اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

پرداخت مطالبات پیمانکاران اولویت دستگاه‎های اجرایی باشد

استاندار خراسان رضوی بر استفاده از توان بخش خصوصی برای اتمام پروژه‎های نیمه تمام استان تاکید کرد.

پرداخت مطالبات پیمانکاران اولویت دستگاه‎های اجرایی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‎رضوی، محمدحسین فروزان‌مهر در جلسه شورای فنی استان اظهار داشت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به معنای حرکت در مسیر سیاست‌های دولت مبنی بر برون‌سپاری است.

وی ادامه داد: تحقق این امر موجب تسریع در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، بهره‌مندی عامه مردم از منافع آن و انتفاع بخش خصوصی می‌شود.

وی اظهار داشت: مدیریت استان تلاش دارد تا قدرت عمل دستگاه‌های اجرایی در هزینه کرد اعتباراتشان را محدود نکند، اما در مقابل انتظار دارد دستگاه‌ها ضمن صرفه‌جویی، هزینه‌هایشان را اولویت‌بندی کنند.

استاندار خراسان‌رضوی با تاکید بر پرهیز دستگاه‌ها از شروع پروژه‌های جدید گفت: پرداخت مطالبات پیمانکاران و اختصاص اعتبار به پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالا بایستی جزو اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی تصریح کرد: هر چند استفاده از بند 29 قانون بودجه سال 91 به مثابه راهکاری موقت است، با این وجود از مدیران انتظار می‌رود استمهال بدهی و بخشودگی جرایم پیمانکاران را مد نظر داشته باشند.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به نزدیک شدن پایان سال مالی 91 خاطرنشان کرد: اواخر خرداد ماه دستگاه‌ها ارزیابی و در صورت عدم موفقیت یک دستگاه به لحاظ جذب اعتبار، اعتبارات جذب نشده به سایر دستگاه‌ها داده می‎شود.

محمدحسن واحدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی هم در این جلسه به ارایه گزارش نظارت عالیه پروژه‌های عمرانی در اسفند ماه 91 پرداخت و گفت: در این دوره از بازدیدها که 15 روز به طول انجامید وضعیت پیشرفت فیزیکی و کیفیت اجرای یک‌هزار و 915 پروژه با اعتباری بالغ بر 468 میلیارد تومان بررسی شد.

وی متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را 46.95 درصد اعلام و اضافه کرد: این در حالی است که در اسفند ماه متوسط تخصیص اعتبار 31 درصد بوده است.

وی ادامه داد: از میان دستگاه‌هایی که بیش از 30 پروژه را بر عهده داشتند، پروژه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با 93 درصد بیشترین پیشرفت فیزیکی را دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی اظهار داشت: در میان شهرستان‌ها، تربت جام با 87 درصد، سرخس با 84 درصد و باخرز با 67 درصد بیشترین پیشرفت فیزیکی در اجرای پروژه‌ها را داشتند.

وی افزود: شهرستان‌های کلات، خوشاب و سبزوار به ترتیب با 14، 15 و 22 درصد کمترین پیشرفت فیزیکی را داشتند که اخطارهای لازم به مسئولان مربوطه داده شد.

به گفته وی پروژه‌های خاتمه یافته 8.5 درصد، در دست اجرا 69 درصد، عقب‌تر از برنامه 6.5 درصد و شروع نشده شش درصد از کل پروژه‌ها را به خود اختصاص داده است.

واحدی در تشریح نتایج ارزیابی کیفی پروژه‌ها نیز گفت: 7.07 درصد از پروژه‌ها دارای کیفیت عالی، 62 درصد کیفیت خوب، 26 درصد کیفیت متوسط و 0.06 درصد از کیفیت ضعیف برخوردار بودند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد پروژه‌های عالی، به طور متوسط نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است و تعداد پروژه‌های ضعیف هم کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/70005/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول