اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول قرارگاه جهادی میرزا کوچک جنگلی:

40 روستای املش محرومیت‌زدایی می‌شود

مسئول قرارگاه جهادی شهید میرزا کوچک خان جنگلی سیاهکل گفت: محرومیت‌زدایی حدود 40 روستا به مدت پنج ‌سال زیرپوشش قرارگاه جهادی میرزا کوچک قرار گرفته است.

40 روستای املش محرومیت‌زدایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی فتحی در جمع دانشجویان شرکت کننده در اردوهای جهادی استان، تشکیل قرارگاه جهادی شهید میرزا کوچک خان جنگلی را با هماهنگی بسیج سازندگی کشور و بسیج دانشجویی گیلان در دهستان پیرکوه بخش دیلمان سیاهکل عنوان کرد.

وی اظهار کرد: این قرارگاه پیرامون برنامه‌ریزی‌های سه تا پنج‌ ساله با هدف برطرف کردن محرومیت‌ها و مشکلات مردم این منطقه با فعالیت دانشجویان جهادی و همکاری مسئولان احداث شده است.

به گفته این مسئول، برنامه‌های جهادی با رویکرد فرهنگی برای افزایش معنویت و یکسان‌سازی مسایل و مشکلات مناطق محروم از سال 79 با فرمان مقام معظم رهبری در کشور طرح‌ریزی شد.

وی افزود: قرارگاه مذکور که بخشی از محرومیت‌زدایی از روستاهای شهرستان املش را نیز به‌عهده دارد از نوروز 92 فعالیت خود را آغاز کرده و حدود 40 روستا را برای خدمات‌رسانی به مدت پنج سال زیرپوشش قرار داده است.

*مطالعات 17 روستا پایان یافته است

فتحی به فعالیت کارگروه برنامه‌ریزی و پژوهش قرارگاه مذکور اشاره کرد و گفت: این کارگروه طبق مطالعات انجام شده علمی و جهادی خود تاکنون کار مطالعاتی و شناسایی نقاط ضعف و قوت 17 روستا را به پایان رسانده است.

وی، این مطالعات را در زمینه‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی و ... ذکر کرد.

مسئول قرارگاه جهادی شهید میرزا کوچک خان جنگلی سیاهکل، بازسازی و مرمت مساجد، پیگیری شبکه‌های آبرسانی آب شرب و کشاورزی، رسیدگی به وضعیت کشاورزی و دامداری این مناطق را از جمله فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌های عام‌المنفعه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: تمام برنامه‌ریزی‌ها در این مناطق محروم پنج‌ ساله بوده و در مدت سه دوره برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان‌ مدت و بلند مدت تدوین شده است.

فتحی مشارکت در برنامه‌های توسعه، سازندگی و اشتغال منطقه، تثبیت حمایت‌های موجود معنوی، مالی و تجهیزاتی از دستگاه‌های مالی استان را از جمله اهداف این قرارگاه برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های تدوین شده به‌ویژه از طرف استانداری به منظور برطرف شدن محرومیت‌ها و علمی شدن امور مسایل مناطق محروم در حوزه فرهنگ و آموزش با حضور طلاب، دانشجویان، اساتید و نخبگان علمی صورت می‌گیرد.

*بازاریان و کسبه از مشتاقان حضور در مشارکت‌های جهادی هستند

این مسئول با اشاره به اینکه اردوهای جهادی برای حضور در مناطق محروم، مشتاقان و داوطلبان بسیاری دارد، افزود: مسئولان زیادی نیز مایل هستند به صورت گمنام برای خدمات‌رسانی در این اردوها حضور یابند.

وی حضور تخصصی افراد را یکی از نیازمندی‌های برنامه‌های بلند مدت قرارگاه مذکور ذکر کرد.

فتحی اذعان کرد: قرارگاه برای حضور داوطلبان سقفی در نظر نگرفته است و تاکنون بسیاری از طلاب، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و ... در این امر مشارکت کرده‌اند.

مسئول قرارگاه جهادی میرزا کوچک جنگلی سیاهکل با اشاره به اینکه بازاریان و کسبه از جمله مشتاقان حضور در مشارکت‌های جهادی هستند، خاطرنشان کرد: بسیاری از کارمندان و پاسداران نیز در این راستا اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی از تمام علاقه‌مندان متخصص در امر مشارکت در نخستین قرارگاه سازندگی در گیلان خواست تا با مراجعه به سایت  www.nehzatejahadi.ir به جمع جهادگران برای مبارزه با محرومیت در روستاهای این استان بپیوندند.

*توجه به توسعه مناطق محروم از برنامه‌های رئیس جمهور آینده باشد

فتحی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) درباره کوخ‌نشینان، تصریح کرد: توجه به توسعه مناطق محروم از برنامه‌های رئیس جمهور آینده در راستای گفتمان خدمات‌رسانی و برابری عدالت در کشور باشد.

وی تحقق اقتصاد مبنی بر اسلام ناب را نیازمند انتخاب فردی اصلح برای به دست گرفتن امور کشور خواند.

این مسئول یادآور شد: طبق فرموده امام راحل فردی شایسته پذیرش مسئولیت مردم را دارد که درد فقر و محرومیت را با تمام گوشت و پوست و خون خود درک کرده باشد.

مسئول قرارگاه جهادی میرزا کوچک جنگلی از برگزاری مراسم اعتکاف در مسجد جامعه دهستان پیرکوه دیلمان خبر داد و متذکر شد: این امر فرهنگی تاکنون در 31 روستای منطقه مورد نظر اطلاع‌رسانی شده است.

وی احداث جاده بین دو روستای «یرشلمان» و «کارسنگ» را از جمله پروژه‌های اجرا شده قرارگاه مذکور در نوروز 92 عنوان کرد.

فتحی خاطرنشان کرد: احداث این جاده جزو مطالبات 21 ساله مردم مناطق مذکور بود که اجرای آن طول مسافت بین دو روستا به مقدار 4.5 کیلومتر را کاهش داده و این موضوع موجب خوشحالی ساکنان منطقه شده است.

انتهای پیام/84002/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول