اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته میراث فرهنگی

بازدید از تمامی موزه‌های استان مرکزی رایگان است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: به مناسبت هفته میراث فرهنگی بازدید از تمامی موزه‌های سطح استان رایگان خواهد بود.

بازدید از تمامی موزه‌های استان مرکزی رایگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مجتبی رضوانی در جمع خبرنگاران گفت: شهروندان استان می‌توانند طی روزهای 27 و 28 اردیبهشت‌ماه به صورت رایگان از تمام موزه‌ها، اماکن تاریخی و محوطه‌های باستانی سراسر استان به صورت رایگان بازدید کنند.

وی تصریح کرد: موزه چهار فصل، موزه تنوع زیستی، موزه سلطان‌آباد، موزه صنایع‌دستی، موزه مفاخر اراک، موزه چهارسوق ساوه، مردم‌‌شناسی خمین، موزه اسناد و مردم‌شناسی آشتیان و ... از مهم‌ترین موزه‌هایی هستند که علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای یاد شده به صورت رایگان از این موزه‌ها بازدید کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: پارک سرچشمه، چشمه‌های آب معدنی و باغ‌های گل و گیاه محلات، سراب‌های شازند، تالاب میقان، غار نخجیر و بافت تاریخی بازار اراک نیز از دیگر اماکنی هستند که مردم می‌توانند بازدیدهای خوبی از این مکان‌ها داشته باشند.

رضوانی با بیان اینکه بازدید خانواده‌ معظم شهدا، ایثارگران و ‌جانبازان با ارائه‌ کارت شناسایی معتبر تا سوم خرداد‌ماه رایگان است، گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مدیران مدارس نیز می‌توانند با هماهنگی لازم با اداره‌ کل میراث فرهنگی به صورت رایگان از این مکان‌ها بازدید کنند.

وی ترغیب و تشویق مردم به بازدید از موزه‌ها را از مهم‌ترین اهداف رایگان کردن بازدید از موزه‌ها و اماکن دیدنی عنوان کرد.

افتتاح دفتر مطالعات اسناد و نسخ تاریخی و مشاهیر استان در آشتیان، افتتاح اکو موزه کویر میقان و رونمایی از مطالعات باستان شناسی سرسختی و افتتاح موزه باستان‌شناسی سرسختی شازند، افتتاح موزه‌ مردم‌شناسی تفرش، افتتاح دفتر مطالعات سنگ نگاره‌های استان در خمین و ... از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته میراث فرهنگی در استان مرکزی است.

انتهای پیام/87001/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول