اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

حضور زنان در مناصب اجرایی ضروری است اما ارزش نیست

استاندار گلستان گفت: حضور زنان در مناصب اجرایی یک ضرورت مهم تلقی می‎شود اما به عنوان یک ارزش نیست آنچه باید مایه افتخار باشد افزایش و تربیت زنان روشنفکر، تحصیلکرده، وزین و فعال در عرصه‎های مختلف است.

حضور زنان در مناصب اجرایی ضروری است اما ارزش نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت ظهر امروز در نخستین کارگروه زنان و خانواده استان در سال جدید با تبریک ماه پرفیض و برکت رجب اظهار داشت: در مقابل فرهنگ غرب در حوزه زنان نباید منفعلانه عمل شود بلکه باید از حالت دفاع، خارج و تهاجمی برخورد کرد.

وی متذکر شد: موضوعاتی که در حوزه زن و جایگاه آن مطرح می‎شود متاسفانه ندانسته گرایش‎های فمنیستی را دنبال می‎کند مانند اشتغال زنان، زنان بی‎سرپرست و یا قرار گرفتن آنها در پست‎های کلیدی، گرچه اینها از دغدغه‎های جدی نظام محسوب می‎شود اما در کارگروه بانوان باید افق دید کمی وسعت بیشتری پیدا کند.

استاندار گلستان گفت: حضور زنان در مناصب اجرایی یک ضرورت مهم تلقی می‎شود اما به عنوان یک ارزش نیست آنچه باید مایه افتخار باشد افزایش و تربیت زنان روشنفکر، تحصیلکرده، وزین و فعال در عرصه‎های مختلف است.

تقویت نهاد خانواده مهم‌ترین اصل است

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه تکریم و احترام به زنان در خانه و اجتماع یک مسئله جدی و اساسی است، اذعان کرد: تقویت نهاد خانواده مهم‌ترین اصلی است که نباید دور از ذهن باقی بماند چراکه هر چه این بنیان، مستحکم‎تر شود می‎تواند این کانون را در مقابل شبیخون و تهاجم دشمن بیمه کند.

قناعت افزود: اگر وضعیت حجاب در ادارات و جامعه به لحاظ پوشش مناسب نیست به این خاطر است که خانواده در این راستا نتوانسته به خوبی ورود کند.

وی تقویت نهاد خانواده را در کاهش بسیاری از آسیب‎های اجتماعی مهم خواند و ابراز داشت: نظام اسلامی دارای پشتوانه قوی مردمی است و تکیه‎گاه این پشتوانه نیز در خانواده‎ها شکل می‎گیرد.

ارائه مباحث نو و جدید ضامن پویایی عقل و تفکر است

استاندار گلستان با اشاره به اینکه کارگروه خانواده یکی از کارگروه‎های کلیدی، حساس و تاثیرگذار است، بیان داشت: تاثیرگذاری و یا عدم تاثیرگذاری این کارگروه به فعالیت اعضای آن برمی‎گردد لذا اگر با جدیت بیشتری در این حوزه ورود شود نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

قناعت اضافه کرد: دستگاه‎های اجرایی باید ضمن پیگیری مصوبات، بیشتر به اثبات خودشان بپردازند، اجرای برنامه‎ها نباید فقط در بودجه و اعتبار خلاصه شود، چراکه ایده‎پردازی در حوزه نرم نیاز به بودجه ندارد، ارائه مباحث نو و جدید ضامن پویایی عقل و تفکر است.

استاندار گلستان در خصوص عملیاتی شدن طرح تحرک گفت: نظارت از طریق امور بانوان انجام خواهد گرفت که امیدواریم دستگاه‎های اجرایی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/83001/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول