اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته میراث فرهنگی صورت می‌گیرد

افتتاح نمایشگاه تولید صنایع دستی به صورت زنده / 11 مرکز آموزش رایگان می‌دهند

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: همزمان با هفته گرامیداشت میراث فرهنگی نمایشگاه تولیدات صنایع دستی به صورت زنده فردا در نگارخانه خطایی اردبیل گشایش می‌یابد.

افتتاح نمایشگاه تولید صنایع دستی به صورت زنده / 11 مرکز آموزش رایگان می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری این نمایشگاه در نگارخانه خطایی واقع در میدان عالی‌قاپو اردبیل اظهار داشت: در این نمایشگاه سعی می‌شود آثار ارزشمند هنرمندان در قالب کارگاه زنده تولید به نمایش گذاشته شده و علاقه‌مندان بتوانند از این فضای مناسب در آموزش رایگان هنرهای صنایع دستی استفاده کنند.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر 11 مرکز آموزش صنایع دستی در استان فعال بوده و به طور رایگان به صنعتگران و هنرمندان آموزش ارائه می‌کنند، عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 881 نفر در این 11 مرکز در 18 رشته صنایع دستی آموزش دیده‌اند.

بیمه 600 نفری صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی در اردبیل

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت‌های دولتی و سازمانی برای زیر‌پوشش قرار دادن هنرمندان و صنعتگران برای بهره‌مندی از خدمات بیمه شاغلان این حوزه خبر داد و افزود: در این رابطه در سال گذشته 600 هنرمند و صنعتگر ما از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شدند.

عبداللهی ادامه داد: در مجموع در این حوزه بیش از 3 هزار و 500 هنرمند و صنعتگر تاکنون بیمه شده‌اند که این بیمه شامل بیمه درمانی و بازنشستگی است.

این مسئول با اشاره به تنوع تولیدات صنایع دستی و صادرات این محصولات به ویژه در رشته‌های چرم‌دوزی، ورنی، گلیم و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی تصریح کرد: با توجه به صادرات 3 میلیون دلاری در سال گذشته امسال در تلاش هستیم تا این رقم را به میزان 4.5 میلیون دلار برسانیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل احیای رشته‌های در حال منسوخ شدن صنایع دستی و گنجاندن صنایع دستی متنوع در سبد خرید خانواده‌ها را یادآور شد و بیان داشت: با هدف حمایت از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی قرار شده است دستگاه‌های مختلف هدایا و جوایز خود را از این محل تامین کنند.

برون‌سپاری آموزش صنایع دستی در سال جاری

عبداللهی گفت: ما امسال در بحث آموزش صنایع دستی اولویت اقدامات را برون‌سپاری این حوزه و فعال کردن بخش خصوصی قرار دادیم تا آموزش‌های اولیه و به‌آموزش‌ها و آموزش‌های تکمیلی توسط مجموعه‌های آموزشی غیر‌دولتی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود یادآور شد: ما حتی در بازاریابی محصولات صنایع دستی نیز بر اساس تفاهم‌نامه انجام شده مقرر کردیم تا بخش خصوصی ورود پیدا کند تا بتوانیم در نمایشگاه‌های صنایع دستی داخلی و خارجی مشارکت داشته باشیم.

انتهای پیام/62005/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول