اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پایان نماز جمعه

نمازگزاران دهدشتی در اعتراض به هتاکی قبر صحابه پیامبر راهپیمایی کردند

در پی هتاکی صهیونیسم به قبر حجر بن عدی صحابه پیامبر، نمازگزاران دهدشتی با راهپیمایی به سمت میدان مرکزی شهر، خشم و انزجار خود را از این اقدام ابراز کردند.

نمازگزاران دهدشتی در اعتراض به  هتاکی قبر صحابه پیامبر راهپیمایی کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نماز وحدت‌بخش جمعه با حضور اقشار مختلف مردمی و مسئولان شهرستان در دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه اول نماز جمعه با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: عزت و سعادت انسان در دنیا و آخرت مربوط به رعایت تقوای الهی است.

امام جمعه دهدشت با تبریک سالروز ولادت امام محمد باقر(ع) به محضر شریف امام عصر و همه شیعیان جهان با ذکر بیاناتی از امام باقر(ع) وظایف شیعه را مورد تشریح قرار داد و گفت: طبق فرموده ایشان  شیعه بودن در رفتار، گفتار  و اندیشه است و شیعیان به تواضع و خشوع شناخته می‌شوند.

حسینی افزود: تکبر از شیعه اهل‌بیت بر نمی‌آید و ثروت و مقام نباید انسان را متکبر کند چراکه همه از خاک هستیم و به خاک برمی‌گردیم.

وی در ادامه افزود: روزه‌داری، دائم‌الذکر بودن، امانتداری، تفقد از مستمندترین و راستگویی از دیگر وظایف شیعیان شمرده می‌شوند.

 خطیب جمعه دهدشت در خطبه دوم نماز جمعه، شهادت امام علی‌النقی(ع) را تسلیت گفت و به شرح زندگانی آن امام همام پرداخت.

حسینی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی خانواده، نهاد خانواده را از مقدس‌ترین نهاد در دین اسلام و نظام آفرینش  دانست و اذعان داشت: تکثیر نسل از خانواده نشأت می‌گیرد و اگر یک خانواده پدر و مادر خوبی داشته باشد، فرزندان خوبی خواهد داشت و فرزندان خوب، جامعه را آباد می‌کند.

امام‌جمعه دهدشت با اشاره به کم‌محبتی فرزندان امروزی به والدین افزود: امروز اطاعت‌پذیری از والدین کم شده است و پدر و مادر باید بر اعمال فرزندان خود نظارت داشته باشند تا با هرکسی هم‌نشینی و دوستی نداشته باشند.

وی با تبیین آثار سوء ماهواره در زندگی خاطرنشان کرد: این وسیله ارتباطی مرکز فساد و فحشا است و باید بگوییم" نعوذ بالله و تعالی من شر ماهواره" که نقش شیطانی دارد.

وی با اشاره به موضوعات و برنامه‌های قابل پخش در ماهواره گفت: تماشای برنامه‌های آنچنانی از ماهواره بی‌غیرتی است و هر انسانی، با درایت و عقلانیت و نه با خشونت و بدرفتاری مسئولیت تربیت خودش و خانواده است.

حسینی در بخش دیگری از خطبه با تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب نسبت به هتاکی به قبر صحابه پیامبر اذعان داشت: این اقدام ناپسند قابل پذیرش نیست.

وی در مورد انتخابات با اشاره به بیانات رهبری در دیدار مسئولان اجرایی انتخابات گفت: خیلی‌ها می‌خواهند انتخابات را کم‌رنگ کنند اما به اذن‌الله یکی از بهترین و پرشورترین انتخابات خواهد بود.

وی افزود: راه اساسی، التزام به قانون است و هر کس حرفی و توقعی دارد بر اساس قانون باشد.

امام‌جمعه دهدشت خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب انداختن یک رأی در صندوق آراء را نیز سرنوشت‌ساز می‌دانند و خواستار احساس وظیفه و ورود به میدان در روز انتخابات شدند.

به گزارش فارس، نمازگزاران دهدشتی در پایان نماز جمعه با راهپیمایی به سمت میدان مرکزی شهر، هتاکی به قبر حجربن عدی صحابه پیامبر و شهید راه ولایت را محکوم کردند.

هم‌چنین تعدادی از نمازگزاران به منظور دیدار با رهبر معظم انقلاب در هفته آتی به قید قرعه انتخاب شدند.

انتهای پیام/82016/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول