اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن گیاهان دارویی ایران:

صادرات گیاهان دارویی در کشور استاندارد نیست

رئیس انجمن گیاهان دارویی ایران گفت: با وجود پتانسیل‎های فراوان طبیعی متاسفانه استانداردی برای صادرات گیاهان دارویی در کشور وجود ندارد.

صادرات گیاهان دارویی در کشور استاندارد نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدباقر رضایی ظهر امروز در نخستین همایش منطقه‎ای گیاهان دارویی شمال کشور در گرگان با بیان اینکه طبیعت بکر در حال از بین رفتن است، اظهار داشت: طبیعت، امکانات زیادی در اختیار بشر گذاشته اما از سوی همین نیروی انسانی به دست فراموشی سپرده شده است.

وی از آلودگی بسیار زیادی که طبیعت را تهدید می‎کند ابراز نگرانی کرد و بیان داشت: کم‎کم آلودگی تهران به مناطق بهشتی شمال کشور می‎رسد که همه باید دست در دست یکدیگر داده و درصدد راهی مناسب برای بازگشتن به آغوش سالم این موهبت خدادادی باشیم.

* جنگل‎ها و مراتع، پاسدار قداست و عفت خاک هستند/ ایران رتبه اول واردات گیاهان دارویی را دارد

رئیس انجمن گیاهان دارویی ایران با بیان اینکه در سند چشم‎انداز 20 ساله، گیاهان دارویی جزو اولویت‎های سرمایه‎گذاری و اشتغال دیده شده است، تصریح کرد: متاسفانه مدیریت خوبی در زمینه ایجاد اشتغال در بخش گیاهان دارویی وجود ندارد.

رضایی با تاکید بر اینکه جنگل‎ها و مراتع، دایه بی‎مزد و منت انسان، حافظ و پاسدار قداست و عفت خاک هستند، متذکر شد: متاسفانه ایران آماری در صادرات گیاهان دارویی ندارد اما در واردات، دارای رتبه اول است همچنین در استفاده از طبیعت برای سلامتی خودمان نیز در جایگاه صفر قرار داریم.

وی در خصوص گیاه شیرین‎بیان اذعان کرد: زمانی گیاه شیرین‎بیان یک معضل کشاورزی محسوب می‎شد اما اکنون این گیاه به کشورمان واردات می‎شود و کارخانجات کشور، مواد اولیه آن را ندارند در صورتی که کشور ایران از تنوع اقلیمی مناسبی برای گیاهان متعدد به شمار می‎رود.

* دومین همایش منطقه‎ای گیاهان دارویی شمال کشور در آمل برگزار می‎شود

رئیس انجمن گیاهان دارویی ایران با بیان اینکه در صورت احیاء، توسعه و کشت گل محمدی، کشور نیاز به ارزآوری نفت و گاز ندارد، افزود: از 20 سال پیش این طرح در کشور استارت خورد اما هنوز به اتمام نرسیده به دلیل اینکه در راستای شناسایی ارزش گیاهی آن تحقیقات مختلفی در حال انجام است.

رضایی متذکر شد: در زمینه تحقیقات گیاهان دارویی باید تلاش بیشتری در کشور صورت بگیرد چراکه ظرفیت‎های مناسبی در کشور داریم که نیاز به شناسایی اولویت‎ها در این بخش جدی است.

وی از برگزاری دومین همایش منطقه‎ای گیاهان دارویی شمال کشور در مهرماه امسال در آمل خبر داد و خطاب به کارشناسان و محققان این بخش یادآور شد: باید تمبر ویژه‎ای برای گیاهان دارویی در نظر گرفته شود.

امکان صادرات گیاهان دارویی بدون رعایت استانداردها وجود ندارد

رئیس انجمن گیاهان دارویی ایران در خصوص عدم صادرات گیاهان دارویی به سایر کشورها اظهار داشت: به دلیل اینکه گیاهان دارویی بدون رعایت استانداردها در کشور خشک و فرآوری می‎شود امکان صادرات آن به سایر کشورها میسر نیست.

انتهای پیام/83001/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول