اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

سند پیشگیری از آسیب‌ها با رویکرد سلامت‌محور تهیه شده است

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: سند جامع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سند سلامت‌محوری جامعه و تلاش‌های بهزیستی در به حداقل رساندن آسیب‌های افراد جامعه است.

سند پیشگیری از آسیب‌ها با رویکرد سلامت‌محور تهیه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان در جلسه بررسی مشکلات آسیب‌های اجتماعی در گرمی اظهار داشت: در بخشی از این سند که به صورت میان مدت تدوین و برنامه‌ریزی شده است، برنامه جامع پیشگیری از اعتیاد جزو هدف‌گذاری‌های اصلی است که اگر نسبت به این برنامه توجه و دقت کافی صورت بگیرد، بخش عظیمی از آسیب‌ها و گرفتاری‌های ناشی از اعتیاد و تبعات منفی آن برطرف می‌شود.

وی با یادآوری اینکه در کاهش این آسیب‌ها نقطه امیدبخش، همراهی خانواده‌ها و دقت نظر مسئولان در حرکت‌های پیشگیرانه است، تصریح کرد: در این سند سعی شده است تمام نقاط کور و مبهم اعمال پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی به ویژه مصرف مواد مخدر دیده شود تا در جامعه شاهد توسعه و افزایش نگرانی و آسیب‌های احتمالی نباشیم.

احمدیان خاطرنشان کرد: البته قرار است 19 دستگاه اداری و اجرایی در این زمینه بهزیستی را یاری کنند تا این مجموعه بتواند در فضاسازی برای انجام کارهای ضروری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدام لازم و ضروری را انجام دهد.

این مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بهزیستی با تنوع خدماتی که ارائه می‌کند به عنوان یک نهاد حمایتی با شرح خدمات متنوع محسوب می‌شود، اضافه کرد: ما افتخار می‌کنیم که در خدمت به جامعه معلول و نیازمندان حقیقی هر آنچه که از دستمان بیاید در حمایت از این قشر بی‌ادعا وارد شویم.

وی بیان کرد: تشکیل و فعال شدن انجمن‌های خیرین مسکن‌ساز مددجویان و معلولان یکی از حرکت‌های مثبت استان بود که هم‌اکنون این جامعه خیرین ساخت واحدهای مسکونی متعدد را عهده‌دار شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بهزیستی استان یادآور شد: با همکاری این انجمن و سایر نهادها به زودی شاهد افتتاح 60 واحد مسکن ویژه زنان سرپرست خانواده و معلولان در سطح استان اردبیل خواهیم بود.

احمدیان همچنین فعالیت خط صدای مشاور با شماره تماس 148 را یادآور شد و ادامه داد: در این سامانه همکاران ما همه روزه از ساعت هشت صبح تا هشت شب به صورت رایگان آماده ارائه خدمات هستند.

در این نشست فرماندار گرمی نیز با قدردانی از تدوین طرح جامع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر گفت: این مواد افیونی نسل جوان و نوجوان ما را به شدت تهدید می‌کند و گرایش به آن نیز نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

محمود علایی از خدمات بهزیستی در حمایت از معلولان قدردانی کرد و افزود: یک‌هزار و 150 معلول در روستاهای این شهرستان در قالب طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه شناسایی شده و برای آنها ارائه خدمات می‌شود.

وی همچنین خواستار توجه بیشتر بهزیستی استان به افراد و خانواده‌های زیر پوشش این نهاد حمایتی شد تا آنها از برخی مشکلات و نارسایی‌ها رهایی پیدا کنند.

انتهای پیام/62003/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول