اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

گفتمان دولت باید تبدیل شود به گفتمان نظام و رهبری / موتور اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورم

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گفتمان دولت باید تبدیل شود به گفتمان نظام و رهبری و باید دولت آینده کمترین زاویه را با گفتمان نظام و رهبری داشته باشد.

گفتمان دولت باید تبدیل شود به گفتمان نظام و رهبری / موتور اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد ظهر امروز در دیدار با دانشجویان دانشگاه خیام مشهد با بیان اینکه در نظریه ولایت، امامت و رهبری جامعه اسلامی در دست صالح‌ترین افراد باید باشد، تصریح کرد: صالحترین افراد پیامبر و ائمه معصومین هستند و در زمان غیبت، این امر باید در دست کسی باشد که از نظر تقوا، ایمان، توانایی و مدیریت به امام معصوم نزدیک‌تر باشد که این فرد فقیه جامعه‌الشرایط است.

وی در پاسخ به سئوال دانشجویی در رابطه با نقاط قوت و ضعف دولت فعلی گفت: دولت فعلی از ظرفیت‌هایی برخوردار است مانند پرکاری، ساده زیستی، ارتباط نزدیک و چهره به چهره با مردم، حضور در نقاط مختلف کشور و برجسته نمودن شعارهای انقلابی.

وی افزود: دولت یازدهم باید این نقاط قوت به ویژه شعارهای انقلابی را پاس دارد و در راستای تحقق و عینیت بخشیدن به این شعارها گام بردارد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‎فرد با بیان اینکه مدیریت باید مبتنی بر برنامه باشد، ادامه داد: مدیریت پروژه‎ای و نگاه بخشی به مسایل هرچند که آثاری دارد، اما رشد و توسعه اقتصادی را در پی ندارد که متاسفانه این مورد یکی از ضعف‎های دولت فعلی است.

وی افزود: تورم در پایان سال 91 بنابر آمار رسمی 5/31 درصد و رشد اقتصادی نیز منفی بوده است، در حالی که با توجه به برنامه پنجم باید این رشد به هشت درصد می‎رسید؛ یکی از موارد ضعف دولت فعلی فقدان نگاه برنامه‎ای است.

وی ادامه داد: گفتمان دولت باید تبدیل شود به گفتمان نظام و رهبری و باید دولت آینده کمترین زاویه را با گفتمان نظام و رهبری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه بدون اعتماد به خرد جمعی کاری انجام نمی‎شود، ادامه داد: تجربه بنده در طول این 30 سال خدمت نشان‌دهنده این است که با خرد جمعی کار پیش می‎رود؛ رئیس جمهور آینده باید از نخبگان و صاحب‌نظران به ویژه دانشگاهیانی که دست در کار اجرایی دارند، بهره‎مند شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین سرمایه‎های امروز نظام که هیچ کشوری از آن بهره‎مند نیست، سرمایه ملت است، تصریح کرد: این سرمایه از انگیزه بالا، معرفت و بصریت لازم برخوردارند و نماد آن در راهپیمایی 22 بهمن 91 نمایان گشت.

وی ادامه داد: مسئولان به ویژه رئیس جمهور آینده باید به این سرمایه احترام بگذارد و به دنبال دغدغه مردم باشد.

ابوترابی‌فرد در پاسخ به سئوال دانشجویی در رابطه با دغدغه‎های اقتصادی مردم گفت: امروز نرخ بیکاری، نرخ تورم، نوسانات قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی از جمله دغدغه‎های اقتصادی مردم است و با توجه به تاکیدات رهبری مبنی بر اقتصاد و تولید، باید نگاه ویژه‎ای به این بخش شود.

وی ادامه داد: باید از سرمایه ملت، سرمایه اقتدار و ثبات سیاسی، امنیت، نیروی انسانی و سرمایه‎های مادی از جمله نفت نهایت استفاده را در جهت رفع مشکلات کرد.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه منابع بانکی باید برای حل مشکلات اقتصادی کشور و تولید هدایت شود، تصریح کرد: باید منابع هدایت شود و به سمتی برود که از ارزش افزوده بالاتری برخوردار است و همچنین از اقتصاد دانش بنیان با همه وجود حمایت شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به تمامی تحریم‎ها در عرصه علم و دانش‎های نو، جایگاه برتری را در جهان کسب کرده‏ایم، تصریح کرد: اگر اقتصاد، اقتصاد دانش بنیان شود، با ظرفیت‎هایی که وجود دارد، در زمان قابل قبولی می‎توان موتور اقتصاد کشور را به حرکت درآورد.

انتهای پیام/70005/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول