اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار فیروزکوه مطرح کرد

مبارزه بیولوژیک با آفات گیاهی، اولویت پیشگیری از خسارت‏ها در فیروزکوه

معاون برنامه‏ریزی و اداری مالی فرماندار فیروزکوه گفت: مبارزه بیولوژیک با آفات گیاهی، اولویت پیشگیری از خسارت‏های بخش کشاورزی در فیروزکوه است.

مبارزه بیولوژیک با آفات گیاهی، اولویت پیشگیری از خسارت‏ها در فیروزکوه

اسماعیل اسفندیار در حاشیه جلسه مبارزه با آفات ملخ و سن غلات شهرستان فیروزکوه در محل فرمانداری این شهرستان، در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در این راستا در این جلسه اظهار داشت: مقرر شد تا در هر روستای فیروزکوه، اداره جهاد کشاورزی شهرستان با انتخاب آموزشیاران به ارائه آموزش‏های لازم به دهیاران بپردازد.

وی تصریح کرد: با توجه به تاثیر سوء استفاده از سموم شیمیایی در دفع آفات و بیماری‏های گیاهی، مقرر شد تا جمع‏آوری مکانیکی ملخ‏ها و مبارزه بیولوژیک با این آفات در دستور کار قرار گیرد.

معاون برنامه‏ریزی و اداری مالی فرماندار فیروزکوه افزود: وجود این ملخ‏ها به تعداد پنج عدد در هر متر مربع به منظور حفظ توازن و تعادل طبیعت ضروری است.

اسفندیار اضافه کرد: این حشرات با خورده شدن از سوی پرندگان و برخی حشرات دیگر، نقش بی‏بدیلی در حفظ چرخه طبیعت بر عهده دارند.

وی افزود: مجهز کردن دهیاری‏های هر روستا در شهرستان فیروزکوه به ادوات سم‏پاشی دیگر تصمیم اتخاذ شده در این جلسه بود که با مشارکت شهرداری‏ها به عنوان مسئول و متولی مبارزه با ملخ در شهرها و نظارت و ارائه آموزش از سوی جهاد کشاورزی انجام می‏شود.

معاون برنامه‏ریزی و اداری مالی فرماندار فیروزکوه خواستار اطلاع‏رسانی به‏موقع و کامل این موضوع از سوی خبرگزاری‏ها، اصحاب رسانه و رسانه‏های محلی به منظور اعلام آگاهی و هشدار و انجام هر چه بهتر مبارزه با این آفت شد.

انتهای پیام/2568/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول