اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان:

تیم‌های امداد و نجات روستایی در همدان تشکیل می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: تشکیل تیم‌های امداد و نجات روستایی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم جمعیت هلال احمر، در سال جاری در دستور کار است.

تیم‌های امداد و نجات روستایی در همدان تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان،‏ حمید ره‌انجام ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت روز جهانی هلال احمر اظهار داشت: هشتم می مصادف با 18 اردیبهشت هر سال به نام روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه در جهان فقط یک روز به این نام است افزود: برای شناساندن هر چه بهتر برنامه‌ها و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر به مردم در کشور ما به مدت یک هفته به نام هفته جمعیت هلال احمر نامگذاری شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه 187 کشور در دنیا عضو نهضت صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر هستند خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر ایران در سال گذشته میزبان 40 کشور منطقه خاورمیانه بود که بررسی و هماهنگی برای امدادرسانی و خدمات بهتر در حوادث منطقه، آشنایی با تجهیزات و امکانات نوین صلیب سرخ جهانی و همچنین آشنایی با توانمندی‌های جمعیت هلال احمر ایران موضوعات نشست بوده است.

وی به برنامه‌های هفته هلال احمر در استان اشاره و خاطرنشان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری مسابقه فرهنگی و ورزشی بین کارکنان هلال احمر، زیارت قبور شهدای هلال احمر، خواندن زیارت عاشورا و پیاده‌روی به مناسبت این روز بخشی از برنامه‌ها است. 

ره‌انجام به برنامه روز جمعه اشاره و خاطرنشان کرد: روز جمعه روز ایمان و ایمنی نامگذاری شده که تمام اعضاء هلال احمر در نماز جمعه این هفته حضور پرشکوهی خواهند داشت و با گرفتن فشار خون و برپایی نمایشگاه عکس، فعالیت‌های هلال احمر استان را برای مردم به نمایش می‌گذارند.

وی اعزام کاروان به مناطق محروم، برگزاری مانور استانی ایمنی و مدیریت بحران در شهرستان نهاوند، تبلیغات مراسمات ویژ هفته هلال در مرکز علمی و کاریردی هلال از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان به برنامه‌های اجرا شده در سال 91 اشاره و ابراز داشت: درجه‌بندی امدادگران در دو مرحله به تعدادیک هزار و 300 نفر، اجرای مراسم اعطاء درجه و نشان به امدادگران و نجاتگران، حضور فعال امدادگران در انتخابات شورای اجرائی هلال احمر، برگزاری دو دوره توان‌ا‌فزایی نجاتگران تیم‌های نجات در کوهستان به صورت سه روزه از مهمترین برنامه های اجرا شده در سال 91 است.

وی در خصوص برنامه‌های امسال اظهار داشت: تهیه تجهیزات انفرادی و گروهی تیم‌های ویژه، تشکیل تیم‌های امداد و نجات روستایی، تهیه و تدوین طرح عملیاتی استان همدان برای امدادرسانی و پاسخگویی مؤثر و سریع از برنامه‌های قابل اجرا در سال جاری است.

ره‌انجام اجرای دوره‌های مهارتی ویژه نجاتگران پایگاه‌ها و به‌روز کردن اطلاعات، گسترش پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری در استان، اجرای دوره‌های آموزشی تخصصی برای ارتقاء درجات نجاتگران، عملیاتی کردن تیم‌های امدادی توانا و برگزاری دوره‌های تخصصی برای تمام بانوان امدادگر استان را از دیگر برنامه‌ها دانست.

وی تکمیل بانک اطلاعاتی امدادگران را از دیگر برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان همدان اعلام کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه نوروز امسال 121 حادثه جاده‌ای، 208 حادثه شهری و شش حادثه در کوهستان داشتیم اظهار داشت: در حوادث جاده‌ای 323 نفر مجروح و 33 نفر فوتی، در حوادث شهری 206 نفر مجروح داشتیم و در حادثه کوهستان فقط شش نفر مجروح و فوتی نداشتیم.

وی به فعالیت‌های انجام داده جوانان هلال احمر در سال 91 اشاره و تصریح کرد: کسب رتبه خوب در راهنمایی مسافران، کسب رتبه برتر در کاروان نیکوکاری و اوقات فراغت، کسب مقام دوم و سوم در حفظ قرآن و مقام دوم در مسابقه حمل از برنامه‌های انجام شده جمعیت جوانان هلال احمر است.

ره‌انجام ایجاد شش پایگاه پست ثابت و هفت پایگاه نمازخانه، هشت پست سیار شبانه‌روزی و نصب 9 چادر با عنوان دوستدار کودک برای مسافران نوروزی را از دیگر فعالیت‌های مهم جوانان در ایام نوروز برشمرد.

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول