اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست درمانگاه نواب صفوی عنوان کرد

فشار خون؛ بیماری قابل پیشگیری، با درمانی پیچیده‌

سرپرست درمانگاه نواب صفوی گفت: فشار خون بیماری قابل پیشگیری است اما درمان پیچیده‌ای دارد، شیوع این بیماری از سن بالای 40 سال است.

فشار خون؛ بیماری قابل پیشگیری، با درمانی پیچیده‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، دستگاه گردش خون، موجب انتقال مواد غذایی و اکسیژن به تمام قسمت‌های بدن می‌شود، چنان چه قلب که بخشی از دستگاه مزبور را تشکیل می‌دهد قدرت یا ریتم خود را از دست دهد یا جریان خون در بخش دیگری از این دستگاه، یعنی رگ‌ها دچار اختلال شود، مشکلات عمده‌ای ایجاد شده که یکی از این مشکلات بیماری فشار خون است که پیشگیری از آن آسان اما درمان پیچیده‌ای دارد.

بنابراین با شیوع بسیار این بیماری در ایران دانشکده پرستاری بر آن شد تا با دادن پیشنهاد به وزارت خانه طرح ملی فشار خون را از شنبه 21 اردیبهشت آغاز کند.

جلیل فریدفر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سوال که چرا طرح سنجش فشار خون فوریت داشت، افزود: سال گذشته دولت هزینه‌هایی برای این طرح به دانشکده پرستاری داده بود که بنا بر دلایل نامعلوم این طرح اجرا نشده بود و دانشگاه پرستاری با وجود دریافت این هزینه از زیر بار رفتن این مسئولیت شانه خالی کرده بود، اما امسال با پیگیری این قضیه دانشگاه پرستاری بر آن شد تا بدون هماهنگی قبلی و ظرف مدت دو روز طرح ملی سنجش فشار خون ایرانیان بالای 30 سال را اجرا کند.

وی در ادامه بیان کرد: مسئولیت اجرا کردن این طرح بر عهده خود دانشگاه پرستاری بود، اما به نوعی به شبکه‌های بهداشت تحمیل شد، دانشگاه پرستاری با اینکه این طرح از حساسیت خاصی برخوردار بود از دانشجویان ترم پنج دانشگاه برای گرفتن فشار خون استفاده کرد که با توجه به تجربه نداشتن این دانشجویان از این کار سبب شد تا با شکایات مردمی و مشکل روبرو شویم.

سرپرست درمانگاه نواب صفوی با بیان این مطلب که فشار خون بیماری قابل پیشگیری است، تاکید کرد: فشار خون بیماری قابل پیشگیری است اما درمان پیچیده‌ای دارد، شیوع این بیماری از سن بالای 40 سال است، اما ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد حتی در کودکان هم این بیماری شیوع پیدا کرده است و علت عمده آن عادات بد تغذیه‌ای، روش زندگی افراد و استرس است.

وی در پایان در مورد راه‌های پیشگیری از فشار خون ادامه داد: بیمارانی که دارای فشار خون بالا هستند باید به وضعیت تغذیه خود اهمیت دهند، از خوردن غذاهای چرب فست فودها و نمک خودداری کنند، افرادی که دارای اضافه وزن هستند و افرادی که از دخانیات استفاده می‌کنند نیز در معرض فشار خون هستند و این بیماران باید تا پایان حیات خودشان از داروهای ضد فشار استفاده کرده که مصرف این داروها هم عوارضی در پی دارد.

انتهای پیام/2301/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول