اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج سازندگی سازمان دانشجویی کشور:

بیش از 1000 گروه جهادی دانشجویی در کشور فعال هستند

رئیس بسیج سازندگی سازمان دانشجویی کشور گفت: بیش از یک‌هزار و 870 گروه جهادی در بخش دانشجویی کشور فعالیت دارند.

بیش از 1000 گروه جهادی دانشجویی در کشور فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد حسینی در همایش شکوه هجرت که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: برای اردوهای جهادی دانشجویی و تمام کسانی که در این زمینه فعالیت دارند هفت عرصه ترسیم کرده‌ایم که شامل عرصه‌های علمی و پژوهشی، بهداشت و درمان، عمرانی، فرهنگی، دامپروری، کشاورزی، خدمت‌رسانی و مطالبه‌گری و جهاد اقتصادی است.

وی افزود: در مقاومت سازندگی و کارآمدسازی سازمان بسیج دانشجویی به خاطر اینکه بتوانیم هدایت بهتری داشته باشیم چند رویکرد را در سال‌های گذشته عنوان و سعی کردیم بر اساس همین رویکردها آموزش‌های لازم را ارائه کنیم.

رئیس بسیج سازندگی سازمان دانشجویی کشور با اشاره به اینکه نخستین رویکرد «هر دانشگاه معین یک منطقه محروم» بود، بیان کرد: بر اساس این رویکرد بهتر است گروه‌های جهادی که در مناطق مختلف فعالیت می‌کنند با در نظر گرفتن سند چشم‌انداز 1404 برای منطقه فعالیت خود سند پیشرفت تهیه کنند تا هر گروه جهادی که بعد از آنها وارد آن منطقه شد بر اساس همان سند حرکت کند.

حسینی افزود: رویکرد بعدی بومی سازی و همه فصل کردن اردوها بود و با توجه به رویکرد اول و مزایایی که بومی سازی برای مناطق محروم داشت سعی کردیم اردوهای جهادی را به صورت بومی و با فاصله‌های زمانی کوتاه‌تر برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: رویکرد سوم عمق بخشی و کیفی سازی اردوهای جهادی بود که باید بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت تا دانشجویان جهادی نقش آفرینی بیشتری در قالب اردوهای جهادی در مناطق محروم داشته باشند.

رئیس بسیج سازندگی سازمان دانشجویی کشور با اشاره به رویکرد سال جاری که رویکرد مسئله محوری است، بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در سطح کشور مطرح می‌شود این است که در برخی از شرایط نمی‌توان مسئله اصلی را پیدا کرد ولی بسیج دانشجویی در این عرصه مطلوب عمل کرده است.

حسینی افزود: به عنوان نمونه در برخی از مناطق مشاهده می‌شود که جوانان علم و امکانات لازم برای ایجاد اشتغال را در اختیار دارند ولی فرهنگ کار ندارند زیرا دولتی تربیت شده‌اند و انتظار دارند که با اخذ مدرک دانشگاهی حتما جذب دستگاه دولتی شوند.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی پیدا کردن مسئله و راهکار برای حل آن از مهم‌ترین موضوعاتی است که مطرح می‌شود.

این مسئول ادامه داد: یک گروه جهادی از تخصص‌های مختلف شکل می‌گیرد بنابر این دانشجویان جهادی باید از این ظرفیت تحصیلی خود در مناطق محروم برای محرومیت‌زدایی استفاده کنند.

رئیس بسیج سازندگی سازمان دانشجویی کشور تصریح کرد: اگر فرمایشات رهبر معظم انقلاب و شعارهای ایشان را در سال‌های اخیر پیگیری کنیم، می‌بینید که شعارهای ایشان شعارهایی است که به نوعی اقتصادی است و تمام جنبه‌های اقتصادی کشور را در برگرفته است.

حسینی خاطرنشان کرد: در ادامه شعارهای سال‌های گذشته امسال نیز از سوی رهبر معظم انقلاب سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نام گرفته است.

وی افزود: وقتی بحث از حماسه می‌شود در واقع باید یک کار خارق‌العاده و ویژه انجام گیرد بنابر این باید بسیاری از فعالیت هایی که در سال های قبل انجام می دادیم را به صورت ویژه پیگیری کنیم تا بتوانیم حماسه خلق کنیم.

این مسئول اضافه کرد: یکی از این کارهای ویژه بحث اقتصاد مقاومتی است که برخی به اشتباه اقتصاد مقاومتی را اشتغال می‌دانند در حالی که اشتغال ریشه بحث اقتصاد مقاومتی بوده و این بحث شاخه‌های مختلفی دارد.

رئیس بسیج سازندگی سازمان دانشجویی کشور ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی یک مقاومت اقتصادی و در هر جایی از اقتصاد که آسیب‌پذیر هستیم جلوی آسیب‌ها را بگیریم که یکی از مسائل مهم در این زمینه بحث امنیت غذایی است.

حسینی عنوان کرد: امروز دشمن به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده تا از هر گونه ضربه‌ای که بتواند به نوعی به مردم ما آسیب بزند، دریغ نکند.

وی تصریح کرد: در این شرایط شما فرهیختگان و نخبگان که گام در این عرصه مقدس جهادی گذاشته‌اید باید آسیب‌شناسی کنید و راهکارهای درست را انتخاب کرده و به کار گیرید.

این مسئول پیشنهاد داد: برای تحقق این امر نیز می‌توانید با تشکیل گروه‌های پژوهشی روی مشکلات مناطق محروم تحقیق و بررسی علمی داشته باشید و با کمک مردم آن را حل کنید.

انتهای پیام/77010/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول