اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهار:

اهمیت و جایگاه نماز در ادارات تبیین شود

امام جمعه بهار گفت: وضعیت اقامه نماز در ادارات و سازمان‌های دولتی نسبت به گذشته بهتر شده اما هنوز باید اهمیت و جایگاه نماز در ادارات تبیین شود.

اهمیت و جایگاه نماز در ادارات تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله حاتم‌نیا در شورای اقامه نماز شهرستان بهار اظهار داشت: غفلت در امر نماز باعث بسیاری از انحرافات در جامعه می‌شود و باید راز و رمز این وظیفه الهی برای همه به طور مداوم بازگو شود تا سبب غفلت نشود.

وی افزود: وضعیت اقامه نماز در ادارات و سازمان‌های دولتی نسبت به گذشته بهتر شده و فضا و امکانات لازم در اکثر ادارات برای اقامه نماز توسط انسان‌های علاقه‌مند فراهم شده است اما هنوز در سطح جامعه با رسیدن به نقطه مطلوب برای اقامه نماز فاصله داریم و اهمیت و جایگاه نماز در ادارات باید تبیین شود.

امام جمعه بهار با بیان اینکه انسان باید سعی کند تا لذت‌های معنوی را فهمیده و در این راستا اهتمام ارزنده‌ای را داشته باشد، گفت: اگر به این امر مهم دست یابیم و رابطه‌ای عاشقانه را با خداوند منان برقرار کنیم سبب خواهد شد تا به مراتب والا و ارزنده‌ای برسیم.

فرماندار بهار نیز گفت: نماز خواندن باید در عملکرد انسان تأثیرگذار باشد تا دیگران نیز به توصیه‌های آن فرد نمازگزار عمل کنند.

نصرت‌الله گلکارزاده نقش نماز را در پیروزی‌های مختلف بی‎بدیل دانست و گفت: همانگونه که نماز نقش مهمی در عرصه‌های گوناگون داشته، امروز هم نماز در جبهه جنگ نرم می‌تواند عامل پیروزی ما بر دشمن باشد.

وی افزود: اگر نماز به خوبی در جامعه اقامه شود و همه افراد به اهمیت و نقش آن پی ببرند هیچ دشمنی نمی‌تواند در برابر ملت ایران بایستد.

فرماندار شهرستان بهار اظهار داشت: اداراتی که امکان برپایی نماز جماعت را دارند، نماز اول وقت را به پا دارند و از ادارات پیشرو شهرستان در اقامه نماز جماعت تقدیر خواهد شد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: نماز یکی از مهم‌ترین اموری است که ضرورت آن همیشه احساس می‎شده اما این ضرورت امروز بیش از گذشته است.

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی‌حلم نماز را مصونیت‌بخش نظام اسلامی برشمرد و افزود: با اقامه نماز و بهره‌گیری از آثار معنوی آن می‎توانیم نظام خود را در برابر آسیب‌ها و خطرات مصون بداریم.

وی نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز را مهم‌ترین هدف شورای اقامه نماز دانست و افزود: با برگزاری این نشست‌ها در پی دست‌یابی به این هدف و نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز هستیم.

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول