اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد

صادرات 263 میلیون دلاری از گمرک استان زنجان

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: صادرات گمرک استان در سال گذشته 263 میلیون دلار بوده است.

صادرات 263 میلیون دلاری از گمرک استان زنجان

علی مسیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به آمار صادرات گمرک استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته 263 میلیون و 170 هزار و 287 دلار کالا از گمرک استان زنجان صادر شده است.

وی صادرات گمرک استان زنجان را 180 هزار و 934 تن کالا اعلام کرد و افزود:‌ این مقدار نسبت به مدت مشابه سال 90 به لحاظ ارزش سه درصد و از نظر وزن 10 درصد رشد داشته است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تعداد کل گمرکات کشور را 120 گمرک اعلام کرد و ادامه داد: از بین گمرک‌های فعال کشور رتبه گمرک استان زنجان 22 است.

وی اضافه کرد: همچنین بر اساس مبدأ تولید کالا استان زنجان از بین 31 استان کشور در رتبه 12 قرار دارد.

مسیبی صادرات صنایع معادن و کشاورزی استان زنجان در سال گذشته را 268 میلیون و 856 هزار و 315 دلار اعلام کرد و گفت: این مقدار به لحاظ وزن 83 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال 90 رشد 341 درصدی داشته است.

وی تعداد گواهی‌های استانداردی که توسط موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی استان زنجان صادر شده را 7 میلیون و 42 هزار و 954 دلار اعلام کرد و افزود: این مقدار به لحاظ ارزش 51 درصد و از نظر وزن 110 درصد رشد داشته است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: مهم‌ترین اقلام صادراتی استان در سال گذشته شمش روی، ترانسفورماتور، کابل، شمش سرب، شمش مس، کاتد مس، کشمش، خرما، رب گوجه‌فرنگی، نخ و سایر کالاها بوده است.

وی مهم‌ترین مقاصد صادراتی استان زنجان را کشورهای ترکیه، عراق، آفریقای جنوبی، هند، پاکستان، آلمان و چین اعلام کرد و افزود: مقاصد صادراتی استان حدود 40 کشور است.

مسیبی آمار واردات از گمرک استان زنجان را 237 میلیون و 539 هزار و 144 دلار اعلام کرد و ادامه داد: این واردات به وزن 46 هزار و 434 تن است.

وی اضافه کرد: واردات گمرک استان زنجان به لحاظ ارزش 108 درصد و از نظر وزن 103 درصد رشد داشته است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان آمار ثبت سفارشاتی که در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته را 613 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: بیشتر این آمار از واردات گمرک استان زنجان است.

وی مهم‌ترین کشورهای مبدأ واردات را آلمان، ترکیه، فرانسه، ایتالیا، چین، سوئد، امارت متحده، ازبکستان و سایر کشورها اعلام کرد.

مسیبی مهم‌ترین اقلام واردات استان زنجان را در بخش مواد اولیه و ماشین‌آلات اعلام کرد و افزود: واردات لوازم مصرفی استان کم گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: ماشین‌آلات تولیدی، ورق هسته، پایدار کننده، نمک نایلون، نخ نایلون، توتون، الیاف پنبه و سایر وسایل جزو اقلام وارداتی استان زنجان است.

انتهای پیام/2308/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول