اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح واکسیناسیون فلج اطفال‌

6 هزار کودک افغانی در رفسنجان و انار واکسینه شدند

شش هزار کودک افغانی در طرح واکسیناسیون فلج اطفال کودکان افاغنه و اتباع بیگانه در رفسنجان و انار واکسینه شدند.

6 هزار کودک افغانی در رفسنجان و انار واکسینه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، ‌همزمان با اجرای طرح کشوری واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال‌، حدود شش هزار کودک افغانی زیر پنج سال در شهرستان‌های رفسنجان و انار طی سه روز گذشته قطره فلج اطفال دریافت کردند‌.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت‌:‌ ایران جزو یکی از کشورهایی است که با توجه به انجام اقدامات پیشگیرانه وارد مرحله ریشه‌کنی فلج اطفال شد‌ه و طی سال‌های اخیر تاکنون هیچ موردی از این بیماری در کشور گزارش نشده است‌.

‌محسن نژاد‌قادری با بیان اینکه هر ساله در کشورهای افغانستان و پاکستان مواردی از فلج اطفال مشاهده می‌شود، گفت: با توجه به اینکه ایران با این دو کشور مرز مشترک دارد، شرایط پوشش واکسیناسیون در بعضی از مناطق مرزی توأم با نگرانی است.

وی تصریح کرد‌: شهرستان رفسنجان به دلیل شرایط خاص ناشی از ممنوعیت تعدادی از شهر‌ستان‌های استان در پذیرش اتباع بیگانه با شرایط خاصی روبه‌رو است.

نژادقادری اظهار داشت: این طرح به صورت خانه به خانه برای کو‌دکان زیر پنج سال سا‌کن در اردوگاه افاغنه و مها‌جران ساکن در مناطق شهری و روستایی شهرستان‌های رفسنجان و انار ا‌جرا شد.

وی خاطر ‌نشان کرد: مرحله دوم‌ طرح واکسیناسیون فلج اطفال‌ افاغنه و اتباع بیگانه نیز از 29 تا 31 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80016/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول