اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ حجت‌الاسلام ابوترابی فرد:

ایران تراز جمهوریت را در جهان تغییر داد / قانون اساسی رمز ماندگاری «‌جمهوریت»

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی تراز جمهوریت را در جهان تغییر داده است گفت: با حضور و مشارکت گسترده و بی‌نظیر مردم در انتخابات تراز جدیدی از جمهوریت به دنیا معرفی شده است‌.

ایران تراز جمهوریت را در جهان تغییر داد / قانون اساسی رمز ماندگاری «‌جمهوریت»

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمد حسن ابوترابی فرد در جمع دانشجویان دانشکده صدا و سیمای استان قم با اشاره به شبهه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در خصوص اینکه چگونه می‌شود دموکراسی و اسلام، مردم‌سالاری و دین را با هم جمع کرد به تشریح پاسخ این شبهه پرداخت و اظهار داشت: باید بگوییم به طور کلی بر خلاف آنچه نظریه‌پردازان غربی مطرح می‌کنند، نمی‌توان جز در سایه یک نظام سیاسی برآمده از آموزه‌های دینی شاهد مردم‌سالاری بود.

وی ادامه داد: در غیر این صورت مردم‌سالاری و دموکراسی تبدیل به ابزاری برای حاکمیت و سلطه اقلیتی بر اکثریت شده و در نهایت باعث حذف توده‌های مردم از صحنه تعیین سرنوشت سیاسی خود خواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصل کلیدی ولایت فقیه نماد اسلامیت نظام است، بیان داشت: بسیاری از کشورها واژه اسلامی را در قانون اساسی خود دارند اما کلمه‌ها و واژه‌ها محتوی و حقیقت را با خود به همراه نمی‌آورند، این ساختار باید طوری نهادینه شود که اسلامیت از دل آن بجوشد و هویت دینی در تار و پود نظام مشاهده شود، حضور یک فقیه عالم، مدیر، مدبر، آشنا با مسائل امروز و فردای جهان، بریده از دنیا و متکی به خدا و بی‌اعتناء به دشمنان رمز اسلامیت نظام است.

ابوترابی فرد افزود: اگر چنین شخصیتی در رأس هرم سیاسی کشور قرار گرفت و بر اساس اختیارات مقرر شده در قانون اساسی توانست اعمال مدیریت کند، این نظام اسلامی است و الا فقط نام اسلام را یدک می‌کشد. رمز ماندگاری و استمرار جمهوریت در ایران این رکن رکین در قانون اساسی است و شما می‌بینید بعد از گذشت سه دهه مردم با نشاط، با روحیه و با طراوت در صحنه‌های سیاسی کشور حاضر شده و مسئولین نظام را در انتخابات معین می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی تراز جمهوریت را در جهان تغییر داده است ابراز داشت: با حضور و مشارکت گسترده و بی‌نظیر مردم در انتخابات تراز جدیدی از جمهوریت به دنیا معرفی شده است، بالاترین سطح مشارکت در اروپا را فرانسه یک بار با حضور 60 درصد مردم به خود اختصاص داده است ولی مردم ایران در انتخابات شوراها، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و ریاست جمهوری حضور حداکثری خود را در سایه جمهوریت نظام به ثبت رسانده‌اند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: وظیفه همه ما برای حفظ پویایی، کارآمدی و بالندگی این نظام اسلامی تقویت دو عامل اسلامیت و جمهوریت آن است، جمهوریت و اسلامیت در نظام ایران به فرموده مقام معظم رهبری با هم آمیخته شده‌ و یک حقیقت هستند. اگر مردم به اسلام وفادار بوده و به ارزش‌های دینی و نظام مبتنی بر آموزه‌های دینی وفادار باشند، نظام اسلامی شکل گرفته و ماندگار می‌شود.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه همواره باید به دنبال حفظ و تقویت دو رکن اسلامیت و جمهوریت نظام باشیم تصریح کرد: خلق یک حماسه بزرگ یعنی تجدید حیات مردم‌سالاری دینی در عالی‌ترین سطح و عالی‌ترین تراز و در نتیجه افزایش اقتدار و کارایی نظام چه در گشودن گره‌ها و مشکلات داخلی و چه در عرصه دفاع از منافع ملی در رویایی با دشمنان و مستکبران و نظام سلطه.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم همت، عزم و اراده ملت ایران راه را برای خلق حماسه‌ای ماندگار گشوده و با حضوری حماسی پای صندوق‌های رای برگ زرین دیگری در دفتر پر بار انقلاب اسلامی ثبت کنیم.

انتهای پیام/78009/ش‌40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول