اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه امام صادق(ع):

مشکل نظام سلطه با کشور انرژی هسته‌ای نیست

استاد دانشگاه امام صادق(ع) گفت: مشکل اصلی نظام سلطه‌ با جمهوری اسلامی ایران انرژی هسته‌ای نبوده و نیست؛ بلکه مشکل اصلی آنها رودررو شدن با یک مکتب جدید بود که با شعار «نه شرقی نه غربی» روی کار آمد.

مشکل نظام سلطه با کشور انرژی هسته‌ای نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی غلامی ظهر امروز در سالن همایش‌های دانشگاه علوم اسلامی رضوی ضمن تأکید بر شرکت پرشور مردم در انتخابات پیش‌رو، اظهار کرد: در موقعیت کنونی که دو مکتب آرمان‌گرا و واقعیت‌گرا در دنیا برای رسیدن به کمال با یکدیگر رقابت می‌کنند؛ ایران با یک ایدئولوژی جدید نشأت گرفته از اسلام که با اصول آرمان‌گرای همراه با پذیرش واقعیت‌ها است، پیش می‌رود و بی‌شک این درست‌ترین روش است.

وی با بیان اینکه هرگز مشکل اصلی ما با دیگر کشورهای سلطه‌گر به ویژه آمریکا بحث انرژی هسته‌ای نبوده و نیست، تأکید کرد: مشکل اصلی آنها رودررو شدن با یک مکتب جدید بود که با شعار «نه شرقی نه غربی» روی کار آمد.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) گفت: استکبار و غرب نباید مسیر ما را مشخص کند و هر ملتی باید خودش برای کشورش تصمیم بگیرد و در این میان موضوع انرژی هسته‌ای فقط یک بهانه برای ایجاد اختلال در پیشرفت است.

غلامی عنوان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب هم تأکید داشتند، مسئولان ما باید در تبیین سیاست‌های خارجی خود سه عنصر مهم عزت، حکمت و مصلحت را درنظر داشته باشند.

وی افزود: نمایندگان روابط خارجی یک کشور نباید در تصمیمات خود طوری تصمیم‌گیری کنند که به عزت و افتخار آن ملت لطمه وارد شود.

غلامی با اشاره به دیدگاه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در روابط بین‌المللی و تأکید ایشان در توجه و حکمت موضوعات مختلف افزود: در روابط باید با نگاه وسیع و باز تصمیمی گرفته شود که در نهایت سبب شکست و سرافکندگی یک ملت نباشد.

وی با تأکید بر اینکه پذیرفتن مصلحتی یک موضوع هرگز دلیلی بر نداشتن قدرت برای آن کار محسوب نمی‌شود، یادآور شد: گاهی در روابط صلاح براین است که از یک منفعت کوچک بنابر مصلحت صرفنظر کرد تا منافع بزرگتری در آینده به دست آید.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق تصریح کرد: مصلحت و حکمت در روابط بین‌المللی اگر با فکر و تدبیر باشد خود به وجود آورنده عزت و بزرگی برای یک کشور بوده و این سه محور هیچگاه با یکدیگر تلاقی پیدا نمی‌کنند و همیشه کامل کننده و به موازات هم هستند.

وی با بیان اینکه قدرت بالای اقتصادی یک کشور یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های پیروزی آن در روابط بین‌المللی محسوب می‌شود، متذکر شد: کشوری که از نظر اقتصادی تأمین باشد هیچگاه به واسطه دریافت کمک و امتیاز احتیاج به باج دادن به دیگران نداشته و تحریم و قطعنامه‌ها بر ضد آن بی‌تأثیر است.

غلامی در پایان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل در تقویت قدرت سیاسی خارجی برای یک کشور توحید کلمه است، اذعان داشت: وقتی دشمنان به این نتیجه برسند که در یک کشور اتحاد وجود دارد و آنها برای یک هدف مقدس متحد هستند، هیچگاه فکر رخنه در آن را نمی‌کنند.

انتهای پیام/70006/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول