اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور حضور در برنامه‌های معنوی اعتکاف

ثبت‌نام از معتکفین در نقطه صفر مرزی ایران با افغانستان آغاز شد

سرپرست تبلیغات اسلامی زهک گفت: به منظور حضور در برنامه‌های معنوی اعتکاف، ثبت‌نام از معتکفین در نقطه صفر مرزی ایران با افغانستان آغاز شد.

ثبت‌نام از معتکفین در نقطه صفر مرزی ایران با افغانستان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام علی خیور اظهار داشت: در روزهای اولیه ثبت‌نام، 120 نفر از جوانان و نوجوانان این شهرستان برای حضور در برنامه معنوی اعتکاف ثبت‌نام کردند.

وی افزود: ثبت‌نام از معتکفین در زهک و روستاهای این شهرستان از روز 15 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا یک روز قبل از شروع اعتکاف ادامه دارد و همشهریان می‌توانند در این زمان ثبت‌نام کنند.

سرپرست تبلیغات اسلامی زهک بیان داشت: امسال اطلاع‌رسانی خوبی در سطح شهرستان و روستاها شده و از طرف دیگر مردم نیز استقبال خوبی کرده‌اند به طوری که از روستاهای دور نیز برای ثبت‌نام اعتکاف مراجعه می‌کنند.

خیور خاطرنشان کرد: در اعتکاف حکمت‌ها و فواید فراوانی وجود دارد که بخشی از آنها عبارتند از ایجاد زمینه مناسب برای اندیشیدن و تفکر، فراهم آمدن زمینه توبه و بازگشت، فراهم شدن فرصت نیایش، نماز و تلاوت قرآن، فراهم شدن دوره کوتاه برای محاسبه نفس و خودسازی.

وی تصریح کرد: مراسم اعتکاف به زمان حضرت ابراهیم (ع) بر می‌گردد و بعد از او در بعضی از شریعت‌ها و در زندگی برخی از صالحان از جمله حضرت مریم و زکریا (ع) به چشم می‌خورد، با ظهور دین اسلام، این امر شکل تازه به خود گرفت و در میان مسلمانان به عنوان یک عبادت مستحب با آداب و شرایط خاص رایج شد.

سرپرست تبلیغات اسلامی زهک اذعان داشت: اعتکاف، استحباب و فضیلت فراوان دارد و صفای خاصی به روح و جان می‌بخشد پیامبر اسلام (ص) همه ساله در ماه رمضان به ویژه دهه آخر آن، اعتکاف می‌کرد و دستور می‌داد رختخوابش را برچینند و چادری در مسجد بر پا کنند و همیشه می‌فرمود «10 روز اعتکاف در ماه رمضان، برابر با دو حج و دو عمره است».

انتهای پیام/75002/ن/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول