اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان:

11 واحد صنعتی خوزستان تسهیلات دریافت می‌کنند

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان از پرداخت تسهیلات بانکی به 11 واحد صنعتی در استان خوزستان خبر داد.

11 واحد صنعتی خوزستان تسهیلات دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اسماعیل عامری‌گلستان در جمع خبرنگاران اهوازی در محل استانداری خوزستان اظهار کرد: به منظور رفع برخی مشکلات و معوقات بانکی واحدهای صنعتی خوزستان، مصوب شد به 11 واحد تسهیلات بانکی پرداخت شود.

*بدهی معوق به بانک‌ها

وی افزود: البته 13 واحد درخواست داده بودند که با پرداخت تسهیلات به 11 واحد موافقت شد و دو واحد دیگر که نیاز به بررسی بیشتر داشتند به وقت دیگری موکول شد.

به گفته این مقام مسئول، وقتی واحدهای صنعتی بدهی معوق به بانک‌ها داشته باشند نمی‌توانند از تسهیلات هیچ بانکی بهره‌مند شوند.

*اجرای تبصره 29 قانون بودجه

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان تصریح کرد: براساس تبصره 29 قانون بودجه سال 91 که امیدواریم در بودجه سال 92 هم لحاظ شود به منظور کمک به واحدهای صنعتی پنج درصد از بدهی آنها از طریق اعطای وام ارزان قیمت پرداخت می‌شود.

وی، یکی از آثار این کار را راه‌اندازی مجدد برخی از کارخانه‌های تولیدی و صنعتی عنوان کرد و گفت: پس از پرداخت این تسهیلات، واحدهای بدهکار می‌توانند بدهی معوق خود را به بانک پرداخت کنند و از بانک‌های دیگر وام درخواست کنند.

*پرداخت سرمایه در گردش

عامری‌گلستان با اشاره به درخواست سه واحد صنعتی برای دریافت سرمایه در گردش اضافه کرد: در نشست ستاد صیانت، با درخواست این واحدهای تولیدی موافقت شد و قرار است به ترتیب به هر واحد به میزان 500 میلیون تومان، 600 میلیون تومان و 5.1 میلیارد تومان سرمایه در گردش اعطا شود.

به گفته معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان، براساس تصمیمی که در نشست ستاد صیانت گرفته شد مقرر شد، بانک توسعه تعاون، سرمایه در گردش این کارخانجات را بپردازد.

*تسریع در پرداخت مطالبات بانک‌ها

وی با بیان اینکه اگر واحدهای صنعتی راه اندازی نشوند هم بانک‌ها ضرر می‌کنند و هم به واحدهای تولیدی خسارت وارد می‌شود، افزود: در نهایت این کار به زیان کشور خواهد بود، اما اعتقاد داریم باید مطالبات بانک‌ها نیز پرداخت شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان با اشاره به برگزاری جلساتی برای تسریع در پرداخت مطالبات بانک‌ها خاطرنشان کرد: از اوایل سال‌ گذشته تاکنون جلساتی با عناوین مختلف برای رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی برگزار شده است.

*لزوم توجه به واحدهای صنعتی

وی در ادامه به نتایج برگزاری جلسات رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی، سرمایه در گردش دریافت کرده‌اند و برخی نیز توانستند معوقات خود را پرداخت کنند که این کار باعث راه‌اندازی مجدد آنها شد.

عامری گلستان بر لزوم توجه به واحدهای صنعتی دارای بدهی معوق و واحدهایی که نیاز به سرمایه در گردش دارند، تأکید کرد و ادامه داد: واحدهای زیادی که تعطیل شده بودند برای رفع مشکلات خود مراجعه کردند که برای آنها چاره اندیشی شد و دوباره به چرخه کار و تولید بازگشتند.

انتهای پیام/72010/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول