اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‎ها در خرداد 92 – 57

قناعت: 24 خرداد را به سکوی پرش عظمت ایران اسلامی تبدیل کنیم

استاندار گلستان گفت: با حضور گسترده در پای صندوق‎های رای باید 24 خرداد 1392 را به سکوی پرش عظمت ایران اسلامی تبدیل کنیم.

قناعت: 24 خرداد را به سکوی پرش عظمت ایران اسلامی تبدیل کنیم

تا ایستگاه انتخابات زمان زیادی باقی نمانده و تمام نگاه‎ها به نمود عینی یکی از بزرگترین حماسه‎های سیاسی ملت ایران در روز 24 خرداد معطوف شده است، البته رصد منابع مختلف خبری در داخل و خارج نیز گویای رخداد مهمی در ایران است.

گرچه نامگذاری سال 1392 از سوی رهبر معظم انقلاب فراتر از انتخابات بوده و پله‎ای برای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب است اما این نکته را در اذهان متبلور می‎کند که ایستگاه‎های حماسه‎سازی قطعاً به روز 24 خرداد ختم نخواهد شد.

ملت ولایتمدار ایران همواره نشان داده که نسبت به آرمان‎ها و ارزش‎های انقلاب اسلامی وفادار است و یقیناً آزمون بزرگ انتخابات، نمایش بصیرت، انسجام ملی و وحدتی که همواره موجبات اقتدار نظام را در برهه‎های مختلف به ارمغان آورده، خواهد بود.

خبرنگار فارس در مجالی کوتاه به گفتگویی پیرامون ابعاد داخلی و خارجی انتخابات ایران و اهمیت این رخداد بزرگ سیاسی با جواد قناعت استاندار گلستان پرداخته که مشروح این مصاحبه را در ذیل می‌خوانید.

فارس: ایران در آستانه یک رخداد بزرگ و حیاتی است به نظر شما حضور مردم چگونه منجر به حماسه سیاسی که مطالبه مقام معظم رهبری است، خواهد شد؟

قناعت: انتخابات یکی از موضوعات مهم کشور تلقی می‎شود چنانکه مقام معظم رهبری نیز آن را به عنوان مظهر اقتدار ملی و آبروی نظام یاد کردند، یقیناً ثمره آگاهی، هوشمندی، بصیرت و ولایتمداری ملت ایران خلق‌کننده حماسه سیاسی خواهد بود.

فارس: برخی با واژ‎هایی نظیر «انتخابات آزاد» سعی دارند انتخابات ایران را نمایشی یا فرمایشی جلوه دهند، ارزیابی شما در این باره چیست؟

قناعت: دشمنان داخلی و خارجی همیشه به دنبال تخریب و مانع‎تراشی در مسیر بالنده نظام اسلامی هستند، انتخابات در ایران در طول این 34 سال همیشه آزاد بوده و است و هیچگاه نمایشی یا فرمایشی نبوده، کسانی که این مباحث را مطرح می‎کنند حواس‎شان جمع باشد که به دشمن کمک نکنند.

طبق قانون اساسی تعیین مدیریت اجرایی کشور باید به آرای عمومی گذاشته شود و این مهم از طریق برگزاری انتخابات مشخص خواهد شد.

کشور ما به معنای واقعی نماد مردم‌سالاری دینی است و بر اساس آرای عمومی، سکان قوه مجریه در اختیار منتخب مردم قرار می‎گیرد.  

انتخابات در کشور جمهوری اسلامی ایران یک انتخاب آزاد است، با وجود توطئه‎ها و شیطنت‎های دشمنان داخلی و خارجی و تهمت‎هایی مبنی بر آزاد نبودن انتخابات ایران، همین بس که دشمن امید به انتخابات ایران دارد و اینها نشانه آزاد بودن انتخابات است.

چرا ما به انتخاباتی که در آمریکا برگزار می‎شود هیچ امیدی نداریم چون انتخابات آنها آزاد نیست و معلوم است که از بین دو الی سه نفر یکی رای می‎آورد، در انتخابات آمریکا کسانی که اپوزیسیون و مخالف حاکمیت باشند اصلاً در لیست کاندیداها قرار نمی‎گیرند.

دشمن امید دارد شاید گزینه نزدیک به آنها و تشکل‎هایی که تفکرات آنها را قبول دارند سکان قوه مجریه کشور را به دست بگیرد، هم اینکه از یک سال قبل و حتی بیشتر، بخش اعظمی از برنامه‎های کشورهای آمریکا و انگلیس متمرکز بر انتخابات ایران است نشان‌دهنده آزاد بودن انتخابات ایران است.

فارس: اگر گزینه‎های منتخب دشمنان داخلی و خارجی برنده انتخابات نشدند آیا باید منتظر فتنه‎هایی نظیر سال 1388 باشیم؟

قناعت: دشمن از مدت‎ها پیش فعال شده تا به خواسته‎اش برسد چنانچه به آن نرسید سعی می‎کند فتنه و آشوب 88 را تکرار کند و یا با مطرح کردن تقلب، خسارت‎های سنگینی به کشور وارد سازد.

گرچه تقلب در انتخابات ایران صحت ندارد و همواره شاهد سالمترین و پاکترین انتخابات در کشور هستیم، ممکن است تخلفی صورت بگیرد اما تقلبی که بخواهد روی آرای مردم تاثیر بگذارد اصلاً وجود ندارد.

نماینده‎های کاندیداها در پای صندوق‎ها و شمارش آرا حضور دارند و نظام و دولت تنها فراهم‎کننده بستر انتخابات است.

هیئت‎های اجرایی نیز کسانی هستند که از اقشار مختلف مردم بوده و از بطن جامعه آمدند همچنین نماینده هر یک از کاندیداها پای صندوق‎ها تا زمان شمارش آرا حضور دارند که اصلاً زمینه تقلب در انتخابات وجود ندارد.  

فارس: وضعیت امنیتی برای برگزاری انتخابات در گلستان چگونه است؟

قناعت: در استان گلستان وضعیت بسیار خوبی وجود دارد با اینکه گلستان یک استان قومیتی است اما همه در کنار یکدیگر در یک تعامل مثبت و مسالمت‌آمیز زندگی می‎کنند و گزارشاتی که ما از دستگاه‎های امنیتی، نظامی و انتظامی داریم الحمدالله مشکل خاصی در استان وجود ندارد و جزو استان‎های امن کشور هستیم.

اعضای شورای تامین استان و شهرستان‎های 14گانه نیز اعلام آمادگی کامل کردند و از لحاظ پشتیبانی، اجرایی، امنیتی و انتظامات هیچ مشکلی برای برگزاری انتخابات 24 خرداد نداریم.

فارس: نقش مردم را در خلق حماسه سیاسی چطور ارزیابی می‎کنید؟

قناعت: امیدوارم با مشارکت گسترده مردم حماسه دیگری خلق شود که دشمنان را ناامید و دوستان را سربلند کند چراکه چشم همگان به انتخابات ایران دوخته شده که آیا مردم همچنان بالنده، پویا و پایبند به نظام، انقلاب و دستاوردهای آن هستند و یا خسته شده‎اند.

البته مردم در 22 بهمن نشان دادند که به نظام ولایی علاقمند هستند و تحت هیچ شرایطی از آرمان‎هایشان دست‎بردار نیستند، هر چه دشمنی‎های دشمن بیشتر شود آنها محکمتر در صحنه حضور می‎یابند و انشاالله مصرع دوم این حماسه‌آفرینی را با حضور گسترده و میلیونی مردم در پای صندوق‎های رای خواهیم دید.

فارس: چه توصیه‎ای به خواص دارید؟

قناعت: نگاه و معیارشان به ارزش‎های انقلاب و ولایت باشد نه اینکه فرزند، حزب، گروه، باند، حُبّ‎ریاست و جایگاه را بر ارزش‎ها ترجیح دهند، خواص باید بدانند ولایتمداری و در خط امام و رهبری بودن راهگشا و کلید پیروزی کشور در همه آزمون‎هاست.

انتهای پیام/83001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول