرفی خود و جلب آرای مردم انجام می‎دهند، چیست؟

جمشیدی: کاندیداها باید بر اساس معیارهایی که امام راحل و مقام معظم رهبری دارند عمل کنند و توانمندی و برنامه‎های خودشان را ارائه دهند.

هر دولتی از ابتدای پیروزی که روی کار آمده، علاوه بر نقاط قوت، نقاط ضعفی هم داشته است لذا باید آنچه خوب است را بگیریم و آنچه بد است را اصلاح کنیم و بنا را بر این نگذاریم که بداخلاقی انتخاباتی داشته باشیم و تقوا و اخلاق اسلامی را کنار بگذاریم چراکه این در شأن یک ملت مسلمان نیست که بخواهد آبروی کسی را ببرد و یا علیه کسی چیزی بگوید، هنوز چیزی در هیچ دادگاهی ثابت نشده است اینها نه تنها مطلوب نیست بلکه مضر هم خواهد بود.

فارس: نظرتان درباره شورای نگهبان و وظیفه‎ای که برای بررسی انحرافیون و فتنه‎گران دارند، چیست؟

جمشیدی: با توجه به اینکه ما چندین سال در این مسائل بوده‎ایم و تجربه متعددی در انتخابات‎های مختلف داریم، قانون برای شورای نگهبان وظایفی را مشخص کرده است لذا با بررسی شرایط افراد از منابع مختلف قطعاً احراز صلاحیت آنها مشخص می‎شود.

شورای نگهبان شرایطی مانند توانمندی کاندیدا، رجال سیاسی و دینی بودن آنها را بررسی می‎کند و قطعاً در تصمیمش جدی است و سعی و تلاش آنها نیز این خواهد بود افرادی بیایند که جزو فتنه‎گران نباشند و یا در تکاپوی این رفتارها قرار نگیرند که هم با فتنه‎گران داخلی یا خارجی هماهنگ شوند تا شاید بتوانند انتخابات را در بین راه تعطیل کنند که البته این آرزوی‌شان را باید به گور ببرند.

بنا به توصیه امام راحل و مقام معظم رهبری؛ شورای نگهبان مرّ قانون را عمل می‎کند و امیدواریم که بعد از این هم آنچه شورای نگهبان بیرون می‎دهد مورد رضای خدا باشد.

فارس: فکر می‎کنید حمایت رسانه‎های خارجی و داخلی وابسته به گفتمان‎های فتنه و انحراف می‎تواند در رای مردم اثرگذار باشد؟

جمشیدی: تاریخ همواره تکرار می‎شود لذا باید از آن درس عبرت بگیریم ما به ملت ایران خوشبین هستیم چراکه این درایت و هوشیاری را در مراحل مختلف چه در فتنه 88 و چه در 22 بهمنی که گذشت دیدیم.

مردم هر جا دیدند نظام اسلامی احساس خطر می‎کند چه از لحاظ هجمه داخلی و یا هجمه خارجی، به تاسی از مرجعیت و ولایت ادای تکلیف کردند و دین خود را فدای این جناح و آن جناح، این گروه یا آن گروه نکردند و در رسیدن به حفظ ارزش‎ها تا آخرین لحظه ایستادند و یقین بدانید این دفعه نیز اگر بنا باشد فتنه‎هایی از جنس 88 یا قبل و بعد از آن تکرار شود مردم به موقع پاسخ دندان‌شکنی هم به دشمنان خارجی و داخلی خواهند داد.

امیدواریم مردم با شرکت گسترده در روز 24 خرداد هم در انتخابات شوراهای شهرشان تصمیم بگیرند و هم برای ریاست جمهوری فردی را انتخاب کنند که با رهبری هماهنگ باشد و قانونمند در عمل و نه شعار، تا مسیر انقلاب برای رسیدن به هدفی که در پیش دارد، پرشتاب باشد.

فارس: صحبت پایانی شما را برای برگزاری انتخابات پرشور می‎شنویم؟

جمشیدی: همانطورکه در آیات قرآن اشاره شده و ائمه (ع) نیز فرمودند، هم زمینه خوف و رجا و وجود دارد و هم زمینه امیدواری، لذا باید هم امیدوار باشیم و هم خوف به این معنا که بی‎تفاوت نباشیم و در مقابل دسیسه‎های دشمنان داخلی و خارجی، فتنه و انحراف و هر توطئه‎ای که احتمال وجود آن است با هوشیاری، شناخت، درایت، تیزبینی، کنجکاوی، زیرکی و قاطعیت بایستیم تا این انتخابات را همچون گذشته دشمن‎شکن برگزار کنیم.

انتهای پیام/83001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول