اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در جمع دانشجویان آزاد مشهد:

انتخاب وزرای کابینه‌ام بر مبنای شایسته‌سالاری است / آمریکا برای مذاکره با ایران موضع انفعالی دارد

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان با تاکید بر اینکه در جامعه‌ای که مردم‌سالاری دینی در رأس عملکرد قرار داشته باید هر عملکردی بر مبنای شایسته‌سالاری باشد و از این حیث اعلام می‌کنم انتخاب وزرای کابینه‌ام بر مبنای شایسته‌سالاری است.

انتخاب وزرای کابینه‌ام بر مبنای شایسته‌سالاری است / آمریکا برای مذاکره با ایران موضع انفعالی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد دقایقی پیش در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی این شهر در محل دانشکده حقوق آزاد اظهار کرد: مقوله مردم‌سالاری دینی نماد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: بنیان‌گذار هوشمند و عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی در سخنان خود همواره در نقش مردم در نظام مقدس تاکید فراوان داشته است.

* مردم مهم‌ترین نماد مردمسالاری دینی هستند

ابوترابی‌فرد با تاکید بر اینکه در حاکمیت اسلامی و مردمسالاری دینی امت که همان مردم هستند با اصلی‌ترین مؤلفه مردمسالاری به شمار می‌روند، خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین علی(ع) در خطبه شقشقیه خود به این مسئله مهم اذعان داشته است.

وی ادامه داد: بر مبنای کلام امیرالمؤمنین اساسی‌ترین مؤلفه در قبول مسئولیت رهبری و زعامت سیاسی دنیای اسلام، مردم بوده که نقش اساسی ایفا می‌کند.

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان یادآور شد: مردم در عرصه انتخابات نیز باید صالح‌ترین فرد را در رأس هرم سیاسی جامعه خود قرار دهند؛ حضور و مشارکت حداکثری باید همراه با گزینش فردی صالح در رأس قوه مجریه برمبنای مردمسالاری دینی باشد.

ابوترابی‌فرد با تشریح مردمسالاری دینی در دو مقوله اساسی، گفت: ایفای نقش و رسالت مردم با حضور حداکثری و گزینش صالح‌ترین فرد برای رأس هرم جامعه دو مقوله مهم تحقق مردم‌سالاری دینی بشمار می‌‌رود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی انتخابات خرداد 92 را زمینه‌ساز تحول تماس سیاسی عنوان کرد و افزود: مردم باید بدانند که با حضور پر انگیزه خود برای تعیین سرنوشت کشور حماسه سیاسی محقق می‌شود.

* در برابر فشارهای سلطه به طلایی‌ترین فرصت‌ها رسیده‌ایم

ابوترابی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در تمام عرصه‌ها، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده، یادآور شد: اگر صحنه داخلی و دنیای اسلام را رصد کنیم متوجه چالش‌ها و رویدادهای مهمی در این مسیر می‌شویم.

وی ادامه داد: هر یک از این چالش‌ها در نوع خود می‌تواند سند سقوط نظام سیاسی شده اما امروز شاهدیم که هر یک از این چالش‌ها سبب استقلال سیاسی بیشتر ایستادگی ملت و زعامت هوشمندانه مقام معظم رهبری مبتنی بر دستورات دینی شده است و این یعنی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌ایم.

ابوترابی‌فرد از توسعه‌ها و دسیسه‌های بی‌شمار استکبار یاد کرد و اظهار داشت: غرب ما را با موانع زیادی روبه‌رو ساخت اما باید اعتراف کنیم که از ظرفیت‌های بالای انسانی، ظرفیت‌های ثبات و اقتدار سیاسی، ظرفیت‌های تجارت و مدیریتی و همچنین سرمایه‌های مادی برخوردار بوده و می‌توانیم با تقویت زیرساخت ها به موفقیت و توسعه چشمگیر دست پیدا کنیم.

* دهه چهارم انقلاب را می‌توان به دهه پیشرفت و عدالت تعبیر کرد

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: دهه چهارم انقلاب، دهه پیشرفت و عدالت است و باید به واسطه این سرمایه‌های عظیم انسانی تهدید را به طلایی‌ترین فرصت تبدیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم در حوزه رفع التهابات اقتصادی و ثبات اقتصاد حضور پر رنگ بخش خصوصی در عرصه تصدی‌گری است.

وی افزود: باید بخش حاکمیتی به دست دولت و بخش اجرایی و تصدی‌گری به بخش دولتی داده شده و همواره شاهد نظارت صحیح همراه با حسن نیت دولت باشیم.

ابوترابی فرد گفت: با مدیریت صحیح و کاهش هزینه‌های جاری و همچنین افزایش درآمدهای غیر نفتی می‌توان اتکا به بودجه نفت را به حداقل رساند و اشتغال و تولید را توسعه داد.

* بر مبنای شایسته‌سالاری وزرای خود را انتخاب می‌کنم

ابوترابی با تاکید بر اینکه در جامعه‌ای که مردمسالاری دینی در رأس عملکرد قرار داشته باید هر حرکت و عملکردی بر مبنای شایسته‌سالاری باشد و از این حیث بنده اعلام می‌کنم انتخاب وزرای کابینه‌ام بر مبنای شایسته‌سالاری است.

* استکبار استقلال سیاسی را برنمی‌تابد

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان با تاکید بر اینکه موضع آمریکا در مذاکره با ایران موضع انفعال است، گفت: امروز آمریکا در موضع انفعال قرار دارد و نه تهاجم.

وی ادامه داد: در عراق و سوریه و مصر شاهد انفعال و شکست آمریکا بوده‌ایم؛ در سوریه با این که وزیر خارجه اسبق آمریکا ادعای تغییرات در خاورمیانه را کرد، امروز شاهد آن هستیم که تغییرات به نفع ایران و به ضرر آمریکا صورت گرفت.

ابوترابی فرد اذعان داشت: در مصر نیز درحالی حسنی مبارک سقوط کرد که منافع امریکا با چالش جدی مواجه و توسعه جهان اسلام در مسیر سقوطی قرار گرفت.

نایب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استکبار استقلال سیاسی ایران را برنمی‌تابد و آنچه امروز مهم است اقتدار و عزت ایران است.

به گفته ابوترابی‌فرد امروز در پای میز 1+5 خواستار گفتمانی مبتنی بر علم و از موضع اقتدار و عزت هستیم.

انتهای پیام/70023/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول