اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون کارفرمایان یزد:

بلاتکلیفی تولیدکننده در شرایط فعلی اقتصادی / قوانین دست و پای تولید را بسته است

رئیس کانون کارفرمایان استان یزد با تشبیه امور اقتصادی به فعالیت‌های پزشکی گفت: در شرایط فعلی اقتصادی، تکلیف تولیدکننده برای فعالیت روشن نیست و نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد.

بلاتکلیفی تولیدکننده در شرایط فعلی اقتصادی / قوانین دست و پای تولید را بسته است

علی‌اکبر حجت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: کار در حوزه صنعت، معدن و تجارت مانند فعالیت در حوزه پزشکی و تیم جراحی است که قوانین و شرایط خاص خودش را دارد.

وی ادامه داد: در شرایطی که کشور درگیر جنگ تحمیلی بود، با درایت و همفکری هدایت شد و موفق عمل کرد اما اکنون که در جنگ اقتصادی هستیم این همفکری و اتحاد وجود ندارد.

* کسی که شناخت و تجربه ندارد نمی‌تواند مشکلات اقتصادی را حل کند

رئیس کانون کارفرمایان یزد افزود: باید دید قوانینی که در زمینه تولید و تجارت تنظیم می‌شود، در کشورهایی که در این زمینه موفق عمل کرده‌اند چگونه بوده چراکه این قوانین نمی‌تواند بافته و ساخته کسانی باشد که هیچ شناخت و تجربه‌ای در حوزه اقتصاد، تولید و تجارت ندارند.

وی افزود: در حال حاضر صنایع با مشکلات زیادی مواجه هستند که بخشی از این مشکلات ناشی از قوانین است و این قوانین دست و پای تولید را گرفته است.

* نیاز به تدبیر برای عبور از مشکلات تولید

وی اضافه کرد: مشکلاتی که در راه تولید و تجارت وجود دارد از جمله نرخ متفاوت ارز و گرانی در تامین مواد اولیه و حتی معیشت مردم، چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن عبور کرد.

حجت با تاکید بر ضرورت حفظ اشتغال و اشتغال پایدار بیان داشت: باید روشن باشد و بتوان برنامه‌ریزی کرد که چگونه در آینده تولید خواهیم کرد و کالای تولیدی را در چه بازاری به فروش خواهیم رساند.

وی با انتقاد از بخشنامه‌های مکرر و ضد و نقیض بانکی گفت: بانک مرکزی بخشنامه و دستورالعملی می‌دهد که بانک دیگری این بخشنامه و دستورالعمل را قبول ندارد و اجرا نمی‌کند.

* مسائل حوزه صنعت و تجارت باید به درستی در مجلس دیده شود

رئیس کانون کارفرمایان یزد با اشاره به تعامل دولت و مجلس اظهار داشت: مسائل حوزه صنعت و تجارت باید به درستی در مجلس و دولت دیده شود و سپس نسبت به تدوین قوانین و تصویب آن اقدام کرد.

وی با انتقاد از آمارهای درست و غلطی که ارائه می‌شود، افزود: با ارائه آمار و اطلاعات نادرست نمی‌توان تصمیم درستی گرفت و لازم است تا اشکالات و نقایص با هدف ساختارسازی درست و ارائه راهکار مناسب بیان شود.

انتهای پیام/90004/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول