اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور اول رئیس جمهور کردستان عراق:

کردستان، دروازه ورود به بازار عراق است / راه فعالیت‌های اقتصادی در کردستان باز است

مشاور اول رئیس جمهور کردستان عراق گفت: ایران و کردستان عراق دارای مشترکات فرهنگی و اقتصادی بسیاری با یکدیگر هستند و شرکت‌های اقتصادی ایران به راحتی می‌توانند در این اقلیم به فعالیت بپردازند.

کردستان، دروازه ورود به بازار عراق است / راه فعالیت‌های اقتصادی در کردستان باز است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در نشست بررسی همکاری‌های مشترک اقتصادی در استان اصفهان و اقلیم کردستان عراق بر هم احمد صالح با تاکید بر اینکه مشترکات بسیاری بین ایران و این کشور وجود دارد، اظهار کرد: کردستان عراق و ایران دارای مشترکات بسیاری هستند که سبب ایجاد روابط مستحکم تجاری و سیاسی بین این دو منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: برای نخستین بار می‌توانیم این فرصت را غنیمت بشماریم تا در کنار این تفاهم، تعاملات خوبی بین این دو کشور پدید آید.

*امتیازات شرکت‌های خارجی با داخلی برابر است

مشاور اول رئیس جمهور کردستان عراق با اشاره به اینکه شرکت‌های خارجی با آسودگی خاطر اقتصادی در منطقه کردستان عراق در حال فعالیت هستند، گفت: شرکت‌های تجاری فعال در کردستان عراق می‌توانند از همان امتیازات شرکت‌های داخلی استفاده کنند و هیچ گونه فرقی بین آنها نمی‌گذاریم.

وی تصریح کرد: کردستان دروازه‌ای برای ورود به بازارهای عراق است در همین راستا شرکت‌های صنعتی و اقتصادی می‌توانند در این منطقه کارخانه و یا کارگاه تولیدی احداث کنند و به تأسیس شرکت بپردازند.

احمد صالح با تاکید بر اینکه در گذشته ایران و کردستان عراق مشترک با رژیم صدام حسین جنگیدند، گفت: در گذشته ایران همراه با کردستان عراق مشترک به جنگ با صدام حسین پرداختند و به حمدالله پیروز شدیم و امید داریم تا زمینه‌های سیاسی مشترک در این کشور بتواند راهگشایی برای ارتباطات اقتصادی در آینده باشد.

انتهای پیام/63015/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول