اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی موزه‌ها

بازدید از موزه‌های کرمان در روزهای 27 و 28 ماه جاری رایگان است

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفت: به مناسبت روز جهانی موزه‌ها بازدید از تمام موزه‌های سراسر استان کرمان در روزهای 27 و 28 اردیبهشت‌ماه رایگان است.

بازدید از موزه‌های کرمان در روزهای 27 و 28 ماه جاری رایگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین شمس‌الدینی پیش از ظهر امروز در آیین نواخته شدن زنگ آغاز هفته میراث فرهنگی در مدرسه پسرانه شاهد مرکز استان اظهار داشت: ‌این هفته زمینه‌ای مناسب برای آشنایی هر چه بیشتر مردم کرمان با آثار تاریخی و موزه‌های استان است که در این راستا علاقه‌مندان می‌توانند در‌ 27 و 28 اردیبهشت‌ماه از تمام اماکن تاریخی به صورت رایگان بازدید کنند.

وی افزود: استان کرمان دارای آثار فراوانی از ادوار مختلف تاریخی است که می‌توان آن‌ها را در موزه‌های باستان‌شناسی ‌کرمان و جیرفت مشاهده کرد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان به موزه مردم‌شناسی گنجعلیخان کرمان اشاره کرد و گفت: این موزه طی سال دارای بازدیدکنندگان زیادی است چرا که دارای معماری منحصر به فردی است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

وی ‌در مورد‌ موزه‌ ساز عنوان کرد: این موزه دارای آلات و وسایل موسیقی است که بیشتر آن‌ها اهدایی از سوی هنرمندان بزرگ موسیقی کرمان هستند.

شمس‌الدینی به موزه‌های مشارکتی کرمان اشاره کرد و گفت: موزه ارتش و موزه زرتشتیان از جمله این موزه‌ها هستند که علاقه‌مندان خاص خود را دارند.

وی خاطر نشان کرد: دیگر موزه‌های استان کرمان نیز آمادگی لازم را برای حضور مردم‌ کرمان دارند.

انتهای پیام/2446/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول