اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی فارس/

آثار گنجینه موزه هگمتانه 27 اردیبهشت رونمایی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری همدان گفت: 27 اردیبهشت ماه آثار گنجینه موزه هگمتانه رونمایی می‌شود.

آثار گنجینه موزه هگمتانه 27 اردیبهشت رونمایی می‌شود

علیرضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به هفته میراث فرهنگی و شعار جهانی موزه‌ها اظهار کرد: در این هفته آثاری از گنجینه موزه هگمتانه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی گفت: 27 اردیبهشت ماه آثار گنجینه مجموعه هگمتانه با قرار گرفتن در نمایشگاهی در محوطه تپه هگمتانه رونمایی می‌شوند که علاقه‌مندان می‌توانند از آنها بازدید کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان اضافه کرد: این آثار با حضور در گنجینه موزه هگمتانه تاکنون در معرض دید مردم قرار نگرفته بود، در هفته میراث فرهنگی و موزه‌ها نسبت به نمایش این آثار اقدام شد.

وی به معرفی آثاری که در این روز رونمایی می‌شود، پرداخت و افزود: پیکره بزکوهی، دستبد طلا، دو جام نقره یکی با نقش ماهی و دیگری با نقش انسان بالدار و گلدان مربوط به دوره هخامنشی در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

ایزدی با اشاره به دیگر آثار این نمایشگاه یادآور شد: دو گوشواره زرین و سه برگ زرین مربوط به دوره اشکانی نیز در نمایشگاه عرضه می‌شود تا مورد بازدید علاقه‌مندان قرار گیرد.

وی در پایان هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی آثار تاریخی همدان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بسیاری از آثار مکشوفه تاکنون در معرض دید افراد قرار نگرفته بود، این آثار مورد رونمایی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/89003/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول