اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مهاباد خبر داد

پرداخت 40 میلیارد ریال برای جبران خسارت بلایای طبیعی مهاباد

فرماندار مهاباد گفت: سال گذشته مهاباد بیش از 50 میلیارد ریال بر اثر سوانح طبیعی خسارت دید که در مقابل 40 میلیارد ریال برای جبران خسارات وارد شده به مردم پرداخت شد.

پرداخت 40 میلیارد ریال برای جبران خسارت بلایای طبیعی مهاباد

خضر کاک درویش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سال گذشته بیش از 50 میلیارد ریال خسارت بر اثر بلایایی چون سیل و زلزله به مهاباد وارد شد که در راستای حمایت از مردم خسارت دیده، در حدود 40 میلیارد ریال به مردم پرداخت شد.

وی علاوه بر اشاره به اقدامات ارزنده انجام گرفته در این زمینه، تاکید کرد: توجه به آمار فوق، اهمیت سرمایه‌گذاری در راستای پیشگیری از وقوع حوادثی چون سیل و کاهش مخاطرات حوادثی چون زلزله را نشان می‌دهد.

وی در این راستا از تشکیل جلسات مستمر مدیریت بحران در طول سال، با حضور تمام اعضای ستاد، به منظور حضور به موقع در صحنه حوادث و انجام هر چه بهتر عملیات امدادرسانی به آسیب دیدگان حوادث و بلایای طبیعی خبر داد.

وی افزود: باید از تمام ظرفیت و توان شهرستان، برای مقابله با حوادث طبیعی و کاهش مخاطرات ناشی از آن‌ها، استفاده کرد.

کاک درویش به لزوم ارتقای سطح دانش مردم در مقابله و مواجهه با بلایای طبیعی اشاره کرد و از برگزاری مستمر دوره‌های آموزشی همگانی امداد و نجات در سطح شهرستان خبر داد.

وی ادامه داد: برگزاری مانورهای آزمایشی زلزله در سطح مدارس شهر و روستا و توزیع بروشورهای مرتبط با شناسایی حوادث و بلایای طبیعی به ویژه زلزله، در ارتقای سطح آگاهی مردم شهرستان در راستای مقابله با بلایای طبیعی، تاثیر به سزایی داشته است.

وی از اطلاع رسانی به تمام اقشار مردم، در رابطه با شناسایی انواع حوادث طبیعی و نحوه مقابله با آن‌ها، از طریق تهیه و پخش برنامه‌های آموزنده در صدا و سیما خبر داد.

انتهای پیام/61001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول