اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش هرمزگان عنوان کرد

تشریح جزئیات دستورالعمل ثبت نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش هرمزگان گفت: مهلت ثبت نام تمام دوره‌های تحصیلی اعم از ابتدایی، راهنمایی و متوسطه از تاریخ 15خرداد 92 تا 15 تیر اعلام می‌شود.

تشریح جزئیات دستورالعمل ثبت نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رمضان درویشی پیش از ظهر امروز طی نشستی با حضور مسئولان آموزش و پرورش هرمزگان اظهار داشت: با عنایت به نزدیک شدن زمان ثبت نام دانش‌آموزان و دغدغه اولیا، ضوابط و مقررات ثبت نام از سوی وزارت آموزش و پرروش ابلاغ شد.

وی افزود: برابر دستورالعمل ثبت نام در سال تحصیلی آینده؛ دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی در هر مدرسه که تحصیل می‌کنند نیاز به ثبت نام مجدد ندارند به ویژه اینکه دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی بطور معمول در پایه ششم همان واحد آموزشی ثبت نام و ساماندهی می‌شوند.

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: تمام هنرستان‌های دولتی ملزم هستند در حد ظرفیت خود (حداقل دو کلاس) از دانش‌آموزان پایه اول متوسطه عمومی ثبت نام به عمل آورند.

وی ادامه داد: مدیران مدارس دولتی ملزم هستند از دانش‌آموزان میان پایه بدون حضور آنان و اولیا در فرصت مقرر ثبت نام به عمل آورند.

درویشی با بیان اینکه ثبت نام کلیه دانش‌آموزان مدارس دولتی و غیردولتی الزاماً از طریق سامانه الکترونیکی باید انجام پذیرد، بیان داشت: ثبت نام کلیه دوره‌های تحصیلی اعم از ابتدایی، راهنمایی و متوسطه از تاریخ 15 خرداد 92 تا 15 تیر خواهد بود و سنجش سلامت پایه‌های اول دبستان نیز از اول خرداد در پایگاه‌هایی که ادارات شهرستان‌ها و مناطق تعیین می‌کنند، انجام خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: ثبت نام دانش‌آموزان تمام پایه‌های تحصیلی در مدارس دولتی عادی بدون برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه، شرط معدل، نمره و ... صرفاً بر اساس محدوده جغرافیایی مدارس صورت می‌گیرد و دانش‌آموزان عشایری از شرط محدوده جغرافیایی مستثنی هستند.

درویشی خاطرنشان کرد: محدوده مدارس بر اساس تراکم جمعیت و ظرفیت مدارس همجوار تعیین می‌شود.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش هرمزگان بیان داشت: پذیرش دانش‌آموزان در مدارس غیر دولتی، شاهد ایثارگران، نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و مدارس استثنایی بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه انجام می‌شود و مدیران مدارس غیردولتی موظف هستند شهریه ابلاغی را همراه با فهرست کلیه فعالیت‌ها در تابلو اعلانات مدرسه و در معرض دید اولیا نصب کنند.

درویشی اضافه کرد: فعالیت‌هایی ازقبیل آموزش زبان، المپیاد، نجوم، ربوکاپ و ... باید با کسب مجوز اداره و نیز اعلام هزینه‌ها وً به صورت کاملاً اختیاری و خارج از ساعات مصوب درسی، انجام شود.

وی تاکید کرد: هیچیک از مدارس غیردولتی و دولتی بابت برگزاری کلاس‌های فوق برنامه، حق دریافت وجه از دانش‌آموزان را ندارد، جز اینکه مدارس غیردولتی کلاس‌های فوق برنامه را به ادارات اعلام و پس از تصویب و ابلاغ ادارات اقدام نمایند.

درویشی در همین راستا گفت: در مقطع ابتدایی نیز هیچ کلاس فوق برنامه‌ای آن هم در ساعات اداری نباید تشکیل شود و چنانچه احساس نیاز شد پس از اخذ مجوز از ادارات در عصرها و یا روزهای پنجشنبه اقدام شود.

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش هرمزگان با تاکید بر اینکه در مدارس غیردولتی، دریافت هرگونه وجه نقد، چک حامل و چک‌های مسافرتی ممنوع است، بیان داشت: ضروری است که وجوه دریافتی بابت شهریه به حساب مدرسه واریز و چک‌های صادره هم توسط اولیای دانش آموزان در وجه مدرسه صادر شود.

درویشی اضافه کرد: کمک‌های مردمی موضوع بند یک ب ماده 14 قانون تامین و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی کاملاً داوطلبانه است و پرداخت آن توسط اولیا پس از آغاز سال تحصیلی از طریق حساب مدرسه انجام شود، بنابراین دریافت هرگونه وجه غیر از شهریه مصوب در هنگام ثبت نام ممنوع است.

وی اضافه کرد: دریافت شهریه و هر گونه کمک هزینه تحصیل و نیز اخذ تعهد مالی به استثنای وجوه مربوطه به بیمه و کتب درسی هنگام ثبت نام در مدارس دولتی ممنوع است.

درویشی ادامه داد: همچنین  دریافت هرگونه وجه برای کلاس‌های فوق برنامه، مجلات رشد یا آزمون‌های احتمالی تا پایان شهریورماه ممنوع است.

وی اظهار داشت: دریافت شهریه و اخذ تعهدی هنگام ثبت نام در مدارس هیئت امنایی که با رعایت آیین نامه مصوب شورایعالی آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند نیز ممنوع است.

دبیر ستادثبت نام آموزش و پرورش هرمزگان با تاکید براینکه آب و برق مدارس در سال 91 از طریق وزارت متبوع تسویه شده، بیان داشت: لذا مدیران مدارس به بهانه پرداخت آب و برق مدارس حق دریافت کمک مالی نخواهند داشت و با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: رنگ لباس دانش‌آموزان کلیه مقاطع تحصیلی همانند گذشته بوده و هیچ تغییری نخواهد داشت.

دبیرستادثبت نام آموزش و پرورش هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود افزود: به منظور حس اجرای دستورالعمل علاوه بر ناظران استان و مناطق و شهرستان‌ها، بازرسان و ناظرانی از سوی اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به صورت محسوس و غیر محسوس از واحدهای آموزشی و ستادهای ثبت نام سراسر کشور بازدید خواهند نمود.

انتهای پیام/88007/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول