اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

بازدید استاندار ولایت نیمروز افغانستان از دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

استاندار ولایت نیمروز افغانستان در سفر به بندر استراتژیک و اقتصادی چابهار از توانمندی‌های تخصصی و بی‌نظیر دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، این قطب آموزش ناوگان تجاری، دریانوردی کشور بازدید کرد.

بازدید استاندار ولایت نیمروز افغانستان از دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، محمدسرور ثبات صبح امروز در سفر به بندر چابهار به همراه مسئولان استانی و شهرستانی به مدت یک ساعت از کارگاه‌های تخصصی و سیستم‌های ناوگان دریانوردی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی از نزدیک آشنا و این توانمندی‌ها را عرصه دریانوردی بی‌نظیر و مثال‌زدنی برشمرد.

رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از توانمندی‌های این قطب آموزش ناوگان دریایی کشور به موفقیت‌های ملی دانشگاه اشاره کرد و گفت: با تلاش هدفمند و برنامه‌ریزی علمی صورت گرفته این دانشگاه توانسته در عرصه‌های مختلف علمی، تحقیقاتی و پژوهشی گام‌های بزرگی را در راستای شتاب بخشیدن به صنعت دریانوردی صورت دهد.

امین بهزادمهر افزود: این دانشگاه براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بسیاری از زمینه‌های تخصصی دریانوردی با همت نیروهای متخصص این دانشگاه امروز به حدی در بومی‌سازی برخی از فناوری های جدید پیشرفت داشته که در آینده نزدیک می‌توانیم این دستاوردهای تخصصی و پیشرفته را که محصول تلاش شبانه‌روزی و مستمر جوانان ایرانی است را معرفی کنیم.

وی بیان کرد: دستیابی به فناوری‌های نوین و بومی‌کردن این فناوری‌ها توسط متخصصان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار می‌تواند بسیاری از معادلات در تحریم‌های دریایی را با شکست همراه کند و آغازی بر ایجاد بومی‌سازی صنعت دریایی در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری ایران باشد.

رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با اشاره به اینکه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در زمینه تبادل علمی و پژوهشی این آمادگی را دارد تا با دانشگاه‌های کشور دوست و همسایه افغانستان همکاری نزدیکی داشته باشد تصریح کرد: وجود اساتید نخبه و پژوهشگر در این دانشگاه که در عرصه دریانوردی و علوم دریایی دارای توانمندی‌های بالایی هستند می‌تواند زمینه تقویت روابط دو جانبه را فراهم سازد.

بهزادمهر ادامه داد: این مهم به طور حتم می‌تواند بسیاری از فرصت‌های ساکن علمی، تحقیقاتی و پژوهشی را به فرصت‌های طلایی در زمینه شکوفاسازی استعدادهای دو کشور همسایه مبدل سازد.

انتهای پیام/75002/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول