اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و تبلیغ بسیج اساتید کشور:

30 هزار هیئت علمی دانشگاه‌های کشور بسیجی هستند

معاون آموزش و تبلیغ بسیج اساتید کشور گفت: 30 هزار نفر اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور بسیجی هستند.

30 هزار هیئت علمی دانشگاه‌های کشور بسیجی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام عباس نصیری‌فرد بعدازظهر امروز در همایش ترویج فرهنگ جهاد و ایثار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آبادکتول اظهار داشت: بسیج اساتید کشور یکی از تشکل‌های فراگیر عمومی در دانشگاه‌ها است که در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی مشغول به ترویج فرهنگ جهاد علمی هستند و از 76 هزار نفر اعضا هیئت علمی دانشگاه‌های کل کشور 30 هزار نفر عضو بسیج اساتید در کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهدای علمی ما نیز همچون شهید شهریاری، شهید علی محمدی و شهید رضایی‌نژاد همه عضو بسیج اساتید بوده‌اند و شهید شهریاری نیز مسئول بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی بود.

تمدن غرب پاسخگوی نیازهای بشر نیست

نصیری‌فرد با اشاره به پیشینه فرهنگ و تمدن غرب ابراز داشت: تمدن و فرهنگ غرب که روزی سراسر دنیا را فرا گرفته بود، در حال حاضر، دیگر توان پاسخگویی به نیازهای بشر را ندارد، چراکه فقط نیازهای مادی و جسمانی را برآورده می‌سازد و از نیازهای معنوی خبری نیست.

وی افزود: فاصله تمدن غرب از مفاهیم ارزشی باعث شده است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری غرب در پیچ تمدن قرار بگیرد.

اسلام تنها دینی است که برای انسان برنامه دارد

دبیر کنگره شهدای علمی کشور همچنین اذعان داشت: اسلام تنها دینی است که برای انسان برنامه دارد، اما مبنای تمدن غرب براساس دو موضوع علم و عقل است که نمی‌توان به ماوراء عالم طبیعت که شاه‌بیت تمدن بشر است، دست یافت.

در ساختار تمدن نوین مدل حکومتی باید براساس تفکر اسلامی باشد

نصیری‌فرد خاطرنشان کرد: در تمدن‌سازی اسلامی دو بحث ساختار و محتوای باید مورد توجه قرار گیرد که در ساختار و بحث تمدن نوین مدل جدید حکومتی که ارائه می‌شود، باید براساس تفکر اسلامی باشد و به لحاظ محتوا نیز باید محتوا به سمت خردگرایی باشد؛ یعنی ما باید به سمتی پیش برویم که مدل حکومتی جدید با توجه به مفاهیم و ارزش‌های دینی بنا شود.

با کنار رفتن فرهنگ جهاد و ایثار فاصله طبقاتی به وجود می‌آید

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ اسلام و قرآن، آن را باعث برطرف کردن مشکلات در جامعه دانست و گفت: دین مبین اسلام و کتاب مقدس قرآن مملو از مفاهیم ارزشی همچون جهاد، تعاون، ایثار و شهادت است که در بین مسلمانان مرسوم بوده و هست.

وی متذکر شد: وقتی فرهنگ جهاد و ایثار کنار برود، همانند کشورهای اروپایی فاصله طبقاتی به وجود می‌آید.

به سمت جهاد علمی حرکت کنیم                                                                 

معاون آموزش و تبلیغ بسیج اساتید کشور افزود: امروز باید به جهاد علمی پرداخته و به آن سمت حرکت کنیم و در اندیشه خود داشته باشیم که در تمدنی رشد، شکوفایی و پیشرفت وجود دارد که در راستای مدیریت بشر بوده و در راستای دوستی بشر حرکت کند.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول