اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستیار ویژه رئیس جمهور اعلام کرد

پیشرفت مناسب پروژه‌های مهر ماندگار همدان / رفع مشکل فنی پیمانکاران راه‌آهن تهران ـ همدان

دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: با توجه به بررسی خود در بازدید از طرح‌های مهر ماندگار همدان و ارائه گزارش مدیران، به این جمع‌بندی رسیدم که پروژه‌های مهر ماندگار استان همدان پیشرفت خوبی دارند.

پیشرفت مناسب پروژه‌های مهر ماندگار همدان / رفع مشکل فنی پیمانکاران راه‌آهن تهران ـ همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر محرابیان در ستاد مهر ماندگار استان همدان با بیان اینکه بیمارستان نهاوند کمتر از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: دولت برنامه‌ریزی کرده که این طرح در شش ماهه اول سال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: سرعت کار اجرایی طرح خوب است و در سال 91 این پروژه 100 درصد اعتبارات را جذب کرده و ما انتظار داریم که با چند برابر شدن سرعت کار بیمارستان در شش ماهه اول سال به بهره‌برداری برسد.

رئیس ستاد مهر ماندگار کشور در ادامه با اشاره به اینکه بیمارستان نهاوند در بخش بهداشت و درمان تمام اعتبارت را جذب کرده است، افزود: با اتمام عملیات اجرایی ساختمان بیمارستان تجهیزات نصب خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای تکمیل پروژه از محل فروش سهام مبلغ 5 میلیارد تومان در نظر گرفتیم و اعتبارات سال 92 را 100 تخصیص می‌دهیم و برای اتمام طرح پیمانکار سرعت کار را بیشتر کند.

محرابیان در ادامه به آسفالت راه‌های روستایی استان اشاره کرد و یادآور شد: تا آخر خرداد 175 کیلومتر راه آسفالت روستایی با افزایش سرعت کار و تخصیصی اعتبارات بیشتر از طرف دولت به اتمام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه بزرگ راه کبودراهنگ ـ زنجان اشاره کرد و گفت: این راه تا پایان شهریور به اتمام برسد و قیر مورد نیاز طرح را از محل تهاتر تأمین می‌کنیم.

* رفع مشکل فنی پیمانکاران راه‌آهن تهرات ـ همدان

دستیار ویژه رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه مشکل فنی پیمانکاران راه‌آهن تهران ـ همدان را حل می‌کنیم ابراز داشت: در راستای رفع موانع مالی ریل‌گذاری راه آهن تهران ـ همدان مبلغ یک هزار میلیارد تومان را از طریق اوراق مشارکت و مبلغ 176 یورو برای ریل‌گذاری به وزارت راه و شهرسازی پرداخت کردیم که باید سهم استان را با پیگیری جذب کنید.

وی خاطرنشان کرد: ریل به کشور توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء وارد شده و در این مورد مشکلی نداریم و اگر پیمانکاری در حمل و نقل ریل مشکل دارد باید این مسئله حل شود.

محرابیان ادامه داد: در بخش تأمین ریل هیچ مشکلی نداریم و اعتبارت ریل طرح‌های مهر ماندگار به صورت کامل جذب شده است.

وی در خصوص پروژه آزادراه همدان ـ ساوه بیان داشت: برای تکمیل طرح مصوب کردیم که از محل اوراق قرضه مشارکت، اعتباری برای تکمیل این طرح پرداخت شود تا پایان خرداد شاهد افتتاح پروژه باشیم.

* آشیانه پروازی فرودگاه مربوط به بخش خصوصی است

رئیس ستاد مهر ماندگار کشور در ادامه با بیان اینکه آشیانه پروازی فرودگاه هیچ ربطی به دولت ندارد گفت: آشیانه پروازی را بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کرده و لازم است فرودگاه برای پذیرش هنرجو در بخش آموزش تبلیغات کنید.

وی در ادامه به طرح ساماندهی حمل و نقل روستایی اشاره کرد و یادآور شد: این پروژه به دلایل فنی از مهر ماندگار کنار گذاشته شد اما به صورت محدود در دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری پیگیری می‌شود و خارج شدن این طرح از مهر ماندگار در کل کشور به علت اعتبارات نبود.

محرابیان با بیان اینکه برای تکمیل پروژه بیمارستان قلب فرشچیان از محل سه دوازدهم سال جاری 100 درصد تخصیص را پرداخت می‌کنیم افزود: برای تجهیز خوابگاه 400 نفری دختران علوم پزشکی به شرط اینکه تا پایان خرداد به اتمام برسد مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان اختصاص می‌دهیم.

وی اذعان داشت: علوم پزشکی تعهد کرده که خوابگاه را در مدت زمان مشخص راه‌اندازی کند و اگر به تعهد خود عمل نکند این طرح را از مهر ماندگار خارج می‌کنیم و اعتباری به آن اختصاص نمی‌دهیم.

دستیار ویژه رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از روند اجرای طرح بخش سوختگی بیمارستان همدان ابراز داشت: پیشرفت فیزیکی 14 درصد در این پروژه با توجه به جذب اعتبارات خوب در مقایسه با آزادراه همدان ـ ساوه که در سال گذشته 60 درصد پیشرفت داشته یعنی هیچ کار نشده است.

وی در ادامه به فاضلاب شهر همدان و رزن اشاره کرد و تأکید کرد: در بخش فاضلاب نگران اعتبارات نباشید چون پرداخت می‌شود، برای فاضلاب رزن 2 میلیارد و 500 میلیون پرداخت خواهد شد و به همین میزان به شرط اینکه تا نیمه دوم خرداد فاضلاب رزن راه‌اندازی و به شبکه وصل شود اعتبار پرداخت می‌شود.

محرابیان با بیان اینکه در کشور برای تأمین لوله طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان مشکل ورق نداریم افزود: مشکل ورق نداریم و ورق مورد نیاز تحویل قرارگاه خاتم شده و در حال حاضر طبق گفته مسئول قرارگاه 35 کیلومتر لوله آماده تحویل دارند.

وی اضافه کرد: برای طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان از بخش تهاتر 250 میلیارد تومان پرداخت کردیم و به نظر من پافشاری برای خرید پمپ خارجی زمان‌بر است و با توجه به اینکه مشابه آن را در کشور تولید می‌کنند از پمپ داخلی استفاده شود.

*از پمپ‌های داخلی استفاده شود

رئیس ستاد مهر ماندگار کشور ادامه داد: وقتی ضرورتی ندارد از ارز استفاده نمی‌کنیم و برای این طرح باید از پمپ‌های داخلی استفاده شود و پروژه تا پایان خرداد به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه سه ماه پیش گفتیم پمپ داخلی استفاده شود و وقت‌کشی کردید و زمان از دست رفت بیان داشت: مشاور از شما حقوق می‌گیرد پس دستور دهید که از پمپ داخلی استفاده شود و حمایت از تولید داخلی شعار است.

محرابیان ادامه داد: با توجه به مشکلات ناشی از تأمین ارز و تحریم‌ها نباید کشور را دچار دردسر کرد و در این پروژه حتماً از پمپ داخلی استفاده شود.

*با اصرار بر روی پمپ خارجی کار را به تأخیر نیندازید

وی با انتقاد از به تأخیر افتادن طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان ابراز داشت: به هیچ عنوان پمپ خارجی را نمی‌پذیریم و با اصرار بر روی پمپ خارجی کار را به تأخیر نیندازید.

دستیار ویژه رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه در همدان بحران آب داریم، گفت: هفته دیگر منتظر دریافت گزارش در خصوص پمپ داخلی هستم و مشاور کالاهایی که به ارز نیاز دارد را مشخص کند، پرداخت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه 30 شاخه لوله به سد تالوار حمل می‌شود، گفت: با توجه به زمانبندی و 57 کیلومتر لوله‌گذاری باقیمانده باید با افزایش اعتبارات و ماشین‌آلات روزانه 70 شاخه لوله به خط انتقال حمل شود تا در پایان تیرماه طرح انتقال به اتمام برسد و گرنه این زمان دو برابر خواهد شد.

محرابیان افزود: برای تسهیل در امور جذب اعتبارات اوراق مشارکت در اختیار استان قرار می‌دهیم که آب منطقه‌ای برای طرح‌های خود از این بخش تأمین اعتبار کند و از محل سه دوازدهم نیز سهم سد تالوار را پرداخت می‌کنیم.

وی در خصوص تالار قرآن ابراز داشت: برای سال 92 اعتبار 2 میلیارد تومانی را از ردیف ملی به شهرداری به منظور تکمیل پروژه تالار قرآن اختصاص داده می‌شود.

رئیس ستاد مهر ماندگار کشور در خصوص ایجاد موزه منطقه‌ای همدان با 13 هزار شیء گفت: در این مورد بررسی می‌کنیم و جواب می‌دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه وزارت نفت با ارائه لیست طرح‌های خود به ستاد مهر ماندگار مبلغ 15 میلیارد دلار دریافت کرد افزود: ستاد مهر ماندگار برای اجرای طرح‌های بخش شرکت ملی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به صورت کامل 15میلیارد تومان را به وزارتخانه پرداخت کرد.

* عملکرد مطلوب شرکت گاز همدان

محرابیان اضافه کرد: شرکت گاز در کشور استان همدان عملکرد خوبی دارد و ما از شما راضی هستیم و تمام تعهدات خود نسبت به گازرسانی را پرداخت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری 20 میلیارد تومان به بسیج سازندگی کشور اعتبار اختصاص یافته ابراز داشت: بسیج سازندگی نگرانی نداشته باشد ما یک سوم سهم خود را پرداخت می‌کنیم و شما باید یک سوم سهم خود را از سپاه و قرارگاه خاتم اخذ کنید.

دستیار ویژه رئیس جمهور ادامه داد: بسیج سازندگی در روستاها پروژه‌های کوچک اما تأثیرگذار مثل غسالخانه را احداث کرده که از ضروریات هر روستایی است.

وی در ادامه به فاز سوم مجموعه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی بنیاد شهید اشاره کرد و یادآور شد: ستاد مهر ماندگار با توجه به اینکه دو فاز اول این پروژه پیشرفت خوبی داشته برای کلنگ‌زنی فاز سوم مبلغ 2 میلیارد تومان اعتبار در سال 92 اختصاص می‌دهد و 2 میلیارد دیگر این طرح را استان پرداخت کند.

* پیشرفت پتروشیمی هگمتانه مطلوب نیست

محرابیان با انتقاد از پیشرفت کم پتروشیمی هگمتانه گفت: با توجه به مشکلات سرمایه‌گذار در این طرح مبلغ 12 میلیارد تومان را در اختیار بانک صنعت و معدن قرار می‌دهیم که سرمایه‌گذار از آن تسهیلات دریافت کند.

وی در پایان به طرح تولید انواع محصولات سیب‌زمینی در شرکت الوند اشاره کرد: این پروژه به علت عدم همکاری سرمایه‌گذار امکان دریافت کمک را ندارد و از مهر ماندگار خارج می‌شود.

انتهای پیام/89019/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول