اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‎ها در خرداد 92 – 126

طاهری: خاطرات تلخ تورم دولت هاشمی با هیچ وعده‎ای شیرین نمی‎شود

دبیر جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گلستان گفت: تورم سنگینی که در دولت سازندگی اتفاق افتاد،خاطراتی است که از ذهن مردم هیچگاه پاک نمی‎شود و هیچ وعده‎ای نمی‎تواند آرای قاطبه مردم را از سوی این جریان، به خود جلب کند.

طاهری: خاطرات تلخ تورم دولت هاشمی با هیچ وعده‎ای شیرین نمی‎شود

به گزارش خبرنگار فارس از گلستان، با تصمیم کاندیداهای ریاست جمهوری از طیف‎های مختلف، بازار رقابت در صحنه انتخابات داغ‎تر از گذشته شده است و هر یک از نامزدها پس از تأیید یا رد صلاحیت‎شان از سوی شورای نگهبان خود را در معرض آزمونی بزرگ قرار می‎دهند.

تقویم سیاسی کشور ورق می‎خورد تا در روز 24 خرداد نتیجه اقبال مردمی را بر همگان هویدا کند تا ببینیم سکان قوه مجریه کشور بالاخره در اختیار چه کسی قرار خواهد گرفت، در میان اسامی ثبت‎نام‌شدگان ریاست جمهوری یازدهم حضور هاشمی رفسنجانی و سردمدار حلقه انحرافی‌اش از سایر کاندیداها، تعجب همگان را برانگیخت که در این راستا خبرگزاری فارس تلاش دارد تا تحلیل افراد صاحب‎نظر در این حوزه را برای آگاهی‌بخشی به افکار عمومی منتشر کند که در این مجال سعی شد از نظرات حجت‎الاسلام سید محسن طاهری دبیر جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گلستان پیرامون مسئله انتخابات به گفت‎وگو بپردازیم، خواندن ماحصل مصاحبه‎ای که در ذیل آمده خالی از لطف نخواهد بود.

فارس: پس از اعلام کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری فکر می‎کنید آیا ایشان با این سن بالا می‎تواند امورات کشور را به خوبی اداره کند؟

طاهری: قاعدتاً سن بالا زمینه تجربه‎های زیادی را می‎تواند فراهم کند، گرچه معتقدم اگر سن فرد در حدی باشد که توانایی لازم برای کارهای مدیریتی و اجرایی نداشته باشد بهتر این است که چنین اشخاصی در جایگاه مشورتی قرار بگیرند همانطور که رهبر معظم انقلاب، ایشان را در جایگاه رئیس تشخیص مصلحت نظام قرار دادند که یک جایگاه مشورتی است.

به نظر بنده آقای هاشمی در جایگاه تشخیص مصلحت می‎توانند مفیدتر واقع شوند ولی برای کارهای اجرایی به نظر می‎رسد نیاز به کسانی است که از یک نشاط و توانمندی بیشتری برخوردار باشند.

فارس: به نظر جنابعالی مردم چه خاطره‎ای از دولت هاشمی به یاد دارند که مانع از رغبت آنها خواهد شد؟

طاهری: معتقدم باید همه دولت‎ها را با دیده انصاف نگاه کنیم، همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند همه دولت‎ها نقاط قوت و نقاط ضعفی داشتند، اما برخی از این نقاط ضعف به منزله یک زاویه کوچک از انحراف با آرمان‎های انقلاب بوده که این زاویه در ادامه راه بزرگ و بزرگتر شده و زاویه‎های سنگینی را نسبت به نظام به وجود آورد.

مقام معظم رهبری در انتهای دولت نهم در سال 1387 فرمودند که دولت نهم قطار انقلاب را به ریل اصلی خودش برگرداند که نشان می‎دهد زاویه گرفتن قطار انقلاب از ریل اصلی خودش در ابتدای امر از دولت سازندگی شروع شد.

مباحثی که مقام معظم رهبری از همان موقع متذکر می‎شوند در خصوص پیاده نشدن عدالت اجتماعی، مسائل فرهنگی و برخی مسائل سیاست خارجی بود که این موارد در ادامه راه که منتهی به روی کار آمدن دولت اصلاحات شد این زاویه کاملاً خودش را نشان داد و نهایتاً به جایی رسید که مردم از طیف جریان سازندگی و اصلاحات رویگردان شدند و متوجه جریان اصولگرایی شدند.

در مسائل اقتصادی نیز شاهد بودیم همین مسائلی که امروز توسط دوستان دولت سازندگی مطرح می‎شود به عنوان نقاط ضعف دولت دهم نیز یاد می‎شود که البته به مراتب شدیدترش را در آن زمان شاهد بودیم از قبیل تورم سنگین در زمان دولت سازندگی و مشکلاتی که برای قشر محروم و مستضعف به بار آورده بود، از جمله خاطراتی است که مردم به خاطر دارند.

همچنین فضای سنگینی که علیه مخالفان به وجود آمد و هر کسی اگر انتقادی علیه دولت سازندگی داشت تحمل نمی‎کردند و اصلاً هیچ‎کس جرات نمی‎کرد به راحتی انتقادی علیه دولت داشته باشد و اینها خاطرات نسبتاً بدی بود که مردم از یاد نمی‎برند و عملکرد دولت هاشمی قطعاً می‎تواند در تصمیم‎گیری مردم در انتخابات تاثیرگذار باشد.

فارس: فکر می‎کنید مردم با توجه به حمایت‎های مادی رسانه‎های خارجی و داخلی وابسته به گفتمان‎های فتنه و انحراف، آیا به آنها روی خوش نشان می‎دهند؟

طاهری: بصیرت مردم ما در طول 34 سال گذشته، روز به روز افزایش پیدا کرده است، خصوصاً از سال 88 به بعد که مردم ما خیلی از چهره‎ها و تفکرات را به خوبی شناختند البته بصیرت مقوله‎ای است که نیاز به به‎روزرسانی دارد یعنی ما باید دائما بصیرت خود را به‎روز کنیم و مسائل را در نظر بگیریم چه بسا برخی مسائل ممکن است از ذهن انسان فراموش شود و اینجاست که نخبگان و کسانی که می‎توانند در بصیرت‎افزایی مردم اثرگذار باشند باید به وظایف خودشان به درستی عمل کنند.

امیدواریم طوری نشود که خدای ناکرده شاهد باشیم همان طوری که در جریان فتنه سال 88 در زمان اولیه، رهبر معظم انقلاب با تعداد معدودی از یاران دلسوز این نظام، در این مسائل ورود کردند بار دیگر شاهد این گونه اتفاقات باشیم.

نباید بگذاریم مسائل تلخ گذشته مجددا تکرار شود البته همه جوانب را باید رعایت کرد و افراد دچار شتابزدگی، انفعال و واهمه نشوند و اهانت و ناسزا را در پیش نگیرند و از هرگونه رفتارهای تند و افراطی دوری کنند که اگر غیر از این باشد با عکس‎العمل منفی مردم روبه‌رو خواهند شد.

فارس: به نظر شما میزان مقبولیت گفتمان ارزش‎ها و پایداری در بین جامعه چقدر است؟

طاهری: در شرایط فعلی روشنگری وظیفه همه ماست چنانکه دیدیم با وجود تحریم‎های سنگین دشمن، بعلاوه ندانم‎کاری‎های مسئولان اما مردم حضور جانانه‎ای در 22 بهمن رقم زدند حتی اتفاقات بین دولت و مجلس هم نتوانست در حضور پرشور آنها خللی وارد کند که اینها بصیرت بالای مردم را نشان می‎دهد و اینکه مردم در حمایت از انقلاب هیچگاه کوتاهی نمی‎کنند.

طبیعتاً از اینجا می‎توان نتیجه گرفت مردم گفتمان پایداری و ایستادگی بر روی اصول و ارزش‎های اصیل انقلاب را همچنان قبول دارند لذا اگر بتوانیم این گفتمان و کاندیداهایی که اعتقاد به این گفتمان دارند را به مردم بشناسانیم یقیناً انتخابات 24 خرداد انتخاباتی خواهد بود که به استمرار گفتمان انقلاب کمک خواهد کرد.

فارس: آیا امکان حوادثی مانند فتنه 88 وجود دارد؟

طاهری: این نکته را لازم می‎دانم متذکر شوم دشمن طراحی‎های بسیار سنگینی برای این انتخابات دارد و شاید بعضی از ثبت‎نام‎هایی که در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم صورت گرفته به نوعی شاهد همین مسئله باشد و مردم بتوانند حدس بزنند که مسائلی در پیش خواهد بود.

البته از طرفی ما تجربه فتنه 88 را داریم که هم نظام ما قوت و قدرت بیشتری پیدا کرده و هم مردم بصیرت بالاتری پیدا کردند از طرفی نیز فتنه‎گران با توجه به تجربه تلخی که در سال 88 برایشان حاصل شد به راحتی جرات هر گونه اقدامی را نخواهند داشت اما این نیاز به این دارد که نخبگان ولایتمدار و نخبگان بابصیرت ما به وظایف خودشان به درستی عمل کنند و مسائل را برای مردم با روش درست تبیین کنند.

فارس: صحبت پایانی؟

طاهری: از شما و خبرگزاری فارس که زمینه‎ای برای پرداختن به مسائل پیرامون انتخابات را فراهم کردید سپاسگزارم.

انتهای پیام/83001/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول