اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

بخش صادرات مورد بی‌مهری دولت است

نایب رئیس اتاق بازرگانی، ‌صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: تجارت و به ویژه صادرات در سال گذشته مورد بی‌توجهی و بی‌مهری بخش دولتی بود که انتظار داریم در سال حماسه اقتصادی با رأفت با بخش خصوصی برخورد شود.

بخش صادرات مورد بی‌مهری دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز پورسلیمان عصر امروز در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: تحقق حماسه اقتصادی نیازمند حمایت جدی از بخش خصوصی است.

وی با اشاره به کارنامه موفق اتاق بازرگانی در سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته علی‌رغم مشکلاتی که دامن‌گیر بخش صنعت و تولید بود، اتاق اردبیل برای حمایت از تلاشگران عرصه اقتصاد استان از هیچ تلاشی دریغ نکرد و همواره به صورت جدی پیگیر مطالبه بخش خصوصی از بخش دولتی بود.

پورسلیمان با بیان اینکه تجارت و به خصوص صادرات در سال گذشته مورد بی‌توجهی و بی‌مهری بخش دولتی قرار گرفت، خاطر نشان کرد: سیاست‌های دستوری، بخشنامه‌های متناقض و نگاه صادرات‌ستیزی بخش دولتی موجب شده کالاهای صادراتی کشور در بازارهای هدف از گردونه رقابت خارج گردد.

این مسئول اظهار امیدواری کرد بخش خصوصی برای تحقق حماسه‌های اقتصادی و سیاسی پرتوان‌تر از گذشته در عرصه صنعت و تجارت به تلاش‌های خود ادامه ‌دهد و امیدواریم بخش دولتی نیز در کنار بخش خصوصی قرار گیرد و نه در مقابل بخش خصوصی.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر اتاق اردبیل نیز با ارایه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در سال گذشته در حوزه‌های مختلف، لازمه تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی را حرکت جهادی و تلاش مضاعف بخش خصوصی و دولتی دانست و اظهار داشت: امیدواریم در سال‌جاری بخش دولتی برای گره‌گشایی از مسایل اقتصادی در مقابل جامعه و بخش خصوصی به وظیفه خود عمل کند تا بیش از این شاهد نابسامانی‌های اقتصادی در کشور نباشیم.

حسین وثوقی‌ایرانی با اشاره به برنامه‌های اتاق اردبیل در حوزه تجارت خارجی بیان کرد: صادرات یکی از ارکان اصلی برای پویایی اقتصاد محسوب می‌شود بنابراین بخش دولتی باید برای افزایش صادرات که رونق تولید و اشتغال را نیز به دنبال دارد یاریگر بخش خصوصی باشد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق اردبیل نیز در این جلسه مشکلات عدیده تجارت خارجی را یادآور شد و افزود: تکیه بر تولید ملی و توجه دلسوزانه دولت به این بخش می‌تواند با رفع بسیاری از مشکلات کشور در بخش‌های اقتصادی و اشتغال، بسترهای لازم را برای رقابت تولیدات داخلی در بازارهای هدف فراهم آورد.

فرهاد صفری بخش بزرگی از گرفتاری‌های صادرکنندگان را شرایط تحمیل شده از سوی بخش دولتی عنوان کرد و گفت: دولت باید شرایط لازم را برای تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی در کشور فرآهم آورد.

انتهای پیام/62003/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول