اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

مدیران فراتر از وظایف اداری در حوزه ایثار و شهادت تلاش کنند

استاندار گلستان با بیان اینکه توجه به حوزه ایثار و شهادت یک نگاه آرمانی و ارزشی محسوب می‎شود، خطاب به مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گفت: همه خدمتگزاران نظام اسلامی باید فراتر از وظایف اداری در این حوزه تلاش کنند.

مدیران فراتر از وظایف اداری در حوزه ایثار و شهادت تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت در نخستین جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت در سال 1392 اظهار داشت: موضوع ایثار و شهادت یکی از مسائل مهم، اساسی و کلیدی کشور تلقی می‎شود و برخورداری از این سرشت اعتقادی و ایمانی، همواره موجب پیشرفت‎های متعدد در کشور اسلامی ایران شده است.

وی تصریح کرد: اقتدار ایران در برابر هر نوع تهدید دشمن و نیز اختراعات و اکتشافات جدید همه مرهون شهادت و ایثارگری‎های این ملت است و درجه خلوص این نظام الهی در حرکت رو به جلو، روز به روز در حال خالص‎تر شدن است که همه اینها به برکت خون شهداست.

زنده نگهداشتن یاد شهدا، امنیت پایدار را رقم می‎زند

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه حیات این کشور بسته به زنده نگهداشتن خون پاک شهداست، متذکر شد: آنچه کشور را بعد از گذشت 34 سال و اندی همچنان حفظ کرده و از تجاوز دشمنان مصون نگه داشته است به دلیل نهراسیدن از مرگ و به آغوش کشیدن شهادت است.

قناعت با بیان اینکه زنده نگهداشتن یاد شهدا، امنیت پایدار را رقم می‎زند، ابراز داشت: باید نگاه‎ها به حوزه ایثار و شهادت بر پایه یک نگاه ارزشی باشد، مسئولان باید کار و تلاش در این حوزه را از قالب کار دستگاهی بیرون کنند و در این راستا با جدیت و پیگیری مضاعف، برنامه‎ها را دنبال کنند.  

وی، انتقاد مسئولان نسبت به عدم آمارهای درست از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان را وارد دانست و ابراز داشت: البته در این راستا سایر دستگاه‎ها نیز بی‎تقصیر نیستند، چراکه پیگیری در این حوزه باید با قوت بیشتری انجام شود تا نتیجه‎بخش باشد.

گلستان میزبان برگزاری کنگره شهدا می‎شود

استاندار گلستان، رسیدن به یک ادبیات واحد در ارائه آمار شهدای استان را یک ضرورت جدی برشمرد و اذعان کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس، سپاه استان و دستگاه‎های مرتبط در زمینه ارائه آمار شهدای استان باید با برگزاری نشستی با محوریت معاون سیاسی امنیتی استان به نتیجه واحد دست پیدا کنند.

قناعت با بیان اینکه گلستان در سال 1393 میزبان برگزاری کنگره شهدای استان می‎شود، اذعان داشت: امسال این کنگره در استان مازندران برگزار خواهد شد، بنابراین باید سپاه استان برنامه‎ریزی مشخصی در این راستا انجام دهد و تقسیم وظایف نیز بین دستگاه‎ها صورت پذیرد.

وی بر ضرورت تشکیل منظم کارگروه ایثار و شهادت با محوریت معاون سیاسی امنیتی استان تأکید کرد و افزود: این کارگروه باید حداکثر ماهانه و حداقل دو ماه یکبار انجام شود.

در برگزاری خودجوش یادواره شهدا نباید خدشه‎ای وارد شود

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: دستگاه‎های اجرایی باید با ارسال طرح‎های مرتبط با حوزه ایثار و شهادت به منظور تصویب و نهایی شدن طرح‎ها اقدام کنند.

قناعت، ساماندهی یادواره شهدا را یک ضرورت مهم خواند و گفت: در اینکه یادواره‎ها خودجوش انجام می‎شود، نباید خدشه‎ای وارد شود، بلکه هدایتگری و جهت‎دهی یکی از نیازهایی است که در این یادواره‎ها مهم و بااهمیت است.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول