اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل تاکید کرد

احیای ظرفیت معدنی استان با مشارکت سرمایه‌گذاران

استاندار اردبیل گفت: برای احیای ظرفیت‌های عظیم معدنی در استان اردبیل نیاز به مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران مستعد در این حوزه داریم.

احیای ظرفیت معدنی استان با مشارکت سرمایه‌گذاران

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش معدن در اردبیل اظهار داشت: ما باید در توسعه بخش معدن شناسایی و پهنه‌بندی مناطق مختلف معدنی را جزو اولویت‌ها و حرکت‌های خود قرار دهیم تا در این زمینه با تنگناها و مشکلات خاص روبه‌رو نشویم.

وی تصریح کرد: توسعه بخش معدن باید با کمترین خسارت به منابع طبیعی و اراضی کشاورزی همراه باشد چرا که بالاترین ظرفیت و قابلیت‌ها در استان کشاورزی و گردشگری است و باید با استفاده بهینه و سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها بتوان زمینه توسعه همه‌جانبه استان را فراهم کرد.

نیکزاد خاطرنشان کرد: به منظور تعیین تکلیف پروژه‌های معدنی و مشخص کردن محدوده‌های اکتشاف جهت عدم نابودی منابع طبیعی، دستگاه‌های دخیل هماهنگی‌های لازم را در این حوزه با یکدیگر برای تسهیل و تسریع اجرای طرح‌ها و رفع اختلاف در واگذاری محدوده‌های معدنی داشته باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه ستاد اجرایی استان در زمینه‌های اکتشافات، استخراج، فرآوری و صنایع معدنی فعالیت‌های معدنی خود را انجام می‌دهند، اضافه کرد: طراحی و تدوین برنامه‌ها، نظارت بر معادن برای فعال کردن محدوده‌های غیر فعال و راکد، فراخوان عمومی در راستای استفاده بهینه از ذخایر معدنی و راه‌اندازی معادن راکد از جمله وظایف این ستاد است.

وی بیان کرد: آغاز فعالیت کارگروه توسعه بخش معدن در استان به عنوان نهادی پشتیبان نقش مهمی در تحقق برنامه‌های آتی بخش معدن و صنایع معدنی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل یادآور شد: کارگروه توسعه بخش معدن بر اساس مصوبه هیئت وزیران به عنوان اقدامی مؤثر توسط دولت به منظور توسعه و ارتقای ظرفیت‌های بخش معدنی در سطح کشور و استان‌های مختلف تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

نیکزاد از دستگاه‌های ذی‌ربط نظیر صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و... خواست برنامه‌ریزی دقیق در حوزه اکتشاف، استخراج، فرآوری و صنایع معدنی داشته باشند و با بررسی و نظارت بر فعالیت‌های معادن استان گام‌های مؤثرتری در راستای توسعه اشتغال و اقتصاد بردارند.

رئیس کارگروه توسعه بخش معدن استان بر شناسایی و پهنه‌بندی مناطق مستعد معدنی استان تاکید کرد و گفت: بخش مهمی از ذخایر معدنی استان در دل زمین نهفته است و نیاز اساسی به شناسایی، اکتشاف و مطالعات دارد که بایستی از سوی دستگاه‌های اجرایی دخیل به آن پرداخته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ساماندهی و حل مشکلات معادن در سطح استان را یادآور شد و افزود: با توجه به رویکرد دولت در حمایت از بخش معدن، این استان که یکی از قوی‌‌ترین قطب‌های کشاورزی و گردشگری و همچنین دارای معادنی است که باید دست‌اندرکاران امر نسبت به تهیه بانک اطلاعات معادن منطقه و ساماندهی آن و نیز فعال‌سازی معادن غیر فعال در استان در چارچوب قانون، برنامه‌ریزی‌های مدونی داشته باشند.

انتهای پیام/62004/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول